מנכ"ל משרד השיכון: "העלאת הריבית תצנן את שוק הנדל"ן"

    אייל ראובן No Comments on מנכ"ל משרד השיכון: "העלאת הריבית תצנן את שוק הנדל"ן"

    מנכ"ל משרד השיכון, אביעד פרידמן ב'מהדורת הבוקר': "תפקידי לדאוג למחוסרי הדיור, אנחנו מגדילים את ההיצע. אני שמח בהעלאת הריבית שאולי תזרוק את המשקיעים החוצה. הצעתי שפרויקט עד 50 דירות לא יעבור ועדה מחוזית וכך נקצר את ההליך"

    צילום: לע"מ
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל משרד השיכון, אביעד פרידמן שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת הבוקר-סוף השבוע על תכנית הדיור 'דירה בהנחה'. "זה היה תהליך לוגיסטי מאוד מורכב. 119,307 משקי בית בישראל ניגשו להגרלה. כל אחד מהם יכול היה לבחור עד שלוש ערים וכמה פרויקטים בכל עיר. מדובר על מיליון ומאתיים רשומות מתוכם קצת יותר מ-10 דירות, אבל זו רק ההגרלה הראשונה. ביולי אנחנו מתכוונים לעשות את ההגרלה הבאה, היעד הוא יותר מ-5 אלף דירות".

    לדבריו "זה מעיד כמה הבור שאליו נכנסנו עצום ואי אפשר לסגור אותו בבת אחת. אבל רבע מתוך הבור יסגר וזה המון". הוא הבהיר: "תפקידי לדאוג למחוסרי הדיור, מי שקונה בשוק דירה שלישית-רביעית לא מעניין אותי. הוא מייקר את השוק. אני שמח בהעלאת הריבית שאולי תזרוק אותו החוצה".

    הוא התייחס להעלאת הריבית על ידי בנק ישראל: "כשאני מסתכל משקית – העלאת הריבית תגרום לזה ששוק הנדל"ן יצטנן. אותו משקיע שמקבל משכנתא בריבית מאוד זולה קונה עוד דירות. אני רוצה להגדיל את ההיצע בשביל דירה ראשונה ולא בשביל שניה ושלישית".

    עוד אמר פרידמן: "המלצתי היא לעשות כל מאמץ להגדיל את ההיצע, עשינו את זה בשנה שעברה וגם כשאני מסתכל על הרבעון הראשון השנה הוא עומד ביעדים שהצבתי וגם השנה נעשה הגדלה משמעותית".

    הוא הוסיף: "שותפינו במנהל התכנון עושים כל מאמץ לקצר את ההליכים התכנוניים וגם העיריות חייבות לזרז את ההליכים. אתמול בכנס שהתקיים בנושא ביזור סמכויות השלטון אני הצעתי לקבל החלטה שעד 50 דירות בפרויקט שלא יצטרך לעבור ועדה מחוזית אלא רק מקומית".



    0 תגובות