נחשף: כך פענחו משטרת ירושלים והשב"כ את הרצח בארמון הנציב

    בנצי לייזרוביץ 3 Comment on נחשף: כך פענחו משטרת ירושלים והשב"כ את הרצח בארמון הנציב

    ניסה לרצוח נערה, רצח בני זוג בדירה בארמון הנציב וישב כשנתיים וחצי במעצר מינהלי על השתייכות לדאע"ש – ללא קשר למעשי רצח. לאחרונה ביצע רצח וניסיון רצח נוספים ונעצר לאחר שעורר את חשדם של שוטרים בשכונת נווה יעקב. דפוס הפעולה הזהה הובילה לפענוח ולמסקנה שאותו מחבל, חדור אידיאולוגיה של דאע"ש – אחראי לשלוש המקרים

    המחבל
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כך הצליחו המשטרה והשב"כ לפענח את 2 מעשי הרצח, ונסיון לרצח: כאמור, בתאריך 9.1.2019 נעשה ניסיון לרצח של הנערה הדר בצלאל בשכונת ארמון הנציב בירושלים. המחבל וסאם אסעידבן 33 תושב חברון שב"ח, המשתייך לארגון דאע"ש ראה את הנערה בגרם המדרגות וניסה לרצוח אותה בגרונה עם סכין. בחסדי שמיים הצווארון שלה היה עבה ומורם כלפי מעלה והוא לא הצליח, היא החלה לצעוק ומרוב בהלה המחבל ברח.

    למחרת ב-10.1.2019 ברחוב אלקחי בשכונת ארמון הנציב ר' יהודה כדורי הי"ד הגיע לביתו לאחר קניות לשבת. הוא החל להעלות דברים מהרכב לביתו מספר פעמים. המחבל ראה אותו ווידא שהוא יהודי. בשלב מסוים כשיהודה כדורי ירד שוב לרכב, נכנס המחבל לבית – הסתובב והבחין באשתו מרת תמר כדורי הי"ד. הוא הגיע אליה ורצח אותה בדקירות סכין.

    סרטון מצלמת אבטחה מבריחת המחבל מזירת רצח בני הזוג בשנת 2019

    המחבל התחבא באחד החדרים עד שיהודה נכנס לבית וסגר את הדלת. אז הגיח אליו המחבל, החל מאבק בין השניים ואז המחבל שחט את יהודה הי"ד. המחבל נשאר בבית, הלך לנוח עד שעות הבוקר המוקדמות. יצא עם המפתחות, נעל את הבית והשליך את המפתחות באחד המקומות. הוא הלך ברגל עד לאר-ם שם היתה לו דירה ששכר. גם בנסיון הרצח יום קודם הוא חזר ברגל.

    מפקד היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, נצ"מ אבי כהן

    3 ימים לאחר הרצח של הזוג כדורי נעצר המחבל ע"י השב"כ למעצר מינהלי בעקבות מידע שהוא משתייך לדאע"ש וכו' ללא קשר לרצח. הוא ישב במעצר מינהלי עד לפני כחודש.

    בתאריך 21.3.2022 – יום לפני הפיגוע בבאר שבע , ארע רצח בארמון הנציב בו נרצח נתין זר. חוקרי ימ"ר ירושלים שהגיעו לזירה, אספו ממצאים. תוך כדי הארוע, המחבל הגיע לאזור נווה יעקב. שוטרי מג"ב עוטף ירושלים ביקשו לבדוק אותו. התגלה שהוא תושב חברון שב"ח. האיש נלקח לחקירה בשב"כ ותוך כדי הבינו שהוא זה שביצע את הרצח בארמון הנציב של הנתין הזר. בתיקו התגלה הסכין. בהמשך החקירות בשב"כ ובימ"ר י-ם זיהו כי דפוס הפעולה דומה לרצח של הזוג כדורי ונסיון הרצח של הנערה. בחקירה הוא הודה ברצח הזוג כדורי ונסיון הרצח של הנערה הדר בצלאל.

    הוא שיחזר הן את מעשי הרצח והן את הנסיון לרצח. בימ"ר ירושלים אומרים כי הפיגועים האלו היו תכנון שלו. הוא בחר לבדוק בבתים פתוחים, מבצע את המעשה ויוצא.

    בתיק החקירה של משפחת כדורי היו 600 עדים, מדובר בתיק רצח שזעזע את כל ירושלים. לראשונה הימ"ר הפעיל 2 צוותי חקירה במקביל ועוד צוות חקירה 3 במקביל.

    חשוב לציין כי העירנות של שוטרי מגב עוטף י-ם שהבחינו בחשוד, זוהה כשב"ח, נשא עליו תיק גב גדול. הוא מוגבל כניסה לישראל, הרבה פריטים נמצאו בתיקו וגם הסכין שבו בוצע הרצח האחרון של הנתין הזר. כשבשב"כ הלכה והתבהרה התמונה שהוא מתאים לרצח של הנתין הזר, בימ"ר זיהו את שיטת הרצח, הזירות זהות ואז בהמשך החקירה הוא הודה גם ברצח של הזוג כדורי. בשיחזור של רצח הזוג כדורי הוא זכר הכל, כל פרט ופרט.

    עוד פרט שנתן לחוקרים לזהות שזה הוא – סוליית הנעל. עיקבות הנעל שהחוקרים זיהו בזירה של משפחת כדורי נתן התפתחות בחקירה. זו סוג סוליית נעל שאין אותה בארץ. תוך כדי חוקרי הימ"ר וצה"ל הגיעו לביתו שבחברון והאמא הובילה אותם לחדרו. שם התגלה התיק והנעליים שלבש בעת הרצח של הזוג כדורי ופריטים נוספים. חשוב לציין שאת הרצח של הזוג כדורי הוא עשה כשכפפות על ידיו, כך שלא ניתן היה לזהותו בבדיקות די אן איי. מדובר במחבל חדור באידיאולוגיה של התנועה האיסלאמית דאע,ש. בהודאתו במשטרה ובשב"כ הגדיר המחבל את הרצח "שחיטת גמל".

    בשבוע שעבר נפגש ראש הימ"ר של מחוז י-ם נצ"מ אבי כהן עם בני משפחת כדורי שהוריהם נרצחו. השיחה היתה לא קלה ולא פשוטה כשבישר להם על תפיסתו של המחבל. הם באו בטענות על המעצר שלהם מיד לאחר הרצח. ואמר למשפחה: 1 התפקידים של הימ"ר והמשטרה להפוך כל אבן ולהגיע לחקר האמת. לפעמים זה כואב וכל מה שנעשה , נעשה ללא כוונת זדון.

    כאן המקום לשבח את היחידה המרכזית של משטרת י-ם ובראשו נצ"מ אבי כהן שמרגע הרצח המזעזע לא נח ולא שקט עד לתפיסת המחבל יחד עם חקירה משותפת שלהם ושל השב"כ.



    3 תגובות

    מיין תגובות