ריאיון מרתק: למה לא לחגוג עצמאות?

    נתי קאליש 1 Comment on ריאיון מרתק: למה לא לחגוג עצמאות?

    היום מציינת מדינת ישראל 74 שנים לקיומה. בציבור החרדי, מתייחסים אל היום הזה כיום רגיל. בתכנית "התעוררות", שוחח יונתן שורק עם הרב מרדכי דוד נויגרשל שהסביר את ההסתכלות החרדית על היום הזה | השקרים שבמגילת העצמאות, דעתם של גדולי הדור הקודם, והדרך הראויה לציין את היום | שיחה נוקבת ומרתקת

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום הזה מציינת מדינת ישראל את 74 שנות קיומה. בציבור החרדי, מלבד הנפת דגל המדינה למספר שעות מעל ישיבת פוניבז' כהכרת הטוב למדינה, אין התייחסות מיוחדת ליום הזה.

    היום בבוקר בתכנית "התעוררות" עלה לשידור הרב מרדכי דוד נויגרשל ושוחח עם יונתן שורק על ההשקפה החרדית הנכונה על יום העצמאות, עם סיפורים אודות הנהגתם של גדולי ישראל ביום הזה.

    שורק פתח את השיחה בשאלה: "ידועה התבטאותו של הרב מבריסק על הקמת המדינה, שהיא "שמייכל" (חיוך) מן השמיים. ואם כך, מדוע בעצם אנו לא חוגגים את הניסים שהיו בימים אלה יחד עם כלל הציבור בישראל".

    "ההתבטאות הזו זכתה לפרסום" חשף הרב נויגרשל, "בעקבות שיחה שהייתה לי עם הרב יעקב גודלוויכט זצ"ל ששמע את האמירה הזו מפי הרב מבריסק. הזדמן לי להיות אצלו שבועות ספורים לפני פטירתו, ואמרתי לו שאני לא אעזוב אותו עד שהוא יתאר לי מה אמר הרב מבריסק בדיוק" סיפר הרב.

    האזינו לשיחה המרתקת:



    1 תגובות

    מיין תגובות