חברת מוד'יס העלתה את תחזית הדירוג של ישראל ל"חיובית"

    איתי גדסי No Comments on חברת מוד'יס העלתה את תחזית הדירוג של ישראל ל"חיובית"

    חברת דירוג האשראי מוד'יס אישרה אמש את דירוג האשראי של ישראל ברמה של A1 ועדכנה את תחזית הדירוג ל"חיובית" | החשב הכללי: "הודעת החברת על העלאת תחזית הדירוג ל"חיובית" מהווה הבעת אמון בכלכלה הישראלית"

    כרטיסי אשראי • אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברת דירוג האשראי Moody's אישרה אמש את דירוג האשראי של ישראל ברמה של A1 ועדכנה את תחזית הדירוג ל"חיובית" בעקבות הביצועים הפיסקליים החזקים ואיתנות הכלכלה הישראלית.

    החשב הכללי, יהלי רוטנברג הגיב על ההחלטה: "הודעתה של חברת מודי'ס על העלאת תחזית הדירוג ל"חיובית" מהווה הבעת אמון בכלכלה הישראלית ובמדיניות ניהול החוב. הודעה זו באה על רקע הנתונים המצוינים שפורסמו בחודש שעבר על המשך מגמת הירידה ביחס חוב-תוצר והקטנת הגירעון. נתונים אלו מעידים על ההתאוששות המהירה של המשק ממשבר הקורונה ועל הניהול האחראי של המדיניות הפיסקלית תוך ראייה ארוכת טווח".

    "חברת הדירוג מציינת בהודעתה לחיוב את החזרה המהירה של ישראל לתוואי יורד ביחס החוב לתוצר ואת החשיבות של המשך מגמה זו. אנו מקווים ופועלים כי בעתיד העלאת התחזית ל'חיובית" תתורגם להעלאת דירוג האשראי ובכך מודי'ס תצטרף ל S&P שהעלתה באוגוסט 2018 את דירוג האשראי של ישראל לרמה של AA-" אמר רוטנברג.

    שר האוצר ליברמן ברך על המהלך ואמר: "אני מברך על החלטת חברת הדירוג מודי'ס להעלות את תחזית הדירוג של ישראל. ההחלטה באה על רקע נתוני הצמיחה הגבוהים מזה שני עשורים ושיעור אבטלה שחזר לרמתו טרם משבר הקורונה. הדבר התאפשר בזכות מדיניות פיסקלית אחראית תוך מתן מענה הולם לצרכי המשק וקידום רפורמות מבניות המהוות מנועי צמיחה לשנים הקרובות" דברי שר האוצר.

    משמעות העלאת התחזית היא שדירוג האשראי של ישראל עשוי לעלות בטווח של עד כשנתיים. יצוין כי ביולי 2018 עלתה תחזית הדירוג של ישראל ל"חיובית", אך באפריל 2020 עודכנה ל"יציבה" בעקבות משבר הקורונה.

    חברת הדירוג מציינת כי קידום רפורמות מבניות כגון הפחתת נטל הרגולציה, העלאת גיל הפרישה לנשים, שילוב אוכלוסיות בשוק העבודה ופיתוח תשתיות, יסייעו להתמודד עם האתגרים המרכזיים של הכלכלה, ביניהם צמיחה מתונה של הפריון ושיעור השתתפות נמוך בכוח העבודה בקרב חלקים מהאוכלוסייה. כמו כן, מצוינת לחיוב הרפורמה באיגרות החוב המיועדות שצפויה להביא לחיסכון בעלויות המימון של הממשלה.

    החברה מציינת לחיוב את חוסנו של המשק הישראלי ויכולתו להתאושש במהירות מזעזועים מקומיים וחיצוניים וכן את התגובה המהירה של הממשלה בהתמודדות עם משבר הקורונה. בנוסף, צוין כי החשיפה של ישראל לסכסוך הנוכחי בין רוסיה לאוקראינה מוגבלת ובעלת השפעה מועטה על הכלכלה, בין היתר הודות לייצור הגז המקומי וכן לאור סחר חוץ מצומצם עם רוסיה.

     



    0 תגובות