"כמיליון משתתפים": היערכות רפואית לקראת מסע ההלוויה

    בנצי לייזרוביץ' אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on "כמיליון משתתפים": היערכות רפואית לקראת מסע ההלוויה

    ארגוני החירום מתכוננים כעת לקראת מסע ההלוויה הענק שייערך מחר | כעת בבית מרן שר התורה ישיבת הערכות לקראת הלוויית הענק מחר בשעה 11:00 יחד עם מקורבו של מרן זצוק"ל הרב יעקב קנייבסקי, יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני אנשי החירום וקציני המשטרה | בארגוני רפואת החירום נערכים לפריסת כוחות ענקית

    אלפים ליד בית מרן שר התורה צילום: דוד זר
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בארגוני החירום מתכוננים כעת לקראת מסע ההלוויה הענק שייערך מחר. כעת בבית מרן שר התורה ישיבת הערכות לקראת הלויית הענק מחר בשעה 11:00 יחד עם מקורבו של מרן זצוק"ל הרב יעקב קנייבסקי, יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני אנשי החירום וקציני המשטרה. על פי ההערכות ההלוויה תהיה בהשתתפות כמיליון בני אדם, מכל קצוות הקשת הדתית והחרדית.

    לצד משטרת ישראל שפורשת כבר בדקות אלו אלפי שוטרים בצירי התנועה לקראת המסע שייערך מחר בשעה 11:00. בארגון איחוד הצלה נערכים לקראת אבטחת מסע הלווית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל שתצא מחר בבוקר מביתו ברח׳ רשב״ם לביה״ח ׳שומרי שבת׳ ברחוב חזון איש בבני ברק.

    אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה מסר: "הנהלת הארגון, ראשי הסניפים, ואלפי המתנדבים של 'איחוד הצלה' אבלים יחד עם כלל בית ישראל את פטירתו מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל שליווה והנחה את פעילות הארגון מאז היווסדו. כהפקת לקחים מהלוויות קודמות שנאלצנו לטפל בעשרות נפגעים כתוצאה מנפילות מגובה וחבלות עקב הדוחק הרב, אנו קוראים לציבור הרחב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בכדי למנוע פציעות קשות ואסונות מיותרים".

    אפי פלדמן ראש סניף איחוד הצלה בבני ברק מסר: "ברצוני לחדד את האזהרה מהלוויות קודמות כי ראוי להימנע מטיפוס על גגות ומרפסות שעקב עומס של בני אדם עלולות לקרוס ולגרום לאסונות ופציעות. חשוב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בכדי למנוע פציעות קשות ואסונות כמו שקרו למרבה הצער בהלוויות קודמות".

    ישראל אלתר סגן ראש סניף איחוד הצלה בבני ברק סיפר: "רכב חפ"ק מתקדם של איחוד הצלה יגיע לבני ברק כהיערכות למסע ההלוויה. אמבולנסים ומאות רופאים פרמדיקים וחובשים מתנדבים באיחוד הצלה מכל רחבי הארץ יאבטחו רפואית את מסע ההלוויה. המתנדבים ביחידת האופנועים של איחוד הצלה (אופנולנסים) ערוכים אף הם לתת מענה רפואי מהיר ומיידי (גם במקרים רפואיים בצירים שייחסמו) במידת הצורך".

    גם במגן דוד אדום ערוכים להלוויית הרב חיים קניבסקי זצ"ל: צוותי מגן דוד אדום ערוכים לאבטח רפואית את מסע הלוויה שיתקיים מחר (א') בשעות הבוקר בבני ברק, בנוכחות מאות אלפי משתתפים. כוחות מד"א יתפרסו בשטח בכוחות מתוגברים, על מנת להעניק מענה רפואי מיידי לכל נפגע שיזקק לכך. ההיערכות החלה במוצאי השבת להיערך לקראת מסע ההלוויה,  אליו צפויים להגיע מאות אלפי משתתפים.

    כאמור, מסע ההלוויה צפוי לעבור ברחבי בני ברק ואליו יתלוו סגירות כבישים ראשיים ודרכים מרכזיות בסביבה. על מנת לאפשר לכוחות מד"א בעיר להמשיך ולפעול להצלת חיים גם במהלך ההלוויה, נערכים במד"א בכוחות מתוגברים בתיאום משטרת ישראל להפעלת מערך נרחב של סיוע רפואי.

    הכוחות כוללים מאות חובשים, פאראמדיקים ומגישי עזרה ראשונה מרחבי הארץ, אשר יאבטחו רפואית את הצירים ואת מסע הלוויה עם עשרות ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים ואופנועי מד"א הכוללים ציוד רפואי מתקדם. שירותי הדם של מד"א פועלים בשיתוף הפעולה עם בתי החולים בסביבה, על מנת לוודא שמלאי הדם מספיק במקרה של מקרה חירום. בנוסף, ערוכים במגן דוד אדום להגיש סיוע מיידי ונרחב בעת אירוע רב נפגעים.

    במד"א מזכירים לציבור, כי גם בעת ההלוויה, מוקד 101 של מד"א שיתוגבר בחובשים ופראמדיקים ימשיך ויקבל קריאות שגרה וכוחות מד"א בבני ברק והסביבה תוגברו באופנועי חירום וערוכים להגיע לכל קריאה בזמן הקצר ביותר.

    במד"א מבקשים מהציבור הרב שיגיע להשתתף במסע ההלוויה, להימנע מלהידחק למוקדי צפיפות ועומס, לעטות מסכות ולהקפיד על הנחיות הקורונה ככל האפשר. על מנת שלא להיפצע, יש להימנע מלטפס על גדרות, עמודים וגגות, יש לשים לב לילדים הנמצאים בסביבה, להקפיד על שתייה מרובה ולהזעיק את מד"א בטלפון החירום 101 או ביישומון 'מד"א שלי' בכל צורך רפואי שעלול להתעורר.

    מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מגן דוד אדום מתאבל עם פטירתו של שר התורה, הרב קנייבסקי זצ"ל. האבטחה הרפואית של הלוויה היא אירוע לאומי, מהגדולים שידעה מדינת ישראל ומגן דוד אדום כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל נערך בשיתוף פעולה מלא עם משרדי הממשלה הרלוונטים, משטרת ישראל והרשויות וערוכים בכוננות מלאה לאבטח רפואית את מסע הלוויה, עם מאות חובשים ופראמדיקים שיפרסו בשטח ובאמצעות אמצעים טכנולוגיים ורפואיים. כבר בשעות הבוקר המוקדמות רמת הכוננות של מד"א תעלה בכל רחבי הארץ. אני קורא למשתתפים בהלוויה להישמע להנחיות כוחות הביטחון והמארגנים, להימנע מצפיפות ולנקוט באחריות וזהירות רבה".



    0 תגובות