קיבל 58.8% מהקולות: נשיא צרפת, עמנואל מקרון ניצח שוב את הנשיאות

    שלמה ריזל No Comments on קיבל 58.8% מהקולות: נשיא צרפת, עמנואל מקרון ניצח שוב את הנשיאות

    צרפת בחרה: על פי המדגמים המובילים, הנשיא המכהן עמנואל מקרון ניצח את לה פן ונבחר לכהונה נוספת | בנאומו הוא אמר: "אני מבין את כעסם של מצביעי לה פן. אני הנשיא של כל אחד ואחד יחד איתה"

    נשיא צרפת, עמנואל מקרון צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עמנואל מקרון ניצח בבחירות לנשיאות בצרפת, ויעמוד בפני אתגר היסטורי מצד מועמדת הימין מרין לה פן במהלך ההצבעה השנייה ביום ראשון. מקרון קיבל 58.8% מהקולות, על פי ניתוח של נתוני ההצבעה, מה שהופך אותו למנהיג הצרפתי הראשון שנבחר מחדש מזה 20 שנה.

    עם זאת, שיעור ההצבעה היה במסלול להיות הנמוך ביותר עבור מחזור נשיאותי מאז 2002, על פי נתוני הממשלה שפורסמו בשעות אחר הצהריים המקומיות המאוחרות. תועדו שיעור הימנעות של 28.2% בהצבעה בסיבוב השני, שהוא גם הגבוה מאז 2002. הנתון מגיע כמה שעות לפני שמשרד הפנים הצרפתי מפרסם את התוצאות הרשמיות. אך תחזיות אלו, המבוססות על נתונים מתחנות ההצבעה שנסגרות בשעה 19:00. בשאר המדינה, ולכן הן משמשות בדרך כלל את המועמדים ואת התקשורת הצרפתית כדי להכריז על הזוכה.

    אף על פי שההצעה של מקרון למצביעי צרפת גלובלית וליברלית כלכלית בראש האיחוד האירופי ניצחה את חזונה של לה פן לשינוי קיצוני פנימה, 41.2% מהאנשים שהצביעו לה קירבו את הימין הקיצוני הצרפתי לנשיאות מאי פעם בעבר מה שמדאיג מאוד את המחנה שבראשו עומד מקרון. בשל כך, עמנואל מקרון נשא נאום מרוכז לתומכיו בפריז, הודה להם על הגיבוי ואמר לאלו שהצביעו למרין לה פן שהוא מבין את "כעסם", ואמר "אני הנשיא של כל אחד ואחד יחד איתה".

    הנשיא שנבחר מחדש נאלץ להתערב כשהקהל הריעו בבוז ליריבתו, ואמר כי יתייחס ל"כעס שהביא אותך להצביע עבור הפרויקט שלה". ואכן, החגיגה הייתה משמעותית נמוכה יותר מאשר לאחר הניצחון של מקרון לפני חמש שנים. מקרון אמר במהלך נאומו כי כהונתו השנייה לא תהיה המשך לראשונה, והתחייב לטפל בכל הבעיות הנוכחיות של צרפת

     



    0 תגובות