- רדיו קול חי - -

לאחר ההפצצות באזור: רבה של מולדובה נפגש עם נשיא טרנסניסטריה

ברקע הפיצוצים בימים האחרונים ברחבי חבל טרנסניסטריה – החבל הבדלני של מולדובה השוכן בסמוך לאוקראינה ונתון להשפעת רוסיה, ערך אתמול הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה ביקור בקהילה היהודית בחבל ונפגש גם עם נשיא החבל מר ואדים קרסנוסלסקי. בפגישה עם נשיא החבל, דנו הרב זלצמן וראש הקהילה היהודית בטרספול – בירת החבל – מר יורי קרייטמן, באירועים האחרונים ובמצבה של הקהילה היהודית בחבל.

נשיא טרנסניסטריה מר קרסנוסלסקי, ציין בחיוב את תרומתה של הקהילה היהודית ליציבות הביטחונית בחבל. לדברי הנשיא, האירועים האחרונים התרחשו במקומות מרוחקים ואינם מהווים סכנה ליהודי החבל. הרב זלצמן ומר קרייטמן הודו לנשיא החבל על הזמן שהוא מקדיש לטובת פיתוח הקהילה היהודית בטרספול ובשאר הערים בחבל טרנסניסטריה. בסיכום הפגישה אמר הרב זלצמן כי היהודים בחבל מרגישים בטוחים, וכי לא תהיה עזיבה משמעותית של יהודים מהחבל.

במהלך הסיור ביקר הרב זלצמן בבניין הקהילה היהודית בטרספול וכן במשרדי המשטרה המקומית, לשם בחינת תגבור האבטחה בסמוך למוסדות הקהילה היהודית. לדברי הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה, אין חשש כרגע לביטחונם של יהודי טרנסניסטריה. לדבריו "למעט מקרים נקודתיים שנקלטו אצלנו בקהילה בקישינב, אין חשש מיידי לזליגת הלחימה לחבל טרנסניסטריה.  יחד עם זאת, אנחנו ערוכים לכל תרחיש והתפתחות. בפגישה עם הנשיא קרסנוסלסקי, העברתי לו את המסרים של הקהילה היהודית ואת תודתם על התמיכה לאורך כל התקופה".

גם מר אלכסנדר בלינקיס נשיא הקהילה היהודית JCC הצטרף לדברי הרב זלצמן ואמר כי לא קיים חשש בקרב יהודי טרנסניסטריה, ולא תהיה נטישה המונית בשלב זה.