ראש הישיבה זעק עם התלמידים: "אנחנו רוצים ללמוד תורה"

    נתי קאליש No Comments on ראש הישיבה זעק עם התלמידים: "אנחנו רוצים ללמוד תורה"

    מעמד מרגש התקיים בביתו של מרן ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן בבני ברק כשתלמידי שובו עלו לביתו לשמוע דברי חיזוק ועידוד בלימוד התורה | בשיאו של המעמד זעקו התלמידים יחד עם ראש הישיבה "אנחנו רוצים ללמוד תורה". עין לא נותרה יבשה

    16:59
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on רבנים, שרים ואישי ציבור בברכת כהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מעמד מרגש התקיים במעונו של מרן ראש הישיבה חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן. אל הבית שברחוב חזון איש הגיעו תלמידי בית הספר 'שובו' מלוד כשהם מלווים ברבני 'כנסת ישראל'. המעמד נערך לכבוד הרחבת תכנית בית המדרש במסגרת לימוד רבני כולל כנסת ישראל ותלמידי שובו, ולכבוד הקמת בית המדרש לכיתות ז' ב'שובו' – לוד.  התלמידים הגיעו מלווים ברבני כנסת ישראל.

    המעמד נפתח בדבריו של ראש הישיבה הגרמ"צ שליט"א שאמר לתלמידים: "דעו כי כל אחד מכם בכוחו וביכולתו לא רק ללמוד, אלא אף להיות גדול בתורה". ראש הישיבה סיפר לתלמידים כי היה שואב מים שפנה לעת זקנותו לרבי זלמן סנדר שפירא מענקי התורה בליטא, וביקשו ללמדו תורה. "רבי זלמן סנדר התחיל שוחח עמו וראה שאף אל"ף בי"ת הוא אינו יודע לקרוא. ניסה רב זלמן סנדר להניא אותו מבקשתו, אך שואב המים התעקש שברצונו ללמוד תורה" סיפר ראש הישיבה.

    "כשראה רב זלמן סנדר ששואב המים איתן בדעתו" המשיך ראש הישיבה וסיפר לתלמידים: "אמר לו: 'על פי דרך הטבע איני רואה דרך ללמדך, אבל תזעק להשם יתברך בכל כוחך שלוש פעמים לפני השם יתברך כי רצונך ללמוד תורה, ובטוחני שיפתחו לך שערי רצון'. וכך היה, שואב המים זעק בכל כוחו 'ברצוני ללמוד תורה… ברצוני ללמוד תורה… ברצוני ללמוד תורה".

    ראש הישיבה סיים: "את המעשה שמעתי מדודי הגדול רבנו רבי איסר זלמן מלצר שהעיד כי סופו של דבר נעשה אותו שואב מים לגדול בתורה ואף למורה הוראה".

    לאחר מכן פנה ראש הישיבה לתלמידים בדמעות: "הבה נזעק יחד לפני הקב"ה כי ברצוננו לגדול בתורה". וכך תועד מחזה מצמרר שבו זקן ראשי הישיבות בדורנו יחד עם תלמידי הקירוב זועקים לקדוש ברוך הוא שהם רוצים ללמוד ולהבין את התורה. עין לא נותרה יבשה.

     

     

     



    0 תגובות