סיכום יום דיונים: סערה בוועידת ראשי הרשויות באילת

    קובי פינקלר No Comments on סיכום יום דיונים: סערה בוועידת ראשי הרשויות באילת

    במלון הרודס באילת מתקיימת ועידת איגוד ראשי הרשויות בנוכחות של כאלף אורחים וביניהם ראשי רשויות, שרים, חברי כנסת, מנכ"לים, אנשי תקשורת ובכירים במשק | בוועידה נדונו בכל הקשור לנושאים המאתגרים שבליבת העשייה המוניציפאלית | בין היתר דיברו שר השיכון זאב אלקין, שי חג'ג' יו"ר מרכז השלטון המקומי ומנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קווינט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים אלו מתקיימת במלון הרודס באילת ועידת איגוד ראשי הרשויות בנוכחות של כאלף אורחים וביניהם ראשי רשויות, שרים, חברי כנסת, מנכ"לים, אנשי תקשורת ובכירים במשק. בוועידה נדונים בכל הקשור לנושאים המאתגרים שבליבת העשייה המוניציפאלית. בין היתר דיברו שר השיכון זאב אלקין, שי חג'ג' יו"ר מרכז השלטון המקומי ומנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קווינט.

    סערה קלה התעוררה באולם במהלך הראיון שעורר שיח רב ורבים מראשי הרשויות הפנו אצבע מאשימה כלפי קווינט וכלפי רשות מקרקעי ישראל. קווינט נתן תשובות על המשבר המחריף בדיור בוועידת התאגידים העירוניים בהרודס אילת: "אם ראשי הערים יתנגדו נשווק קרקעות מעל ראשם. בכל תפקיד שהייתי לא היססתי להוציא מכתבים קשים ולריב. אם תהיה התנגדות של ראשי ערים בגלל האינטרסים שלהם, אנחנו נשווק מעל ראשם את הקרקעות. אני רוצה שיתוף פעולה עם כולם. יש לנו משימה אחת – אנחנו משווקים יחידות דירות כמצופה מאיתנו על ידי הציבור" אמר.

    "אנחנו צריכים לעשות הכול כדי שזה יקרה. הציבור מצפה מאיתנו לעשות את המשימה הזאת- לפתור את משבר הדיור ואי אפשר להגיע לזה בלי הסכמה עם ראשי הרשויות. על המכתב לשרים הממונים – מתנגד קווינט לתוכנית שלהם. הוא מקווה שיגיעו להסכמות. התוכנית נולדה מהצעת ממשלה נועדה לטפל במשבר הדיור, אבל לנו זה פוגע בעשרות תוכניות לדיור ברחבי הארץ. התוכנית הזו דורסת אזורי תעשייה".

    בנושא העלייה מאוקראינה ושיכון העולים בקרוואנים אמר מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל: "יש תרחיש של 50 אלף, זה אומר למעלה מ-20 אלף בתי אב לביקוש שיתווספו. אנחנו מקבלים תכנית מתאר ארצית שתאפשר לנו הצבת קרוואנים שלא יהיה על חשבון יחידות דיור שיש עליהן ביקוש כבר כיום במדינה. הקרוואנים היום זה פתרון זמני אבל הוא טוב מאוד בנסיבות האלה. המצב של הקרוואנים אחר מבעבר".

    לבסוף סיים קווינט את דבריו והתייחס לפער בין נציגי הממשלה לנציגי הרשויות – "תמיד יש מיעוט צעקני ויש תמיד אלו שלא מרוצים. נעשה הכל כדי לעמוד ביעדים השונים. אבל אתם צריכים להבין שתפקידנו לשרת את הציבור".

    זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת והשר המקשר בין הממשלה והכנסת שוחח במושב אחה"צ בנוגע לתוכנית החדשה והגרלת הדירות בימים אלו: "נרשמו מעל 100 אלף איש, פי שניים מההגרלה הכי גדולה שהייתה לפני כן במדינה. לא ציפינו שיהיו מעל ל-50 אלף משפחות שיצטרפו להגרלה. נדחה את ההגרלה לאחרי פסח. על התוכנית לטיפול במחירי הנדל"ן במדינה".

    "המחירים זה פסיכולוגיה ותגובות שוק למה שהיה קודם לכן. המחירים כיום זה לפי מה ששווק לפני שנה ושנתיים אחורה. בשנת 2021 היו פי שניים יותר דירות ממה שהיה שנה לפני כן. אם אני צריך לבחור למי לעזור במחיר דירה – אני רוצה קודם כל לעזור לזוג צעיר לדירה ראשונה. אני לא עובד בשביל זוגות שרוצים לקנות דירות להשקעה". גם על ביטול מחיר למשתכן אמר אלקין: " לא מוכן שהמדינה תספסר בקרקעות. זה לא שוק חופשי. מי שהכי מרוויח מהמחסור זו המדינה".

    בנוגע לפליטים מאוקראינה והמחלוקות עם השרה שקד: "לא חושב כמוה. אם אנחנו היינו פה תחת התקפת טילים ואירופה הייתה מבטלת כניסת יהודים לאירופה, לא היינו אוהבים את זה. אני חשבתי שצריך לקבל אישור כזה ואפשר להשאירו כמו שהוא. היה דיון מאוד אינטנסיבי מול השרה שהתנגדה. הגענו להסכמות שמאפשרות לכל אחד להיכנס, כל עוד יש לו היכן להיות. אני מגבה את המתווה הנוכחי ותומך בו".

    בנוגע לבנט כמתווך בשיחות התיווך עם רוסיה ואוקראינה טען אלקין כי: " אסור להפריז במה שאנו בישראל יכולים לעזור במלחמה הזאת בשיחות התיווך. הרבה מדינות מערביות פנו אלינו כדי שנתווך במלחמה הזאת, כולל ארה"ב. אסור מצד שני להתלהב יותר מדי ולחשוב שאנחנו יכולים לעזור לפתור את כל העניינים בעולם. אנחנו בקשר שוטף עם הרוסים והאוקראינים וכל הגורמים שלנו במערב. אנחנו מקבלים את הטיוטות של ההסכמים העתידיים, באם וייחתמו. מקווים מאוד שתיגמר המלחמה הזו וייחסכו הנזקים שכבר נעשו".

    "בנוגע לפיגועי הטרור לאחרונה מסמלים הקצנה של המיעוט הקטן שמרים את הראש בחברה הערבית בישראל. צריך להילחם בדעאש בכל הכוח. זה איסלאם רדיקאלי מאוד וצריכים צעדים חריפים מאוד כדי למנוע את זה. מנסור עבאס גינה את הפיגועים האלה. זה מה שאנו רוצים לחזק בציבור הערבי בישראל – הם לא הולכים לשום מקום ואנחנו צריכים לחזק את הכוחות שמשדרים שיתוף פעולה ורצון להיות חלק ולהשפיע בעם ישראל. נתניהו אחרון שיכול להטיף לנו מוסר, אנו נלחמים בטרור ללא שיקולים פוליטיים".

    בנוגע לקמפיין מועצת יו"ש נגד הממשלה בשל הקפאת הבניה: "בונים אבל צריך יותר. אין אצלי אף יחידה בירושלים או יו"ש שמעוכבת והבעיה היא שחסר תכנון. קיבלתי אור ירוק מראש הממשלה תוך 5 דקות. 100%. אצל נתניהו הייתי מקבל 50%. לכן אין דברים שמעוכבים מדינית. אני לא מרוצה מקצב התכנון ובקשר מול שר הביטחון כדי לכנס בהקדם את מת"ע ".

    שי חג׳ג׳ יו״ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים אמר היום בוועידה: ״ישראל עוברת ימים קשים שמאיימים לא רק על ביטחון האזרחים אלא גם על רקמת היחסים הפריכה בין יהודים וערבים. הפיגועים המזוויעים – בבאר שבע ובחדרה – מחייבים את מערכת הביטחון על כל זרועותיה להיערך מחדש כדי להילחם בטרור הזה, מבית" אמר חג'ג'.

    "תחושת הביטחון של האזרחים" הוסיף חג'ג': "התערערה מאוד ואיננו יכולים להמשיך בשגרת החיים שלנו כאילו לא קרה כלום. על נבחרי הציבור בכנסת מוטלת האחריות לפעול יחד ובשיתוף פעולה לעצור את הטרור. קואליציה ואופוזיציה יחד. מלחמות יהודים לא יעזרו כאן" אמר.

    "יש לחוקק חוקים ברורים ולשלול אזרחות ממחבלים אזרחי ישראל, כמו כן, יש לשלול זכויות ממחבלים בעלי אזרחות ישראלית ומבני משפחותיהם. הטרור הדעאשי, הלאומני-דתי, מחייב אותנו כולנו, יהודים וערבים, לנקוט את הצעדים המתחייבים כדי למנוע את הפגיעה האנושה במרקם החיים שלנו פה" אמר בפני הועידה.

    בנושא הרפורמה בחקלאות אמר חג'ג': "שר האוצר ושר החקלאות מתפארים ברפורמה בחקלאות. חוקרים מהאוניברסיטה העברית מזהירים כי אם הרפורמה תעבור כפי שהגישו השרים, אזי 60 אחוז מהחקלאות בגליל העליון ובגולן תימחק ו-40 אחוז מהחקלאות בעוטף ובנגב ירמסו. מכאן אני קורא לכולכם, ראשי ערים ומועצות אזוריות, להתאחד ולעצור את הרפורמה שתפגע בחקלאות הישראלית" סיים את נאומו.

    בועידה דיבר גם מנכל משרד הפנים ואמר: "אנחנו רוצים לקדם עוד השנה את הרפורמה הגדולה בנושא התאגידים – אני מסיים את הסיפור הזה. בעניין ביזור הסמכויות – מקווה שכבר השנה נביא חקיקה גם לממשלה וגם לכנסת לביזור הסמכויות. משרד הפנים לא רק רגולטור אלא גם מנהל פיתוח. רוצים לעזור לכם להצליח בהכשרות, צוערים ועוד. אמר המנכ"ל.



    0 תגובות