המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב אותר וחוסל בחילופי ירי

    קובי פינקלר No Comments on המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב אותר וחוסל בחילופי ירי

    המחבל, ראאד חאזם, בן 28 מג’נין אותר ע"י השב"כ כשהוא מסתתר בסמוך למסגד ביפו ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ, נהרג במקום. ללא נפגעים בקרב הכוחות

    צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המחבל שביצע את פיגוע הירי אמש (חמישי) ברחוב דיזינגוף בתל אביב אותר וחוסל במהלך הלילה בתום מרדף של כוחות הביטחון.

    המחבל, ראאד חאזם, בן 28 מג’נין אותר ע"י השב"כ כשהוא מסתתר בסמוך למסגד ביפו ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ, נהרג במקום. ללא נפגעים בקרב הכוחות.

    למחבל אין שיוך ארגוני מובהק, ללא עבר ביטחוני, וללא מעצרים קודמים. שוהה בלתי חוקי, ללא היתר שהיה בישראל. חקירת הפיגוע נמשכת.

    דיווחים על כך שאביו של המחבל עובד כקצין במנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. הוא הביע תמיכה במעשה הרצחני שביצע בנו. "שמחים מאוד על הפעולה". סמוך לביתו של המחבל במחנה הפליטים ג'נין מתגודדים מאות צעירים וקוראים קריאות תמיכה במעשה הנפשע.

    במשטרה מעריכים שהכוחות הגדולים שהוזרמו למוקד האירוע, בדגש על הכוחות המיוחדים שסרקו מבית לבית, וההפעלה המהירה של פקודת המשטרה שכללה עשרות מחסומים ונקודות ביקורת ברחבי העיר ובכל הכבישים והצירים שעוטפים את תל אביב, מנעה מהמחבל להתרחק מהזירה והביאה אותו להסתתר באזור יפו.

    מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי התייחס לאיתור וחיסול המחבל: "אחרי לילה קשה, ולאחר שעות ארוכות של פעילות משטרת ישראל, שב"כ וצה"ל, הצלחנו הבוקר, בשיתוף פעולה מבצעי ומודיעיני לסגור מעגל ולחסל בחילופי אש את המחבל.

    "הדגשנו אמש שיקח ככל שיקח, אנחנו נשים את ידנו על המחבל, חי או מת, ואכן המגע שנוצר איתו הבוקר חייב תגובה מהירה ונחושה של לוחמי השב"כ והימ"מ ביפו.

    "פעלנו בשני צירים מרכזיים, מבצעי ומודיעיני, והבוקר שניהם הובילו לסיום האירוע המתגלגל. אנו ממשיכים בהיערכות השיא של משטרת ישראל בכל הגזרות והמחוזות, לרבות באבטחת תפילות יום השישי הראשון של הרמדאן.

    "נגיב בכוחות גדולים ובעוצמה לכל אירוע חריג, כפי שהגבנו מיד לאחר הפיגוע בתל אביב, ונרדוף כל מי שיפגע או יבקש לפגוע באזרחי ישראל".

    ראש הממשלה, נפתלי בנט שיבח את כוחות הביטחון: "אני מברך את כוחותינו שהצליחו למצוא את המחבל הנמלט, ולחסלו. אנחנו שומרים על דריכות מקסימלית, בתוך תל אביב ובכל הארץ, מחשש לאירועים נוספים או פיגועי חקיינות. עם ישראל כולו כואב את צער משפחות הנרצחים, ומתפלל לבריאות הפצועים. המלחמה שלנו בטרור הרצחני ארוכה וקשה. אנחנו ננצח".

    ‏השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "פעולה נחושה ומקצועית של משטרת ישראל ולוחמי שב"כ הובילה הבוקר לחיסולו של המחבל שביצע אמש את הפיגוע בתל אביב. כל מי שינסה לפגוע או יפגע באזרחי ישראל – דמו בראשו. אני מודה לכלל כוחות הביטחון שעסקו במהלך הלילה בחיפוש אחר המחבל, באיתורו ובחיסולו".

    בבית החולים איכילוב עדכנו הבוקר כי הסתיימו בהצלחה הניתוחים של הפצועים מהפיגוע. פצוע 1 שהגיע במצב אנוש – הרופאים לאחר מאמצים רבים, הצליחו לייצבו והוא כעת מאושפז במצב קריטי. כמו כן, התייצב מצבם של שלושה פצועים נוספים, והם מוגדרים כעת קשה. הם עלו לאשפוז ביחידות הטיפול נמרץ.

    כזכור, שני בני אדם נהרגו אמש ו-10 נפצעו בפיגוע ירי בבית קפה בתל אביב. המחבל פתח בירי לעבר אזרחים, פגע במספר אנשים והצליח להימלט מהזירה. כוחות המשטרה פתחו בסריקות.

    אלפי שוטרים, יחד עם לוחמי צה"ל וכוחות מיוחדים, בסיוע של השב"כ פעלו במהלך כל הלילה. הכוחות התחלקו לכמה קבוצות והחלו לסרוק רחובות שלמים, בהם בניני מגורים על פי מידע מודיעיני שזרם כל העת.

    צילום: דוברות המשטרה

    פראמדיק מד"א ישראל וינגרטן שהגיע למקום רכוב על אופנוע מד"א: "מיד שהתקבלו הקריאות במוקד החירום 101 של מד"א על פיגוע הירי בתל אביב הוזנקו למקום כוחות גדולים של מד"א. במקום הייתה המולה רבה, עשרות אנשים רצו ברחוב. ראינו 6 פצועים שוכבים על המדרכה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות. הכנסנו את הפצועים לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כששניים מהם מחוסרי הכרה וביצענו בהם פעולות החייאה ו-4 נוספים בהכרה".

    עקיבא קאופמן חובש איחוד הצלה מסר: "מדובר בכמה זירות קשות ומורכבות. פיניתי באמבולנס איחוד הצלה פצועה בינוני מירי. פצועים נוספים פונו באמבולנסים נוספים של איחוד הצלה. כמו כן צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה מעניקים סיוע למספר נפגעי חרדה ששמעו את קולות הירי".

    ‏דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, התייחס לתמונות חלוקת הממתקים בערי הרש"פ לאות שמחה: "העולם עגול והחיים מסתובבים – מדובר בשפל אנושי".

    בתוך כך, כוח צה"ל ירה במהלך הלילה לעבר שלושה פורעים ערביים שיידו אבנים על רכבים ישראליים שנסעו בכביש 60 סמוך לאחד היישובים בבנימין. מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה. מצבם של הפורעים לא ידוע.

    עיני כוחות הביטחון נשואות הבוקר לתפילת יום השישי הראשון בהר הבית. אלפי שוטרים ומגב פרוסים בעיר העתיקה ומזרח ירושלים. הערכה כי כ-100,000 מוסלמים יגיעו להר.



    0 תגובות