סמוטריץ' לפרויקטור מירון: "מערימים דרישות לא סבירות, זה יוביל לכאוס"

    נתי קאליש No Comments on סמוטריץ' לפרויקטור מירון: "מערימים דרישות לא סבירות, זה יוביל לכאוס"

    בהתקרב ל"ג בעומר, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שלח אמש מכתב לפרויקטור מירון צביקי טסלר בו הוא מעלה מספר בעיות בנוגע למתווה ההילולה הקיים | סמוטריץ': "בשלב זה רוב מוחלט של החסידויות נמצאות ללא פתרון וללא מענה, דבר שעלול להביא חלילה לכאוס ולאסון"

    צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת
    12:27
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on איך מגיעים לפסח ברוגע: דיתי וינשטיין מגלה את הסודות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות התנערות המדינה מהתחייבותה להכשיר ולהכין את התשתיות הנדרשות למתחמי קהילות הקודש בתחתית הר מירון במקביל להודעה על ההגבלות החמורות סביב האירועים במתחם "בני עקיבא", גובר הזעם בקרב הקהילות החסידיות הנוהגות לחגוג מדי שנה בל"ג בעומר בהר מירון ממה שהם מגדירים התעלמות מוחלטת של המדינה והפרויקטור מצרכיהם כשהם דורשים לראות את פירוט העלויות אליהם הלך תקציב העתק שהוקצה להילולא.

    ברקע הטענות, שיגר אמש יו"ר "הציונות הדתית" ח"כ בצלאל סמוטריץ, מכתב נוקב לפרויקטור מירון צביקי טסלר, בו הוא מעלה שורת היבטים שלא זכו למענה ודורש תשובות ברורות על השאלות שהוא מציב. במכתבו מתריע ח"כ סמוטריץ כי בשלב זה רוב מוחלט של החסידויות נמצאות ללא פתרון וללא מענה, דבר שעלול להביא חלילה לכאוס ולאסון.

    "אנו עומדים זמן קצר לפני הילולת התנא האלוקי ר' שמעון בר יוחאי במירון. לצערנו הרב, ההיערכות לקראת ההילולא מתקיימת תחת צילו הכבד של האסון הנורא שהתרחש במהלך ההילולא בשנה שעברה" פותח סמוטריץ את מכתבו.

    "כפי שבוודאי ידוע לך היטב, בשנים שעברו התקיימו הדלקות רבות במתחם בני עקיבא שנמצא בסמוך לציון הרשב"י. במכתב ששלחת ל"נציגי החסידויות" ביום י"ז ניסן תשפ"ב כתבת" מצטט סמוטריץ "כי "הגורמים אשר אחראים על הבטיחות בהילולה פסלו את המקום מהטעם שהשימוש בו כרוך במעבר ההמונים על פני ציר החירום המיועד לרכבי הצלה בעת אסון חלילה. אף אחד מאיתנו לא מעוניין להצטער בדיעבד על קיום אירוע הכרוך בסיכון שלום הציבור".

    "כמענה לפסילתו של מתחם בני עקיבא מטעמים בטיחותיים כתבת במכתבך כי "מתווה מירון שגיבשתי, מאפשר קיומם של אירועים פרטיים של קהילות החסידים ובכלל זה טישים ברחבי המושב, קיום האירועים מותנה בהליך רישוי סדור" הוספת וכתבת כי "נוכח המתווה המאפשר את קיומם של הטישים, ולמרות שאין ארגונם של אירועים פרטיים מצוי באחריותי, אני נכון לסייע בכל דרך לגורמי ההפקה מטעמכם ולפעול בצוותא לאתר אלטרנטיבות בטוחות לקיום האירועים האמורים".

    בשלב זה עובר סמוטריץ לתיאור המצב הנוכחי: "לאחרונה פורסם כי מתחם בני עקיבא אושר לקיום טישים ולעומת זאת ניסיונות רבים של קבלת רישוי לטובת אירועים בשטחים פרטיים עולים בתוהו תוך דרישות מרחיקות לכת הכוללת היתר בניה להקמת אוהל ואיסור על שימוש בשטח חקלאי פרטי" הוא כותב, בהתייחס לקשיים חסרי התקדים שמפעילים, בין היתר, במועצה המקומית מרום הגליל לרישוי מתחמי קהילות הקודש שע"י ארגון "הייליגער רבי שמעון".

    "אין חולק על כך" מדגיש סמוטריץ "שיש לקיים את ההילולה באופן בטוח ואחראי ומאידך זועק לשמיים הפער שבין קיומם של אירועים המוניים ברחבי המדינה ותהליך קבלת הרישוי אליהם לבין קבלת הרישוי להדלקות במתחמים פרטיים בתחומי המושב מירון.

    "מתוקף תפקידי כחבר כנסת אשר מפקח על פעילות הממשלה אבקש לדעת בתוך זמן סביר" מפרט סמוטריץ 4 נקודות מרכזיות:

    1. ככל שנמצא גורם מקצועי שאישר את מתחם בני עקיבא, מדוע מוערמים קשיים בלתי סבירים על קיום אירועים במקום תוך דרישה לפער של שש שעות בין אירוע לאירוע ושל הגבלה משמעותית על מספר המשתתפים בהדלקה במתחם?

    2. מי קובע את הסטנדרט למתן רישוי לאירועים במתחמים פרטיים בשטחי מושב מירון?

    3. האם הסטנדרט שנקבע לטובת אירועי מירון שונה מהסטנדט המקובל באירועים המוניים אחרים? אם כן, מדוע ומהו המקור החוקי המאפשר זאת?

    4. האם מוגדר תקציב ייעודי לקיום אירועים במתחמים הפרטיים לאור ההגדרה שיש לרווח ככל הניתן את הצפיפות בהר?

    בסיום מכתבו מציין סמוטריץ'  כי לשכתו מקבלת בימים האחרונים פניות רבות מחסידויות רבות על הערמת קשיים ודרישות בירוקרטית לא סבירות "דווקא כלפי מי שמעוניינים לצמצם את הצפיפות בסמוך לציון רשב״י ולסייע בקיום ההילולא באופן בטיחותי".

    ח"כ סמוטריץ מתריע: "בשלב זה רוב מוחלט של החסידויות נמצאות ללא פתרון וללא מענה, דבר שעלול להביא חלילה לכאוס ולאסון. אבקשך לפעול ככל יכולתך להפשיל שרוולים להביא לפתרונות מהירים ויעילים. לתשובותיך בהקדם אודה" נחתם המכתב.

     



    0 תגובות