מירון: שני מתחמים לחלאקע'ס וריקודים יוקמו בתחתית ההר

    נתי קאליש No Comments on מירון: שני מתחמים לחלאקע'ס וריקודים יוקמו בתחתית ההר

    לקראת ל"ג בעומר יוקמו שני מתחמי ענק בתחתית הר מירון שם יתקיימו כלל המסורות הנהוגות סביב העלייה לציין הרשב"י ביום ההילולא | במתחמי הענק יערכו סעודות הילולא, מנהג החלאקע'ס, חלוקת ח"י רוטל משקה ואף תהיה רחבת ריקודים

    צילום: נתי קאליש
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת יום ל"ג בעומר, בו צפויים רבבות לפקוד את ציון התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א בהר מירון, התגייסו בארגון "הייליגער רבי שמעון" שהוקם במטרה לשמר מסורת הרשב"י בצביון הנהוג כל הימים במקהלות החסידים ובני היישוב הישן, בשיתוף פעולה עם הגורמים הממונים מטעם השלטונות, לאפשר לרבבות לקיים המסורות המקודשות בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א במעמדי קודש וסעודות לכבוד התנא כמסורת הנהוגה מזה עשרות שנים.

    מי שהופקד על המלאכה הוא הרב יעקב חיים מילר, שידיו רב לו בניהול והפקת מעמדים בהר מירון ותחת ניהולו יעמדו מתחמי "קהילות הקודש – מילר" בתחתית ההר, שם יוכלו הרבבות לקחת חלק במעמדי ההילולא עם כל השירותים הנלווים והנצרכים וכפי שהוכר והונהג בהר מירון כל השנים.

    ההחלטה התקדימית מגיעה בעקבות הוראת גורמי הממשלה והאכיפה כי השנה בל"ג בעומר החלק העליון בהר מירון סביב מתחם הציון הק', יוקדש כולו רק לתפילה ותחנונים, ועל כן יוקמו מתחמי "קהילות הקודש" בתחתית ההר לשמר מנהגי הקודש של ח"י רוטל, סעודות הילולא, חלאק'ס, ריקודי שמחה ובראשם מעמדי הקודש של כ"ק מרנן האדמו"רים, המשפיעים וגדולי התורה שליט"א וקהל תלמידיהם.

    דגש מיוחד הושם על שיתוף הפעולה עם הגורמים הממשלתיים שהופקדו על קיום ההילולא במרכזם הפרויקטור מר צבי טסלר וצוותו, המסייעים בכל כחם ויכולתם למלאכת הקודש. במקום סיירו בכירי המהנדסים ויועצי הבטיחות אשר אישרו את הקמת המתחמים בצורה הבטוחה ביותר, זאת כהפקת לקחים מהאסון הנורא שהתרחש אשתקד.

    במתחם צפויים לעבור רבבות ויותר אנשים במהלך ימי ההילולא, כך יתאפשר לקהל הקדוש לשמור על מסורת אבות שלא תשתכח. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי במתחמי הענק ניתן יהיה לקיים את המעמדים של חצרות הקודש השונות אשר חפצים להגיע למקום בראשות מורם ורבם, המקום אשר יאגד בתוכו את כלל קהילות הקודש ינגיש את כל הנצרך בכדי שהרבבות יוכלו לקיים מעמדים חסידיים בהשתפכות הנפש ובהתעלות של שמחה ללא חששות רוחניים שונים.

    "זה המקום של כל יהודי ירא שמיים החפץ בהתעוררות חסידים לפני ואחרי התפילה על הציון הקדוש, שמירת המסורת של סעודות ההילולא, שירותי נוחות ומזון למהדרין, מקום מנוחה ומרגוע ומקום מפגש ומנוחה על טהרת החינוך והקודש" אומר המפיק הרב יעקב חיים מילר.



    0 תגובות