נתון מטריד ערב יום השואה: זינוק בתקריות האנטישמיות בשנת 2021

    אתר קול חי No Comments on נתון מטריד ערב יום השואה: זינוק בתקריות האנטישמיות בשנת 2021

    על פי דו"ח שמתפרסם היום – מספר התקריות האנטישמיות ברחבי העולם זינק בשנת 2021. הגידול הדרמטי נרשם בעיקר בארצות הברית, בריטניה, קנדה, גרמניה, צרפת ואוסטרליה

    אנטישמיות בצרפת צילום: תהקונסיסטואר של הריין התחתון צרפת
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת יום הזיכרון לקדושי השואה החל הערב (רביעי), מפרסם המרכז לחקר יהדות אירופה בימינו באוניברסיטת תל אביב דו"ח מדאיג, ממנו עולה כי מספר התקריות האנטישמיות ברחבי העולם זינק בשנת 2021.

    הגידול הדרמטי נרשם בעיקר בארצות הברית, בריטניה, קנדה, גרמניה, צרפת ואוסטרליה. לפי הדו"ח, בניו יורק דווח על 214 פשעי שנאה כלפי יהודים, לעומת 126 בשנת 2020. בצרפת נרשמו 589 אירועים אנטישמיים- זינוק של 74% ובאוסטרליה חל גידול של 35% באירועים אנטישמיים.

    ראש המרכז לחקר יהדות אירופה בימינו, פרופ' אוריה שביט, התייחס לממצאים בריאיון ל'כאן חדשות': "בשנים האחרונות הושקעו ברחבי העולם משאבים עצומים במאבק באנטישמיות, שכללו תכניות חשובות ומבורכות – אבל מספר התקריות האנטישמיות, בכלל זה החמורות, נמצא במגמת נסיקה. הדבר הקל הוא לומר שצריך יותר חוקים ויותר תקציבים. אבל מה שנדרש באמת הוא בדיקה אמיצה ומקיפה של יעילות אסטרטגיות הפעולה הקיימות".

    הערב ומחר יצויין בישראל יום הזיכרון לקדושי השואה. דגלי המדינה במוסדות הממלכתיים יורדו לחצי התורן ובחמישי בשעה 10 בבוקר תושמע צפירת זיכרון. בהר הרצל תתקיים העצרת הממלכתית במעמד ראש הממשלה ונשיא המדינה. אנו ב'קול חי' נציין את היום בתוכניות מיוחדות ובריאיונות עם שורדי שואה.

    גם בכנסת יתקיימו טקסים ממלכתיים, אותם תלווה השנה נשיאת הפרלמנט הגרמני (הבונדסטאג), הגב' בארבל באס. לפני כשעה היא התקבלה על ידי יושב ראש הכנסת, ח"כ מיקי לוי, בטקס קבלת פנים ממלכתי שנערך ברחבת המשכן ואשר כלל בין היתר סקירת משמר כבוד של משמר הכנסת; לצד חתימתה של הנשיאה בספר האורחים הרשמי של הכנסת כתבה הנשיאה באס: "ישראל וגרמניה הן ידידות אמת ואני אסירת תודה על כך. אני רואה בהזמנתך לאירועי יום השואה כבוד ואמון. אני מרכינה ראש בענווה בפני סבלם הבלתי נתפס של קורבנות הפשעים נגד האנושות שביצעו הגרמנים. לקחי השואה מחייבים אותנו לא לתת מקום לאנטישמיות. אחריותה של גרמניה לא הסתיימה. אנחנו עומדים לצד ישראל".

    בטרם הגעתה לכנסת קיימו הנשיאה באס ויושב ראש הכנסת לוי, סיור מיוחד ב"יד ושם" שבסיומו אמר היושב ראש: "אני מודה לידידת ישראל, נשיאת הבונדסטאג, בארבל באס, אשר נענתה להזמנתי להגיע לישראל ולירושלים דווקא בימים מיוחדים אלו. השתתפותך בטקסים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה בכנסת מהווה ביטוי משמעותי וחשוב לקשר המיוחד השורר בין המדינות, לאחריות ההיסטורית שגרמניה לקחה על פשעי השואה ולמחוייבותה של גרמניה לבטחונה של מדינת ישראל״.

    שיאו של הביקור בכנסת צפוי להתרחש מחר (חמישי), בו תשתתף נשיאת הבונדסטאג הגב' בארבל באס בטקס הממלכתי ״לכל איש יש שם"- קריאת שמות קורבנות השואה ברבים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה בכנסת״, שיעמוד השנה בסימן ״מסילות אל האובדן – שילוחם של היהודים בתקופת השואה״.

    במהלכו של הטקס, שיתקיים זו הפעם ה- 33 להיווסדו בטרקלין "שאגאל", יודלקו, ע"י ניצולי שואה וחברי כנסת, 6 נרות זיכרון במנורת "השישה" – לזכר ששת מיליון היהודים שנרצחו בשואה. כבכל שנה הטקס יתקיים במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, יושב ראש הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון, יו"ר האופוזיציה ויו"ר הנהלת יד ושם.

    עוד לפני הטקס צפויה נשיאת הבונדסטאג להשתתף במעמד זיכרון מיוחד שייערך בכניסה למשכן ובו תדליק נר זיכרון אישי לזכר נספי השואה. במעמד זה ביקשה הנשיאה להדליק נר זיכרון הנושא את שמה וסיפורה של הנספית אירמה נתן- שהתגוררה בעיר Duisburg – שם נמצא ביתה הפרטי של הנשיאה באס. נתן היתה ראש ועדת הרווחה של הקהילה היהודית בדויסבורג, עד שגורשה משם עם בעלה באפריל 1942, בדיוק לפני 80 שנה, למחנה המעבר איזביצה, שם נרצחו.

    יושב ראש הכנסת, ח"כ מיקי לוי, בחר להדליק נר זיכרון עם שמו של יוסף (פפו) ברוך- ממנהיגי מרד מחנה אושוויץ. יוסף ברוך היה קצין יהודי בצבא היווני ונספה באושוויץ ב-1944.



    0 תגובות