הגרי"מ לאו: "אבא אמר 'הילד הזה חייב להמשיך את שושלת הרבנות"

    אייל ראובן No Comments on הגרי"מ לאו: "אבא אמר 'הילד הזה חייב להמשיך את שושלת הרבנות"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: Tomer Neuberg/Flash90

    יו"ר מועצת יד ושם ולשעבר הרב הראשי לישראל ורבה של תל אביב, הגאון הרב ישראל מאיר לאו שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת הבוקר (חמישי) סוף השבוע, על יום הזיכרון לקדושי השואה – אותו מציינים היום בישראל. "אני מאוד אופטימי בעניין זיכרון השואה, לדעתי היא לא תישכח לעולם מכמה סיבות: גם בגלל המוסדות שקמו בעניין הזה וגם הספרים והיומנים שכתבו הניצולים, והדבר השלישי הוא האנטישמיות שגואה בעולם שלא נותנת לנו לשכוח את השואה. רבבות תופעות במשך השנה על פני כל כדור הארץ", אומר הרב לאו.

    הוא התייחס להשוואה שערך הנשיא האוקראיני בין השואה למלחמה באוקראינה בנאומו בכנסת: "זו הייתה שגיאה גדולה של נשיא אוקראינה להשוות לשואה, אין שום דמיון. לקחת בסרט נע מיליונים של חפים מפשע לתוך תאי גזים – אי אפשר להשוות את זה לשום דבר.

    "התורה אומרת 'זכור את אשר עשה לך עמלק' ומסיימת 'לא תשכח'. 'זכור' זה ציווי, אבל 'לא תשכח' – זו מציאות. עשיו שונא ליעקב ולכן זה לא ישכח".

    הגרי"מ לאו נשאל האם הוא נושא איתו וחי את זיכרון השואה בכל שעות היממה: "אם הייתי חושב על זה כל הזמן לא הייתי יכול ללמוד וללמד, להקים משפחה. אני זוכר את השואה, אבל לא חי רק את הנושא חלילה. 

    הרב לאו סיפר בהתרגשות: "בלילה האחרון שלו, אמר אבא שלי לאחי שיעשה את כל המאמצים להנצל ושהילד, כלומר אני, ימשיך את השרשרת של הרבנות, "הילד הזה חייב להמשיך את השרשרת".

    עוד סיפר: "אני זוכר כשהאמריקאים הגיעו לשחרר אותנו, שהרב הצבאי האמריקאי הניף אותי ובכה, הוא שאל אותי בן כמה אתה, אמרתי לו מה זה חשוב – אני יותר זקן ממך. הוא שאל למה, ואמרתי לו כי אתה מחייך ובוכה כמו ילד קטן, אני כבר מזמן לא מחייך ולא בוכה".



    0 תגובות