היישר מקרעסטיר: ר' שלמה גרוסברגר בריאיון לבנצי לייזרוביץ'

    בנצי לייזרוביץ' ונתי קאליש No Comments on היישר מקרעסטיר: ר' שלמה גרוסברגר בריאיון לבנצי לייזרוביץ'

    בעיצומם של ההכנות להילולת הענק של ר' ישעי' ב"ר משה בקרעסטיר שתהיה הלילה, ר' שלמה גרוסברגר תושב הונגריה, התפנה לשיחה עם כתב 'קול חי' בנצי לייזרוביץ' היישר מציונו של הצדיק | ר' שלמה שיתף את כתבנו בתחושותיו אחר שנתיים בהם לא התקיימה ההילולא עקב הקורונה ובתיעודים מההתארגנות להילולא השנה

    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב ליל ג' באייר יחול יום היארצייט של הצדיק מקרעסטיר ר' ישעיה ב"ר משה. את הריאיון הזה אני עורך עם ר' שלמה (כינויו המוכר שלויימה) גרוסברגר תושב ישראל והונגריה יחד, כן- מחזיק באזרחות הונגריה.

    ר' שלמה מגיע מידי שבוע בתחילתו להונגריה וחוזר בסופ"ש לארץ במסגרת עבודתו. אין שבוע שהוא לא מגיע לקרעסטיר להתפלל אצל הצדיק, והוא מוכר לכולם שם ובבודפסט. "כולי צמרמורת מלחשוב מה היה כאן לפני שנתיים בדיוק ביום היארצייט" הוא אומר.

    "לפני שנתיים בשיא הקורונה, השמיים היו סגורים, גם כאן בהונגריה היה סגר מלא בעיקר בלילות תוך הקפדה יתירה, ולחשוב להגיע להתפלל ביארצייט אף אחד לא חשב על זה בכלל. המקום בו קבור הצדיק סגור ומסוגר, המשטרה הציבה שוטרים שאף אחד לא יגיע ולא יכנס לאזור" משחזר ר' שלויימה.

    "אולם בערב היארצייט בשעות הצהריים אני מקבל שיחת טלפון מאחיין שלי המתגורר בלונדון וכך הוא אומר לי:"ר' שלויימה הערב היארצייט של ר' ישעיה ב"ר משה, אתה מגיע לשם. אמרתי לו אין מצב, הרחובות סגורים, משטרות מפטרלות אין מצב שאוכל להגיע לשם. הוא אומר לי אתה מגיע לשם. בשעה מאוחרת בלילה יחכו לך שם 2 אנשים והם יכניסו אותך".

    "אני מברר איתו שוב, אתה בטוח שזה מסודר? והוא עונה לי כן. הגיעה השעה שקבעו לי לחכות במקום מסוים, מצטרף אליי ר' אבי קליין גם הוא תושב המקום. אנו מגיעים ומקבלים את פנינו 2 אנשים, אחד אחראי על אבטחה של ראה"מ של הונגריה ,ואחד מפקד המשטרה שם. הם מוודאים איתי את שמי שזה אנחנו. אנחנו מתלווים אליהם, הם פותחים את השער ונותנים לנו רשות להיכנס" הוא מספר.

    "אמרו לי בשיחה המקדימה כי האישור הוא לשהייה של 5 דקות בלבד. ובכל זאת החלטנו לשאול אותם כמה זמן יש לנו, הם ענו לנו, כמה שתרצו ללא הגבלה, אבל תזכירו אותנו גם אצל הצדיק. עמדנו בפתח הכניסה, הרגליים קפאו במקום, לא ידענו מה היה הזכות שלנו ביום היארצייט של הצדיק שנהיה בין היחידים בלבד שהורשו להיכנס. (יחידים פחות מ 10 אנשים במהלך כל יום ההילולא)".

    ר' שלויימה ממשיך לספר: "נכנסנו פנימה ופרץ של בכי נפרץ מאיתנו. בכינו ובכינו כמו ילדים קטנים. לדעת שבמקום זה שבאים מדי שנה עשרות אלפים להתפלל, לבקש ולהתחנן, אנחנו היחידים שהגענו, כנראה לא סתם. התפילות והבכיות היו בקולי קולות וביקשנו מהצדיק על כלל ישראל ועל המגיפה שתיעצר".

    "גם שנה שעברה ביום היארצייט מישראל אי אפשר היה להגיע בטיסה ישירה אלא רק ממדינות אחרות, כך שגם אשתקד לא היו כאן הרבה אנשים" מציין הרב גרוסברגר.

    "השנה כולי התרגשות ממה שאני רואה" אומר ר' שלויימה גרוסברגר. "הגעתי לכאן מתחילת השבוע, אמנם עדיין אין הרבה אנשים אבל אתה רואה אוהלים רבים בנויים להכיל את האלפים שצפויים להגיע לכאן. מטבח החסד בו מבשלים את האוכל עובד כבר הרבה ימים כדי לספק מזון לשוהים, ולאלו שיגיעו. טיסות רבות מישראל אמורים להגיע לכאן, מארה"ב מלונדון ומעוד מקומות. מרגש מאד לראות, ויותר מרגש יהיה במהלך יום ההילולה לשמוע מתוך הציון את התפילות והבכיות של היהודים".

    video
    play-sharp-fill
    video
    play-sharp-fill
    video
    play-sharp-fill
    video
    play-sharp-fill
    video
    play-sharp-fill

    כאמור ר' שלויימה גרוסברגר שהיה בשיא הקורונה שלוחם של עם ישראל לבקש ולהתפלל אצל הצדיק, הערב בליל היארצייט יחד עם המוני בית ישראל שבשעות אלו עושים את דרכם לקרעסטיר להגיע אל הצדיק ולהתפלל הוא יהיה שם. אלא שהפעם הוא יהיה עם כולם ויודו להקב"ה שזכו להגיע ולבקש. ר' שלויימה גרוסברגר איש חסד, שמגיע ממשפחה של חסד. אחיו הוא ר' שמשי גרוסברגר יו"ר הצלה ביתר ומתנדב בארגון זק"א, אח אחר איש חסד עצום בארגון של הטסת חולים, והזכויות של המשפחה לבטח סייעה לו להגיע בשיא הקורונה להתפלל בין היחידים.

    אז אלו שלא הצליחו לנסוע לקרעסטיר נדליק הערב נר לעי"נ הצדיק ר' ישעיה ב"ר משה שיהא מליץ יושר על כל אחד ואחד במה שזקוק לישועה. אמן.



    0 תגובות