- רדיו קול חי - -

האוקראינים מקשיחים עמדות במו"מ: "לא נסכים להסכם מינסק 3"

המלחמה במזרח אירופה: הבוקר (ראשון) החלה מתקפה רוסית משמעותית בדונבאס של שריון וחיל רגלים בכמה חזיתות, באמצעות כוחות רוסיים שנסוגו מקייב והגיעו למזרח אוקראינה.

בתוך כך, ביום שישי נפל טיל בליסטי בעיר קארמסטורסק שבחבל דונבאס והביא למותם של 50 בני אדם. בעולם מאשימים את רוסיה, אבל הרוסים מציגים תמונה של זנב הטיל עם מספר סידורי אוקראיני, מראים מפות שהטיל שוגר משטח שבשליטת האוקראינים וטוענים שהדגם הספציפי הזה לא נמצא אצלם שנים בשירות פעיל.

במקביל, האוקראינים מקשיחים עמדות במו"מ. יועצו של הנשיא זלנסקי אומר: "לא נסכים להסכם מינסק 3 או בודפסט 2. בראיה היסטורית ההסכמים האלה מובילים רק לטרגדיות. כולם מסכימים שיש להעמיד את הרוסים במקום ורק לאחר מכן יהיה ניתן להגיע להסכמות שלוקחות בחשבון את הצרכים של אוקראינה בעקבות המלחמה".

אוקראינה הודיעה הלילה כי אסרה על כל יבוא מרוסיה, וקראה למדינות אחרות לעקוב ולהטיל סנקציות כלכליות מחמירות על מוסקבה.

נאט"ו הודיעה כי היא מקדמת תוכניות לנוכחות צבאית קבועה על גבולה במאמץ להילחם בתוקפנות רוסית עתידית. מדו"ח מודיעיני חדש של הצבא הבריטי עולה כי כוחות הצבא הרוסי ממשיכים בפגיעה באזרחים לא מעורבים באוקראינה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מינה הלילה גנרל חדש שיובל את המלחמה באוקראינה. לדברי גורמים במערב המינוי החדש נועד להתמודד עם הכישלונות הרוסיים במלחמה.

ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, הביע אכזבה מהתנהגותו של פוטין במלחמה באוקראינה ואמר כי "פוטין תמיד היה נראה לי כדמוקרט וכאדם שוחר שלום".