הוועדה לבחירת שופטים אישרה: שימוע פומבי למועמדים לעליון

    ישראל רובין No Comments on הוועדה לבחירת שופטים אישרה: שימוע פומבי למועמדים לעליון

    הצעת שר המשפטים לקיים שימוע פומבי למועמדים לבית המשפט העליון מעתה והלאה אושרה בוועדה. כמו כן, בחרה הועדה בשופט פוגלמן לתפקיד המשנה לנשיאת בית המשפט העליון

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    11:45
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on השמועה שגרמה לבהלה – וההבהרה של הצדיק הגר"ד קוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה לבחירת שופטים אישרה היום (שני) את הצעת שר המשפטים, גדעון סער לשימוע פומבי למועמדים לשיפוט בבית המשפט העליון. הפומביות תחול על מעמד הראיונות של המועמדים בפני ועדת המשנה של הועדה (בה משתתפים בד״כ, כשמדובר בראיונות למועמדים לבית המשפט העליון, כלל חברי הועדה). לפי ההצעה, יועברו הראיונות לציבור בשידור חי.

    בחירת המועמדים שתכלול את מרכיב השימוע הפומבי תחול על המועמדים לביהמ״ש העליון שצפויים להיבחר ע״י הועדה מכאן והלאה.

    בנוסף, הועדה בחרה בשופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן למשנה לנשיאת בית המשפט העליון. השופט פוגלמן יחליף בתפקיד המשנה לנשיאת בית המשפט העליון את שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, אשר צפוי לפרוש בסוף חודש אפריל. השופט פוגלמן מכהן בבית המשפט העליון החל מאפריל 2007. טרם מינויו לבית המשפט העליון כיהן כשופט במשך 9 שנים, החל מחודש נובמבר 2000, בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

    בפתח הישיבה אמר השר סער: "אני מבקש להודות במיוחד ולבטא את הערכתי לנשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות. את ההצעה אני מביא היום מתוך ראיה משותפת בדבר חשיבות השקיפות. זה לא מובן מאליו. כל מערכת ציבורית צריכה לדעת לעשות שינויים מושכלים.

    "אני משוכנע שהמרכיב הפומבי בהליך הבחירה והשקיפות שלו יתרמו להגברת אמון הציבור בהליך הבחירה לערכאת השיפוט העליונה שלנו.

    "מעמדו של בית המשפט העליון, העובדה שהכרעותיו מהוות תקדים מחייב למערכת השיפוטית כולה והיקף עיסוקו בנושאים בעלי חשיבות ציבורית מבססים את הצורך במימד פומבי בחלק מהליך הבחירה.

    "במשך שנים רבות פעלתי לקדם שינוי זה. עתה בשלה העת לביצוע המהלך בדרך המלך שהיא באמצעות החלטת הועדה לבחירת שופטים עצמה על פי סמכותה כחוק".



    0 תגובות