מקומם: ילדי הפליטים נשלחים רק למוסדות ממלכתיים

    איתי גדסי 2 Comment on מקומם: ילדי הפליטים נשלחים רק למוסדות ממלכתיים

    עקב שיבוצם של ילדי העולים מאוקראינה במוסדות החינוך במסגרות ממלכתיות באופן גורף וללא נתינת רשות להורים לבחור בחינוך דתי, פנה ח"כ אוריאל בוסו למר מאיר שפיגלר ראש צוות המשימה הלאומית לקליטת העולים מאוקראינה שישנה את הנוהל הפסול

    צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות שיבוץ ילדי העולים מאוקראינה במוסדות החינוך, ח"כ אוריאל בוסו פנה למר מאיר שפיגלר ראש צוות המשימה הלאומית לקליטת העולים מאוקראינה ודרש ממנו לשנות את הנהלים.

    בוסו ציין במכתבו: "תופעה פסולה וחמורה מתרחשת בימים אלו במסגרת עלייתם ארצה של יהודי אוקראינה כאשר קליטת ילדי העולים מועברים ע״י גורמים רשמיים של המדינה לבתי ספר ממלכתיים באופן גורף ולא ניתנת להוריהם זכות הבחירה היכן ובאיזה דרך לחנך את ילדיהם" כתב בוסו.

    "כאשר נציגי בתי ספר תורניים כדוגמת ״שובו״, ״אור אבנר״ ועוד מבקשים להיכנס לבתי המלון ולמרכזי הקליטה בהם שוהים עולי אוקראינה ע״מ להציע להם לשלוח את ילדיהם למוסדות המשך בהם למדו והתחנכו באוקראינה, לא ניתנת להם רשות הכניסה לשם ואינם מורשים לדבר עם ההורים, ובכך נמנעת זכות יסוד בסיסית מההורים לבחור מקום חינוך הולם לילדיהם" הוסיף בוסו.

    בוסו סיים את מכתבו: "אבקשך ללא דיחוי לפעול לכך ולאשר לנציגי המוסדות התורניים לפגוש את הורי הילדים ולהציע עבורם מקומות אלטרנטיביים לחינוך ילדיהם והחלטת ההורים על מקום לימודים לילדיהם תהא על דעתם ושיקול דעתם בלבד".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מה זאת אומרת, רוצים לעשות להם מה שעשו לעולי תימן לפני כ- 60 שנה, זה לא דברים שקרו רק פעם, מה, אלה דברים שקורים גם היום?

    2. 1

      אנטישמים היו וימשיכו להיות
      כל אלו שמנסים להכחיש את העובדה הזאת
      זה קורה כל יום כל שעה וכולם שותקים