מנצלים את המצוקה: מיסיונרים מנסים לצוד פליטים יהודים

    נתי קאליש 3 Comment on מנצלים את המצוקה: מיסיונרים מנסים לצוד פליטים יהודים

    בעקבות המצב הקשה באוקראינה ובריחתם של אלפי פליטים אל מחוץ לגבולותיה יש מיסיונרים שמנצלים את המצוקה ומנסים לצוד ברשתם יהודים תמימים | בעזרת הרב אקסלרוד מענדי משלוחי חב"ד במולדובה הוצבו בגבולות פעילים שמזהירים את היהודים מהסכנה

    מיסיונר אמריקאי שנתפס בפעילות
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבועות האחרונים, בעקבות הלחימה באוקראינה מיליוני פליטים עוזבים את המדינה למדינות סמוכות. בין הפליטים ישנם יהודים רבים שנסים על נפשם, לא כולם שייכים לקהילות מסודרות, ויש מי שמנצל את המצב לרעה להעבירם על דתם.

    אנשי 'יד לאחים' מנהלים בימים אלו מלחמת מגן ותנופה אל מול הפעילות המיסיונרית הענפה בגבול מולדובה-אוקראינה שנועדה לנצל את מצוקת היהודים הנמלטים על נפשם מאוקראינה המופצצת ולהעבירם על דתם. 

    בעקבות מידע חד משמעי שהגיע למחלקה למאבק במיסיון של הארגון כי המיסיונרים הנוצרים שלחו נציגים מטעמם לגבול עם אוקראינה כדי לאתר יהודים, לעזור להם ולהביאם להיות חברים בכנסיות בארץ על כל המשמעות ההרסנית והמסוכנת הכרוכה בכך – מיהרו ב'יד לאחים' לשלב ידיים עם הקהילה היהודית במדינה על מנת לבלום את התופעה. 

    שליח חב"ד הרב מענדי אקסלרוד, המכהן כרב בית הכנסת הגדול בקישינב, מיהר לסייע באיתור פליטים יהודים מאוקראינה השוהים במחנה הפליטים שהקימה חב"ד בעיר ולגייסם לטובת הפעילות. במסגרת זו, נוסעים הפעילים מדי יום לשני מעברי הגבול הגדולים בין אוקראינה ומולדובה – פלנקה שבדרום המדינה הקרובה לעיר הנמל הגדולה אודסה, ואל אטקי שבצפונה השוכנת מול העיר מוגילוב-פודולסק האוקראינית. 

    הפעילים מתייצבים בכל בוקר בגבולות, מתמקמים בסמוך לדוכני המיסיון ואחרי שיחה שהם מקיימים עם כל פליט הם מזהירים את היהודים שבהם מפני המיסיונרים ומגמות הכזב שלהם. במקביל מוסרים הפליטים היהודים לפעילים את פרטיהם ואלו מועברים בצורה מהירה ובטוחה לידי הקהילה היהודית במדינה שתקלוט אותם בצורה מיטבית.

    במסגרת זאת, הפיק הארגון עלון אזהרה בשפה האוקראינית המסביר את הסכנה שבמיסיון ומתריע בפני הפליטים כי לפי החוק בישראל, החברים בכתות המיסיון אינם זכאים לקבל אזרחות מכוח חוק השבות. במרוצת עשרת הימים האחרונים שבהם נערכת הפעילות, הצליחו בס"ד להינצל מאות יהודים ממלתעות המיסיון הנוצרי. 

    בסרטון שהגיע לידנו ניתן לראות מיסיונר אמריקאי משיח לפי תומו לפעיל יד לאחים בגבול בפלנקה על הפעילות הנפשעת שלו ושל חבריו לציד נשמות.

     

     

     

     



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      יש לך ראש מלון לא בשל במיוחד….
      חחחח

    2. 2

      הפרצוף שלו נורא מטעה הוא נראה סבאלה חמוד
      ה' ישמור רחוק מעלינו…
      אמן!