מרכז האופוזיציה דורש: לכנס את המליאה לדיון חירום בנושא גל הטרור

    אבי רבינא No Comments on מרכז האופוזיציה דורש: לכנס את המליאה לדיון חירום בנושא גל הטרור

    הלילה דווח כי יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו הזעיק שלושה ח"כים בכירים לפגישה דחופה בלשכתו שנמשכה כשעה. על הפרק: היתכנות להפלת הממשלה בעקבות גל הטרור. בכיר בליכוד אמר ל'קול חי': "הערב גם אנשים מחוץ לליכוד מבינים כמה הממשלה הזו מסוכנת לישראל"

    צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
    21:49
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on ישי כהן: "התלהבנו מהרפורמה והזנחנו את חוק הגיוס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, שלח הבוקר (רביעי) מכתב ליו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, בו הוא דורש לכנס את מליאת הכנסת באופן מיידי לדיון פגרה מיוחד בנושא "גל הטרור הרצחני בו נתונה המדינה". על הבקשה חתמו 25 חברי כנסת.

    "מדינת ישראל נתונה בעיצומו של גל טרור רצחני, אשר גבה 11 קורבנות יקרים", כתב לוין. "אל מול גל הטרור המשתולל ניצבת ממשלה חלשה, אשר תלויה בגורמים לא ציוניים ובגורמי שמאל קיצוניים, ונעדרת מדיניות ברורה ועוצמתית כפי שנדרש במצבים כאלה.

    "במציאות זו נושאים רבים מאזרחי ישראל את עיניהם אל הכנסת ומצפים כי יתקיים בה באופן מיידי וללא דיחוי דיון מעמיק בהתמודדות עם גל הטרור, תוך פיקוח על פעולות הממשלה בעניין זה.

    "לאור זאת, אבקשך לקבוע לאלתר דיון פגרה במליאת הכנסת בנושא כאמור, בהתאם לדרישתם החתומה של 25 חברי הכנסת כקבוע בתקנון.

    "מעבר לאמור לעיל, אבקש לקיים גם את הדיונים שהתבקשו בחתימת 25 חברי כנסת בעניין החלטות הממשלה לגבי הנגב ומימושן, ובעניין החלטות הממשלה הצפויות בנוגע לישוב חומש. בקשות אלו הוגשו עוד ביום 14/3/2022 והכנסת טרם כונסה לצורך קיום הדיונים כאמור", כתב לוין.

    הלילה דווח כי יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו הזעיק שלושה ח"כים בכירים לפגישה דחופה בלשכתו שנמשכה כשעה. על הפרק: היתכנות להפלת הממשלה בעקבות גל הטרור. בכיר בליכוד אמר ל'קול חי': "הערב גם אנשים מחוץ לליכוד מבינים כמה הממשלה הזו מסוכנת לישראל".

    בתוך כך, יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק וראש השב"כ לשעבר חה"כ אבי דכטר קוראים במכתבם ליו"ר הכנסת לכנס את הכנסת לחקיקת חירום לשלילת אזרחות ממחבלים.

    "עם שובך ארצה, אנו קוראים לך לכנס את הכנסת באופן מיידי, כדי לחוקק בחקיקת חירום מהירה בפגרה את החוק לשלילת אזרחות ממחבלים.

    "נזכיר שעל הצעת החוק המקורית חתמו עשרות מחברי הקואליציה ובהם גם השר לבטחון פנים וסגנו, שר המודיעין, שר המשפטים, יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ויו"ר ועדת הכנסת.

    דיכטר וסטרוק מציינים: "שרת הפנים כבר פרסמה תזכיר חוק ממשלתי התואם לחלוטין את הצעת החוק. יו"ר הועדה לבטחון פנים מירב בן ארי כבר הודיעה שהיא תומכת בחקיקה חיונית זו".

    עוד הוסיפו במכתבם: "אנו משוכנעים שניתן יהיה לקבל את מלוא הסיוע מיו"ר ועדת השרים לחקיקה, ומיו"ר ועדת הכנסת. בסיכום מכתבם כתבו: "אנו מבטיחים תמיכה מלאה של גוש הימין שבאופוזיציה".

    אתמול בערב הודיעו בלשכת יו"ר הכנסת, מיקי לוי כי החליט לסיים את ביקורו בארה"ב ולשוב לישראל בעקבות המצב. לוי צוטט בהודעת לשכתו: "אני עוקב בדאגה ובכאב אחר הדיווחים מישראל. אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק ליבי למשפחות הנרצחים והחלמה מהירה לפצועים. אין ספק שאנחנו נמצאים בימים קשים ורגישים המצריכים להעלות את רמת הכוננות ודורשים עירנות יתרה מכולנו. כולי תקווה ותפילה שנדע ימים שקטים".



    0 תגובות