ח"כ דיכטר: "הממשלה עוברת על החוק באי קיזוז משכורות המחבלים"

    המהדורה המרכזית 2 Comment on ח"כ דיכטר: "הממשלה עוברת על החוק באי קיזוז משכורות המחבלים"

    ראש השב"כ לשעבר, ח"כ אבי דיכטר ב'מהדורה המרכזית': "גדר הביטחון באחריות צה"ל ועליו לתקן אותה; בכל הממשק בין פלילי לביטחוני – פה אין ספק ששב"כ צריך להכנס לעובי הקורה; הממשלה עוברת על החוק כשהיא לא מקזזת מכספי הרשות את המשכורות למחבלים"

    צילום: פלאש 90
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ אבי דיכטר, לשעבר ראש השב"כ שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית והתייחס לגל הטרור: "הפיגועים מספיק קשים גם כך ולא צריך לחפש להם מקבילה. לפני חומת מגן זה היה סוג אחר לגמרי של פיגועים עם עשרות הרוגים ומאות פצועים בכל פיגוע".

    לדבריו "המאפיינים משתנים, ב-2015 היה גל טרור של סכינים ודריסות. בגל הזה אנחנו רואים מחבלים מבוגרים יותר, בני 30 פחות או יותר. כמעט כולם עם נשק חם ובערים בתוך ישראל. סוג אחר של פיגועים".

    עוד אמר דיכטר: "איסוף מודיעין מתחיל הרבה לפני שהמחבל יוצא לפיגוע, אבל אם לא הצלחנו לעצור אותו באמצעות המודיעין, צריך לפחות הסתמך על מעגל האבטחה הפיזית. צה"ל נטש את גדר הביטחון. ניהלנו בזמנו שורה של דיונים על גדר הביטחון, היא באחריות צה"ל ועליו לתקן אותה".

    "היא נבנתה במיליארדים והתחזוקה שלה הייתה במילונים רבים והטעות הייתה שהזניחו אותה וכעת יצטרכו כנראה כמה מיליונים בשביל לתקן. זו השקעה מאוד חשובה. צה"ל ומשרד הביטחון האחראים. יש לה תכלית אחת למנוע טרור ובנוסף גם פעילות פלילית עניפה מאוד שמתנהלת דרך הגדר".

    דיכטר הוסיף: "בכל הממשק בין פלילי לביטחוני – פה אין ספק ששב"כ צריך להכנס לעובי הקורה. שב"כ צריך לשאת באחריות. המשטרה צריכה להיות גורם מוביל אבל לא להנות מחסדי שב"כ. צריך לסגור ולחזק ברגים שהתרופפו עם השנים".

    הוא התייחס לאפשרות של שלילת זכויות למחבלים ישראלים: "כדי להרתיע מחבלים אתה צריך הרבה מאוד כלים ושלילת קצבאות זה אחד מהם. הרשות פלסטינית משלמת משכורות למחבלים בכלא כל חודש. העובדה שישראל ממשיכה לגמגם בזה היא בעייתית מאוד".

    "לפני כמעט ארבע שנים העברנו הצעת חוק שמחייבת את הממשלה לקזז מכספי המיסים שמועברים לרשות הפלסטינים את המשכורות למחבלים – 600 מיליון ש"ח בשנה. ופתאום שר הביטחון נותן לאבו מאזן חצי מיליארד שקל על חשבון מיסים של הרש"פ. זו עבירה על החוק. הממשלה עוברת על החוק". עוד אמר דיכטר: "לגבי בני משפחה – כל סייען שידע על הפיגוע הוא שותף לדבר עבירה ודינו כמחבל".

    דיכטר התייחס למצב הפוליטי: "כבר עשרה חודשים הממשלה בתהליך של ציפה. לא שוחה ולא טובעת. אין נושא שהם הצליחו לקדם. ואתה שואל כמה זה ימשך כך? לא יאומן שחברת כנסת במפלגה ציונית לכאורה תדבר כך בעד תשלום משכורות למשפחות מחבלים".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      תיסלחו לי, גנץ הוא פשוט עוף מוזר, מאיפה בא לנו.
      כל זמן שהשמאל מתנהג כאוייב מר, ותוקע מקלות בגלגלים הטרור לא ייגמר. הם תומכים ברוצחים, אין להם שום אהדה כלפי יהודים. איך נפלנו.

    2. 1

      סולחים לך וגם מצדיקים אותך!!