צפו: גיל-עד שטרן משתף בתהליך הציור של ר' שולם פישר זצ"ל

    נתי קאליש 3 Comment on צפו: גיל-עד שטרן משתף בתהליך הציור של ר' שולם פישר זצ"ל

    הצייר המוכשר גיל עד שטרן צייר תמונה אומנותית של ר' שולם פישר זצ"ל, לצד רבו האדמו"ר הרב יוחנן סופר מערלוי, וכעת לאחר מותו בשבוע שעבר, הוא חושף את תהליך הציור, וכותב דברי הספד

    צילום: ציור: גיל עד שטרן
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצייר גיל-עד שטרן סופד לר' שולם פישר: "ר' שולם היה הבעלים של שופרסל ואיקאה בישראל, אך רום מעלתו לא פגמה בענוותנותו "מכל האדם אשר על פני האדמה". ליבו היה פתוח כאולם לצערם של יתומים ואלמנות, נגיד ונדיב בלתי רגיל, שהמתן בסתר שלו היה גדול לאין ערוך מהמתן בגלוי. אלפי משפחות נתמכו בו באופן מלא ושוטף וללא כל ביורוקרטיה, לצד תרומותיו החוזרות ונשנות למוסדות רבים רבים, והכל בצללים, שלא יוודע. היה אוהב תורה, מעולם לא פסק פיו משירת התורה, ואת כל נפשו נתן למען חיזוקה. תמיד ידע מה היא נקודת העצמיות שלו, ועל מה ישים את הדגש שמגדיר אותה".
    "ר' שולם – שדמותו האגדית כמו חוצבה מ"שבחי הבעש"ט" – היה כמו צינור נובע" מוסיף שטרן, "ובגין אישיותו הזכה הוא היה מסוגל לשאוב אור עליון ולהקרין אותו החוצה ללא פגם, וחוזר חלילה שנים רבות. אור שהתבטא ביחס אנושי וקורן, ואור שנקרש לשפע גשמי וכלכלי שתמך בחיי נזקקים".
    "רק לפני שנה, ובעודו בטיפולים רפואיים, זכיתי שהוא יקבל כהוקרה את הציור הזה, בו קורנת דמותו המחייכת המתחממת מאורן של חכמים, והוא שמח בה מאד. בתמונה הוא נראה סועד לצד רבו, מדבר בדברי תורה. אבל ביום חמישי, ד' אייר תשפ"ב, ר' שולם נפטר מהמחלה המייסרת, בן 65 בלבד במותו".
    "עתה, ר' שולם שוכן בעולם שכולו טוב, שוב הוא לצד רבו, והם נהנים מזיו השכינה, אבל עבור אלו שנותרו פה, האבידה גדולה מאד: היא מורגשת הן במעגליו העסקיים חובקי עולם, עובר בעולם התורה, ועד לקהל המשפחות הנתמכות, ודמעות היתומים – בהם גם תשעת בניו ובנותיו".
    "ישלח ה' לכולם מקור שפע ונחמה. תנחומיי הרבים למשפחתו היקרה ולכל צאצאיו ומוקיריו. "משמים תנוחמו", ובמהרה יתקיים בכם הכתוב: "ומחה ה' אלהים דמעה מעל כל פנים (ישעיה כה, ח)".


    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      גילי היקר. קראתי את דברי ההספד שכתבת על ר' שולם פישר זצ"ל. העלת דמעות בעיניי. בורכת לא רק בידי זהב אלא גם בלב זהב ורגיש. מאחל לך שנים ארוכות של יצירה הן בציור והן בכתיבה. מעריך את היכולת שלך לעביר לא רק את מראה העיניים בדרך הציור אלא גם את יכולתך להעביר את רחשי הלב לפרטיהם העדינים ובדיוק שהופך את הדומם למלא חיות ומרגש.

    2. 2

      וואי…..איזה מושלם!!!כישרון לא נורמאלי…🙂🙂

    3. 1

      מהממםםםםםם ומרגששש…