פרופ' גרוסמן על הפוליו: "הנגיפים לא נעלמים, לכן חשוב להתחסן"

    מהדורת הבוקר No Comments on פרופ' גרוסמן על הפוליו: "הנגיפים לא נעלמים, לכן חשוב להתחסן"

    יו"ר האיגוד לרפואת ילדים, פרופ' צחי גרוסמן ב'מהדורת סוף השבוע': "מחלת הפוליו למרות ששכיחותה ירדה בגלל החיסונים היא חזרה בשנית. מה שקרה עכשיו תרחיש שבקושי קורה, הנגיף המוחלש חזר להיות אלים ותקף ילדה שלא חוסנה. רק מחלת אבעבועות שחורות חלפה מהעולם"

    צילום: פלאש 90
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר האיגוד לרפואת ילדים, פרופ' צחי גרוסמן שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן על גילוי נגיף הפוליו בקרב מספר ילדים לאחרונה: "למרות ששכיחותו של הנגיף ירדה בגלל החיסונים – הנגיף הזה חי וקיים. מה שקרה עכשיו זה תרחיש שבקושי קורה, הנגיף המוחלש חזר להיות אלים ותקף ילדה שלא חוסנה".

    לדבריו "מי שחוסן בנגיף מומת ומוחלש, כמו שמחסנים בטיפות החלב לא אמור להיפגע. למרבה הצער, ישנם איזורים שבהם במשך השנה יש בעיות התחסנות, לא רק נגד פוליו – ושם זה קרה".

    הוא הוסיף: "אנחנו זועקים כל השנים שמחלות כאלו לא נעלמו, הן יכולות לחזור ולכן צריך להתחסן. מלבד מחלת אבעבועות שחורות שנכחדה מהעולם, כל שאר המחלות שאנחנו מחסנים נגדן קיימות סביבנו".

    "אין ספק שצריך להתחסן כנגד פוליו ומה שקרה עכשיו מראה את זה בצורה חד משמעית", אומר גרוסמן. "מומלץ לקרוא את פנקס החיסונים. מי שלא חוסן יקבל את כל מנות החיסונים החסרות".



    0 תגובות