הסיוע לפליטים; "אנשים עומדים בגבולות עשרות שעות בקור קיצוני"

    המהדורה המרכזית No Comments on הסיוע לפליטים; "אנשים עומדים בגבולות עשרות שעות בקור קיצוני"

    סגן דובר משרד החוץ, בן מור סיפר ל'קול חי': "ילדים קטנים ונשים בהריון מגיעים לשם מותשים ואנשינו מסייעים להם בכל מה שאפשר. בנוסף, אנשי משרד החוץ עוברים את הגבול ומחפשים את אותם ישראלים בתורים האלה"

    אוקראינה צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן דובר משרד החוץ, בן מור שוחח עם אבי רבינא במהדורה המרכזית על הסיוע לפליטי אוקראינה: "יש לנו עוד כאלפיים ישראלים שעדיים נמצאים בגבולות אוקראינה ואנשינו נמצאים שם ואנחנו מסייעים להם. לחלקם אנחנו מסייעים לעלות לארץ".

    "אנחנו עוזרים להם באוכל, ביגוד חם. הפליטים שמגיעים לשם עברו מסע קשה מאוד בתנאי קור קיצוניים. חלקם מחכים בתורי ענק עשרות שעות", מספר מור. "ילדים קטנים ונשים בהריון מגיעים לשם מותשים ואנשינו מסייעים להם בכל מה שאפשר. בנוסף, אנשי משרד החוץ עוברים את הגבול ומחפשים את אותם ישראלים בתורים האלה".

    לדבריו "הוצאנו כ-8000 פליטים, יש עוד כאלפיים במדינה. לאחרונה מגיעות לארץ כל יום טיסות של מאות אנשים. סך הכל היו כ-12-15 אלף ישראלים באוקראינה שאת רובם הוצאנו ויש גם 150 אלף יהודים".

    "זה אנשים בלי דרכון או מסמכים, אנשי משרד החוץ שם בשטח מנפיקים את המסמכים ועוקפים את כל הבירוקרטיה ועושים הכל להקל עליהם. יש לנו מספרי טלפון שאנשים בתוך אוקראינה יכולים להתקשר וחשוב גם להרשם באתר של הנציגות כדי שנוכל עקבו אחריהם".



    0 תגובות