המשטרה לא מאשרת את "צעדת הדגלים", המארגנים נחושים לקיימה

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on המשטרה לא מאשרת את "צעדת הדגלים", המארגנים נחושים לקיימה

    צעדת הדגלים צפויה להתקיים היום אחה"צ, ללא אישור המשטרה. במשטרה טוענים כי מארגני הצעדה הציעו מסלול חלופי שאושר, אך חזרו בהם

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצל המתיחות הגבוהה בהר הבית: מארגני "צעדת הדגלים" בעיר העתיקה נחושים לקיים אותה היום (רביעי) אחר הצהריים, זאת למרות שלא אושרה על ידי המשטרה. במקביל, אלפי מתפללים הגיעו הבוקר לרחבת הכותל המערבי לתפילת שחרית ולברכת הכהנים המסורתית.

    במשטרה מסרו היום בהמשך לדיווחים בנושא "בהמשך לפרסומים שונים שהיו במהלך היממה האחרונה בנוגע לתהלוכת מחאה (לא מדובר ריקוד הדגלים המסורתי המתקיים מדי שנה ביום ירושלים): יובהר כי לאחר שהוגשה שלשום בקשה לקיום תהלוכה בירושלים כנדרש בחוק, בוצע שיח עם מארגן האירוע וניסיונות לאפשר את התהלוכה במתווה מוסכם. לאחר שיח שהתקיים, אתמול הסכימה המשטרה למסלול החלופי שהוצע על ידי המארגן ויאפשר את אבטחתה, אך כעבור זמן קצר הוא הודיע כי חוזר בו מהצעתו. בהתאם נבהיר שוב כי בשלב זה המשטרה לא מאשרת את קיום תהלוכת המחאה במתווה המבוקש".

    מארגני הצעדה הגיבו להודעת המשטרה: "אין לנו שום טענות למשטרה שבאמת באה מתוך רצון טוב לאשר את הצעדה. לצערנו בעקבות האיומים של מנסור עבאס והתנועה האיסלאמית, ממשלת בנט מפעילה לחצים אדירים על המשטרה לא לאשר את הצעדה בלב בירת ישראל במקום שבו כל יהודי צריך להרגיש בטוח. אנחנו לא נסכים ואף פעם לא הסכמנו למתווה כניעה שבעצם מכין את הקרקע לחלוקת ירושלים. 17:00 בכיכר ספרא ניפגש ומשם ניצעד לעיר העתיקה".

    נועם ניסן, ממארגני הצעדה אמר הבוקר ל'כאן חדשות': "הציבור מפחד להגיע לירושלים. המטרה שלנו להרים את הרוח. אסור לנו לשתף פעולה עם השקרים של חמאס ועבאס בהצתה של השטח. יהודי שהולך בירושלים עם דגל זו לא פרובוקציה ולא הצדקה לטרור".

    מתן פלג, יו"ר תנועת 'אם תרצו' אמר: "את מעגל הדמים ישראל חייבת לעצור. כל אזרח שדעתו בריאה מבין היטב שהריבונות שלנו בעיר העתיקה הולכת ומצטמצמת. זה התחיל בשנה שעברה בהתפרעויות בשער שכם, והשנה זה כבר זולג לשער האריות, לכותל ולהר הבית.

    "התשובה לטרור לא נמצאת בעמאן, לא באנקרה ולא בוושינגטון. היא נמצאת אך ורק במתן הוראה לכוחות הביטחון להשיב את השקט במלואו. אסור לתת עכשיו לפורעים להתבצר ולהכין אינתיפאדה לשוטרים בפרט וליהודים בכלל בעיר העתיקה למרגלות הר הבית.

    "אנו קוראים למשטרה לקיים את חובתה, לאבטח את הצעדה ומתוך כך לצאת למהלך התקפי של עצירת הגורמים המסיתים, השבת השקט וגל מעצרים נגד כל המתפרעים. נגיע היום ב-17:00 לכיכר ספרא וקוראים לכל מי שלב ציוני פועם בו להגיע".

    בעזה הזהירו הפלגים הפלסטינים מקיום הצעדה. בכרוז רשמי שפרסמו הפלגים בעקבות הכינוס אמש בלשכת מנהיג חמאס ברצועה, מזהירים הפלגים מפני "צעדת הדגלים אליה קורא הימין הטרוריסטי ושהיתה אחד הגורמים לפרוץ סבב הלחימה בשנה שעברה". במערכת הביטחון מעריכים כי הירי מכיוון עזה צפוי להתחדש.

    בתוך כך, בכותל המערבי מתקיים היום מעמד נוסף של "ברכת הכהנים" המסורתית ברוב עם. באירוע משתתפים הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף, ורב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ'.

    בנוסף, מאות משתתפים בתפילה המונית עם רבה של צפת, הגאון הרב שמואל אליהו בכותל הדרומי. כוחות משטרה רבים פרוסים בבירה, בדגש על העיר העתיקה ורחבת הכותל.

    שגריר ארה"ב בישראל לשעבר, דיוויד פרידמן שמשתתף במעמד ברכת הכהנים שוחח עם 'קול חי'

    צילום: פלאש 90

    נשיא המדינה, יצחק הרצוג שוחח אמש (שלישי) עם מקבילו הטורקי ארדואן על רקע המהומות בהר הבית והדגיש באוזניו כי בניגוד למה שנטען בדיווחים שקריים, מדינת ישראל מקפידה לשמור על הסטטוס קוו ועל חופש הפולחן, לבני כל הדתות.

    בנוסף, שוחח אמש שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן עם שר החוץ לפיד ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על רקע המהומות מהר הבית, גל הטרור והירי מעזה. על פי החלטת ראש הממשלה בנט מאתמול – החל מהיום לא תתאפשר עלית יהודים להר הבית.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אלפיים שנות גלות לא הספיק ⁶אנחנו עם פחדן שרק בוכה באו נראה את כוחנו ונפסיק לבכות

    2. 1

      עם פחדן?? דבר בשם עצמך. רק בוכה? על מי ועל מה?! אנחנו גיבורים לא פחות ממך!! במיוחד שאנחנו מהדרום .. מר שמולני…