יוצאים לקניות לפסח? שלא יפרצו לכם הביתה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on יוצאים לקניות לפסח? שלא יפרצו לכם הביתה

    מיד לאחר חג הפורים רבים כבר יוצאים לערוך קניות ולהתארגן לחג הפסח, חשוב לדעת, שכשמשאירים בית ריק זה סיבה טובה לגנבים לנצל את ההזדמנות ולגנוב חפצים יקרי ערך | להלן מספר טיפים חשובים שיכולים למנוע מכם הרבה עגמת נפש

    צילום: צילום מסך
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעיר בני ברק נתפס לאחרונה פורץ 'לא מתוחכם' שכבר נכנס לבתי תושבים ורוקן אותם מתכולה יקרה על ידי מפתח שהושאר 'עבורו' בארונות חשמל ובשטיחים שעל הדלת. ושוב הפעם הפורץ שנכנס לאחד הבתים נתקל בבעל הבית שהיה בתוך ביתו. השניים שכל אחד הופתע מהשני החלו במאבק פיזי וידו של בעל הבית גברה על הפורץ והוא הזעיק את המשטרה. דקות לאחר מכן הפורץ היה בידי השוטרים והובל למעצר.

    הימים הללו שלפני חג הפסח בו רבים יוצאים לקניות או לכל אירוע אחר, ובוודאי בימים של החג עצמו הדירות מהוות פיתוי רב לגנבים. במשטרת ישראל מגבירים את הפעילות במטרה להגן על רכוש הציבור אולם חייב להיות שינוי משמעותי במתן אמון כללי ובעיקר כאשר ברחבי העיר מסתובבים גם 'אינשי דלא מעלי'. מסתבר כי עדיין ישנן רבים שמקלים על הפורצים הבאים לרוקן את תכולת הבתים.

    "מחקירת מספר מקרים שהתרחשו באחרונה בבני ברק עולה כי הפורצים לא היו צריכים להתאמץ על מנת להיכנס לבתים" אומר סנ"צ ליאור עוזר מ"מ מפקד תחנת בני ברק, "הסיבה: מפתחות הבית הושארו בארונות החשמל הצמודים לדירות" אומר עוזר.

    מסתבר כי אם ננקוט מספר פעולות בסיסיות אנחנו יכולים לצמצם את נושא הפריצות ועוגמת הנפש באחוזים ניכרים.

    1. אין להשאיר בשום צורה את מפתח הדירה בארון חשמל או מתחת לשטיח הכניסה, או בעציץ צמוד לדלת. כל גנב מתחיל יודע ומכיר את הטריק הזה. (במקרה וישנו צורך בכך תשאירו את המפתחות אצל השכנים או אצל קרובי משפחה)

    2. חלונות- לא אחת נתקלו השוטרים בפריצות בהם הגנב הזיז ללא כל קושי את חלונות הכניסה לחדרים או למרפסות. חשוב ביותר לנעול אותם עם הסוגר ואם אין כזה כדאי מאוד להתקין אותו.

    3. תיבות הדואר- הפורץ הממוצע יבדוק את תיבות הדואר האם הם רוקנו ביומיים האחרונים. חשוב לדאוג שאחד השכנים יאסוף עבורכם את דברי הדואר מה שיקשה על הפורץ לגלות סימני נסיעה.

    4. אורות- כדאי מאוד להשאיר אורות בבית בשעות החשיכה, ניתן להשתמש עם שעוני השבת.

    ומה לגבי השכנים? מ"מ מפקד תחנת בני ברק אומר כי להם יש תפקיד חשוב ביותר למניעת הפריצות:

    שכנים, שימו לב לכל התרחשות שאינה מוכרת בדירה, רעשים שונים ועוד, ובמידת הצורך תתקשרו מיד למוקד המשטרה. רק פניה למוקד הזה תוכל להזניק כוח שיטור 24 שעות ביממה על מנת לבדוק את טיב החשד.

    רכוש יקר- במידה ואתם נוסעים לתקופה ארוכה כדאי להחביא את הרכוש היקר, תכשיטים, חנוכיות פמוטות וכו'.

    יצאתם לטיול? תהנו! אך לא כל העולם חייב לדעת מזה…תשאירו את החוויה לעצמכם, ובכך תצמצמו את האפשרות לביקור אורחים לא רצויים בבתיכם בזמן שאתם נופשים.

    שימו לב: העצות שנכתבו הם אלה שיכולות למנוע את עוגמת הנפש כשתשובו הביתה! 

     

     



    0 תגובות