ח"כ ארבל תולה תקוות במיכאל ביטון: "הלב שלו במקום הנכון"

    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ ארבל תולה תקוות במיכאל ביטון: "הלב שלו במקום הנכון"

    חה"כ משה ארבל ב"מהדורת הבוקר": "הצעתי לניר אורבך לתקן את החוק בהקדם, אבל זכיתי לשתיקה רועמת. מסילמן אני לא מצפה לכלום, זו לא פעם ראשונה שהיא משקרת. אני לא בונה על אנשי 'ימינה' להפלת הממשלה, זו ממש תפילת שוא"

    צילום: פלאש 90
    8:07
    18.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ משה ארבל (ש"ס) מתייחס לסערת החמץ בבתי החולים בפסח ומדגיש כי "אחת השגיאות החמורות שעשו בתקשורת הכללית זה שתלו את המאבק החרדי בסוגיית החמץ בחיטוט בתיקים. לא על זה אנחנו נאבקים. המאבק שלנו הוא צודק וגם בתפיסת עולם ליברלית צריכה להיות לאדם חופש דת".

    בשיחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר אומר ארבל: "בהצעת החוק שהגשתי ומרצ התנגדו ביקשתי להסמיך את מנהלי בתי החולים לקבוע הסדרים בתחום הזה. אתה מתאר לעצמך שביה"ח לניאדו למשל או מעייני הישועה יקבע הסדרים מחמירים יותר".

    לעומת זאת, הוסיף ארבל "למשל בבית חולים שבו יש אוכלוסייה מעורבת, הצעתי שמנהל ביה"ח יהיה רשאי לדרוש מאנשי הצוות שלא להכניס חמץ בימי הפסח. הדבר הזה היום אסור לפי פסיקת בג"ץ גם במעייני הישועה, אפילו לתלות שלט מנומס 'נא לא להכניס חמץ'".

    לדברי ארבל "80 אחוז מאזרחי ישראל שומרים כשרות בפסח. ההגדרות האלה של דתי, מסורתי וחילוני לא רלוונטיות בסוגיה הזו. המאבק הוא לא על סמכות השומר בפתח לחטט בתיק אלא על עצם הזכות של מנהל בית חולים לדרוש את זה".

    ח"כ ארבל אומר כי פנה לח"כ ניר אורבך מימינה לקדם חקיקה בנושא וזכה לשתיקה רועמת. "אני לא מופתע מזה; לסילמן אפילו לא פניתי כי ממנה אני באמת לא מצפה לכלום.

    "זו לא הפעם הראשונה שהיא משקרת. כולנו יודעים שמשטרת ישראל עדיין מחפשת אחרי תוקף אלמוני בתחנת דלק. מטרת האמירה הייתה להפוך את כל תומכי הימין למפלצות. פעם אחר פעם היא חוזרת על שקרים".

    עוד אמר ארבל "מגיע אתמול שר הבריאות הורביץ ואומר שעלינו לכבד את פסיקות בית המשפט. אני אישית סבור כך, אני סבור שגם צריך לתקן אותה בחקיקה. אבל מבחינתם זה סלקטיבי. יש כאן קבוצה שמתהדרת כביכול בשלטון החוק ובליברליזם אבל מכבדת את זה רק כשזה מתאים לה. בנושא המרכולים בשבת למשל הם לא מכבדים את החוק".

    ארבל ציין כי "מרבית אזרחי ישראל הם בני אדם וכשבן אדם מגיע לבית חולים, תדלגו על הפוליטיקאים, תהיו בני אדם. גם אם אתם לא שומרים כשרות תדעו לכבד אחד את השני ומרבית הציבור יודע לעשות את זה".

    לאחר מכן התייחס ארבל לרפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית: "שמעתי את שרת התחבורה מדברת על פערים למשל בין עכו לטבריה ושהמהפך שלה עושה מחירים אחידים. אבל היא שכחה שלאחד מחירים צריך לעשות בשביל לאחד למחיר הנמוך, לא למחיר הגבוה. בסוף דווקא האוכלוסיות המוחלשות נפגעו מזה. אם מיכאלי באמת הייתה רוצה היא הייתה יכולה להביא לזה תקציב מכספים קואליציוניים כמו שדרעי עשה בזמנו".

    עוד אמר ארבל בריאיון: "אני מאוד בונה על יו"ר ועדת הכלכלה שיעצור את הצווים האלה ואם לא נבחן הליכים משפטיים. אני מתפלל על מיכאל ביטון שיפיל את הממשלה, הלב שלו במקום הנכון. לבנות על אנשי ימינה זו תפילת שווא".



    0 תגובות