כינוס היסוד ל'ישיבה החדשה לצעירים' בבית וגן • צפו

    אבי יעקב No Comments on כינוס היסוד ל'ישיבה החדשה לצעירים' בבית וגן • צפו

    במוצאי השבת האחרונה נערך כנס היסוד לישיבה הקטנה החדשה של הגאון רבי נתן רוטמן שליט"א בבית וגן | בכינוס פנה הגאון רבי יהושע איכנשטיין שליט"א בקריאה מיוחדת למחנכים: "לא לחיות באשליות, לא ניתן לעשות את כל מה שהיה פעם. צריכים להכיר את הדור, להבין מה הניסיונות של הבחורים היום" | וידאו וגלריה

    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כינוס היסוד ל'ישיבה החדשה לצעירים' שבראשותו של הגאון הגדול רבי נתן רוטמן שליט"א, נערך במוצאי שבת האחרונה באולם ביהמ"ד 'היכל קדשך', בשכונת בית וגן בירושלים.

    הישיבה החדשה, שתפתח בשכונת 'בית וגן' בזמן אלול הקרוב, הצליחה בסייעתא דשמיא ללכד סביבה עשרות הורים לבחורים מצויינים מרחבי ירושלים, שחיפשו ומצאו ישיבה שתתן מענה חינוכי לתורה וליראת שמים עבור בניהם, וזאת מבלי להתפשר על הרמה הגבוהה בלימוד, שאינה פחותה מזו של הישיבות הטובות ביותר. על סדרי הלימוד בישיבה החדשה יהיה מופקד ראש הישיבה הגאון רבי יוסף פראנק שליט"א, גיסו של הגאון רבי נתן רוטמן שליט"א, כאשר השניים יכהנו יחדיו בראשות הישיבה.

    בדבריו החמים עמד ראש ישיבת 'יד אהרן' הגאון הגדול רבי יהושע אייכנשטיין שליט"א על מעלתה של הישיבה החדשה, אשר תדע לחנך כל נער ונער על פי דרכו, לגדלו ולרוממו בתורה וביראת שמים. "נסיונות הדור – נסיונות חדשים הם", אמר ראש הישיבה, והוסיף: "המחנכים צריכים להתאים את עצמם לבעיות הדור, לגדל ולרומם בתורה וביראת שמים על פי הצרכים של הדור שלנו".

    השתתפו בכנס היסוד: ראשי ישיבות, משגיחים, מנהלי תלמודי תורה ורבנים, ביניהם הגאונים הגדולים – הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת 'מיר', הגאון רבי דניאל וולפסון ראש ישיבת 'נתיבות חכמה – וולפסון', הגאון רבי נועם אלון ראש ישיבת 'מיר – ברכפלד', הגאון רבי שלמה ברויאר משגיח דישיבת 'בית מתתיהו', וכן רבני השכונות בירושלים – ביניהם הגאון רבי משה פטרובר שליט"א, הגאון רבי אברהם ויג שליט"א, הגאון רבי אהרן וינר שליט"א ורבנים נוספים.

    במרכז האירוע הוקראה ברכתו של ראש ישיבת 'חברון' מרן הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א אשר נבצר ממנו מלהשתתף בכינוס, ובדבריו החמים ביקש להשתתף עם ההורים ביום שמחתם, "עת רואים את הקמת הישיבה, אשר תהיה למקום תורה גדול וחשוב", כלשונו. ראש ישיבת חברון אף הדגיש שישיבה אשר מוקמת על ידי גדולים, מובטח שכל פירותיה יהיו ברוכים, נאים ומפוארים. "יזכו להרבה סייעתא דשמיא, לראות בהצלחת הישיבה לגאון ולתפארת", חתם ראש הישיבה את דבריו.

    הגאון הגדול רבי יצחק אזרחי שליט"א, מראשי ישיבת מיר, נשא משא מיוחד בחשיבות העמדת דרכי החינוך לעבודת השם, מתוך חיות התלהבות ושמחה. כן בירך את כל העוסקים בהקמת הישיבה ואת ההורים החשובים, וציין במיוחד את דרגתם התורנית, והחיבור האמיתי לתורה של הורי הבחורים.

    דברים נלהבים ומרגשים השמיע ראש הישיבה הגאון רבי נתן רוטמן שליט"א, בהם סיפר כי הדבר שהניע אותו לייסד את הישיבה, הוא על מנת לפתח אצל הצעירים חיבור אמיתי למושגי גדלות בתורה וביראת שמים. הרב רוטמן אף והדגיש את "גודל חובת האחריות לחנך את הנערים ולהעמידם על דעתם, ובידינו הדבר בסייעתא דשמיא".

    כמו כן נשאו דברים חמים ומרגשים: הגאון רבי אהרן פראנק שליט"א ובנו ראש הישיבה הגאון רבי יוסף שליט"א, וכן מי שיכהן בתפקיד החדש בישיבה 'ר"מ מוּסר', הגאון רבי מרדכי סומפולינסקי שליט"א. כולם עמדו בדבריהם על גודל האחריות לחוש קרבה ואהבה לתלמידים: "רק כך זוכים להעמיד בחורים גדולי תורה יראי שמים בעלי מידות טובות", סיכמו.

    הכינוס ננעל ברגשי רוממות ובצפיה גדולה להעמדת מקום תורה, עם מענה חינוכי אמיתי אשר יעמיד ויגדל את תלמידי החכמים של דור העתיד.

     

     



    0 תגובות