עו"ד ציון אמיר על פרישת גל הירש: "המערכת צריכה להכות על חטא"

    אסתי פלד 1 Comment on עו"ד ציון אמיר על פרישת גל הירש: "המערכת צריכה להכות על חטא"

    עו"ד ציון אמיר קורא למערכת המשפט להכות על חטא ב'מהדורה המרכזית': "אמנם בקבלת אחריות מהסוג הזה יש סכנה לטלטלה שתזעזע את המערכת, ובטווח הקרוב היא תגרום נזק, אבל בטווח הרחוק היא תחזק את אמון הציבור המערכת הזאת"

    צילום: Liron Almog/Flash90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליט הצמרת, עו"ד ציון אמיר שוחח הערב (שלישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על פרשיית גל הירש. "כשאני רואה את זה עובר בי זעזוע עמוק ופחד קמאי מהאפשרות שזה יכול לקרות לכל אחד ואפילו לטובים שבנינו ובמקרה של גל הירש לאחד שהקריב את מיטב שנותיו לטובת הגנה על המולדת ושילם בגופו בפציעה חמורה".

    אמיר הוסיף: "בקצה אחד נפתחת חקירה בעיתוי מסוים בגין חשדות חמורה של שוחד והטיית מכרזים ובקצה השני החלטה לסגרו את התיקים בחוסר אשמה ובתווך נמצא גל הירש שבמשך שנים חווה ריסוק של חייו. שני הקצוות האלה לא יכולים לחיות אחד עם השני. ציפיתי ואני מצפה מגורמי האכיפה ובראשם היועמ"שית לעשות מעשה ולבקש סליחה על החקירה ועל הסיום שלה".

    לדבריו "מערכת המשפט היא גוף חשוב עיני כולנו בשביל חברה דמוקרטית חופשית ובטוחה. אבל הגופים האלה לא יכולים לקבל כמובן מאליו את תמיכת ואמון הציבור אלא להרוויח את זה ביושר – ואם יש טעויות היא צריכה לאסוף את הכוח לבוא ולהגיד טעינו ואנחנו מבקשים לתקן.

    "תבואו, תכו על חטא ותגידו שאתם חוזרים בכם ורוצים לתקן. אם בנסיבות האלה גל הירש חטא שישלם את המחיר אבל אם הוא לא חטא – פשע חמור להגיש נגדו כתב אישום.

    "אמנם בקבלת אחריות מהסוג הזה יש סכנה לטלטלה שתזעזע את המערכת, ובטווח הקרוב היא תגרום נזק, אבל בטווח הרחוק היא תחזק את אמון הציבור המערכת הזאת".

    עוד הוסיף אמיר: "אני מצפה מכל מי שעומד בראש מערכת האכיפה, שיצא בגלוי נגד הסיפור הזה. שופטים מרבים להוציא כרטיסים צהובים למחדלים ולטעויות של המערכת, אני קורא גם לשופטים להוציא כרטיסים אדומים. כשיש טעות ויש תקלה אנחנו לא נאמר הדבר נבע משגגה או מטעות בתום לב. אנחנו נפסול ראיות שהושגו שלא כדין, נחמיר עם שוטרים שפעלו שלא כדין. אין דרך אחרת להלחם בתופעה הזו. אי אפשר יותר לקבור סיפורים. אנחנו צריכים למנות מערכת שתבקר ותבדוק דברים ואז המערכת הזו תחזור לקדמותה".



    1 תגובות

    מיין תגובות