צבי יחזקאלי: "כל ההתנהלות של חמאס היא בגלל שאנחנו מכילים"

    אסתי פלד 1 Comment on צבי יחזקאלי: "כל ההתנהלות של חמאס היא בגלל שאנחנו מכילים"

    הפרשן לענייני ערבים, צבי יחזקאלי ב'מהדורה המרכזית': "השקט מפתה אותך לא לעשות כלום כדי להרוויח עוד קצת שקט ובעצם אתה מורתע על ידם. המצב הוא כזה כי הפיחות הזוחל בהרתעה שלנו הוא כבר שנים. הנשק שהם מפעילים נגדנו זה את עצמנו"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשן לענייני ערבים, צבי יחזקאלי שוחח הערב (ראשון) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על המתיחות הביטחונית. "אנחנו בראש הרציונלי המערבי השואף לחיים – מחפשים את ההיגיון לאן זה חותר. אבל זו הנחת יסוד מוטעית מול רצועת עזה. העיקרון של המערכה שלהם מולנו הוא הסבלנות ואורך הרוח ולכן כל קטע שרוצים לפענח צריך לראות אותו בהקשר".

    הוא הסביר: "הם לא השלימו עם קיומנו ומנסים בכל דרך – בקרבות תודעתיים קטנים – לסגור סבבים של לחימה שבהם ידם על העליונה. מה שאתה רואה בימם האלה זה תוצאה של איך שהסתיים הסבב הקודם בשומר החומות. כיוון שאתה שואף לשקט ואתה חברה שרוצה שגרה ומנוחה וכלכלה, הם יכולים לתת לך את זה לפרקים של חצי שנה-שנה ואז מגיעה המכה".

    לדברי יחזקאלי: "מה שקרה שבועות האחרונים זה בית ספר ללימודי המזרח התיכון, לא שום אסטרטגיה של חמאס. הם נכנסו אל תוך החורים בהגנה שלנו. כל ההתנהלות של חמאס היא בגלל שאנחנו מכילים. הפלסטינים הבינו שאפשר. שאפשר להרביץ לשוטרים ולקרוא במיקרופונים באל אקצא לעשות פיגועים".

    עוד הוסיף יחזקאלי: "השקט מפתה אותך לא לעשות כלום כדי להרוויח עוד קצת שקט ובעצם אתה מורתע על ידם. המצב הוא כזה כי הפיחות הזוחל בהרתעה שלנו הוא כבר שנים. הנשק שהם מפעילים נגדנו זה את עצמנו. ברגע שמדינה נלחמת בכללים דמוקרטיים בארגונים שלא מצייתים לשום חוק וכללים היא מפסידה – כשאתה מציית לכללי משחקים הומניטריים ומוסריים והם לא. השאלה היא לא רק איך אתה פועל אלא באיזה טון ומה אתה משדר".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אין על צבי יחזקאלי הוא מטורף!!!