לקראת הפרשת שיקלי: ההצעה של קארה והאפשרות הנבחנת באופוזיציה

    איתי גדסי No Comments on לקראת הפרשת שיקלי: ההצעה של קארה והאפשרות הנבחנת באופוזיציה

    באופוזיציה בוחנים אפשרות לדרוש מינוי חברים מטעמם לוועדת הכנסת טרם הדיון. סגן השר קארה: "הצעתי לו שיצביע בשמונת השבועות הקרובים איתנו, ובתמורה נמנע את ההפרשה מהסיעה"

    צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
    12:59
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on ברקע הפרסום ב'קול חי': הרב רווח במכתב נגד 'יש חסד'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפוליטיקה סוערת לקראת הדיון השבוע בוועדת הכנסת על הפרשת ח"כ עמיחי שיקלי מסיעת ימינה, מה שיוביל לסנקציות כלפיו ובפרט מניעת האפשרות שלו להתמודד בבחירות הבאות במפלגה קיימת, כשהמטרה היא להרתיע ח"כים נוספים בימינה מלפרוש מהקואליציה וכן למנוע הצטרפות של קארה או אורבך והתפצלות של שליש סיעה.

    באופוזיציה בוחנים אפשרות לדרוש מינוי חברים מטעמם לוועדת הכנסת טרם הדיון. כך דווח ב'כאן חדשות'. כידוע, כיום אין לאופוזיציה כמעט חברים מטעמם בוועדות בשל החרם על הוועדות. עם זאת, בקואליציה עשויים להחליף את נציגת ימינה בוועדה ח"כ סילמן בנציג אחר ולנצח בהצבעה.

    סגן השר אביר קארה התייחס הערב (מוצ"ש) להפרשת שיקלי בריאיון לערוץ 12 ואמר "אעשה כל שביכולתי כדי למנוע את ההפרשה של עמיחי שיקלי; הצעתי לו שיצביע בשמונת השבועות הקרובים איתנו, ובתמורה נמנע את ההפרשה מימינה – בנט מכיר את ההצעה". אך פרשנים פוליטיים מעריכים כי אין לכך היתכנות.

    בתוך כך, ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) אמר הערב בריאיון ל'כאן 11': "שקד משחקת על כל המגרשים. אנשים שלה משוחחים עם בכירים מאוד בליכוד. יש כל הזמן סוג של מו"מ בלתי פורמלי בין איילת שקד לבין הליכוד. איילת המטיילת צריכה להחליט".

    ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו התייחס למצב הפוליטי בחגיגות המימונה באור עקיבא: "החג הזה משקף את האחדות של עם ישראל וחוגגים אותו בשמחה. בשנה הזאת לחג הזה יש גם סממן נוסף וזה סממן של תקווה, הרבה תקווה. אני פוגש הרבה אזרחים מלאים תקווה וחיוך שמקווים ומאמינים שנחזיר את מדינת ישראל למסלול הנכון, למסלול הבטוח, למסלול שיבטיח ביטחון ושגשוג לכל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל. בעזרת השם ובעזרתכם אנחנו נשיג את זה במהרה בימינו. תרבחו ותסעדו".



    0 תגובות