חשש להתפשטות המגיפה בריכוזים החרדיים: חולת פוליו במאה שערים

    איתי גדסי וצבי טסלר No Comments on חשש להתפשטות המגיפה בריכוזים החרדיים: חולת פוליו במאה שערים

    בבדיקה מהירה של הביוב בעיר נמצאו חיידקי פוליו במספר מקומות, דבר המעיד על המצאות הנגיף בשכונות הסכנה: אלפי ילדים שהוריהם סרבני חיסונים חשופים לנגיף המביא לנכות קשה. הבד"ץ יתכנס לישיבת חירום בשעות הצהריים. ראש העיר ליאון מהחמ"ל המיוחד: "מי שלא התחסן, שייצא להתחסן הרגע"

    צילום: Yoav Ari Dudkevitch / Flash90. maariv out
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרמה בירושלים. ילדה כבת שלוש משכונת מאה שערים נמצאה חולה בנגיף הפוליו שכבר נכחד לכאורה מהעולם לפני כשלושים שנה.

    הפוליו מהווה סכנה מיידית לנכות קשה ואף לסכנת חיים. ילדים רבים שחלו בו בעבר, מסתובבים כיום כמה עשרות שנים לאחר מכן עם נכות קשה. על פי המידע הראשוני, במאה שערים ובשכונות אחרות ישנם כמה אלפי ילדים שלא מחוסנים כלל נגד פוליו בשל העובדה שהוריהם סירבו לחסן אותם על פי הוראות משרד הבריאות.  מדובר במספרים גבוהים המהווים מצע הדבקה רחב שיכול להפוך למגפה בקרב הציבור הלא מחוסן רח"ל.

    ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הקים חמ"ל מיוחד בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות במטרה לחסן כמה שיותר מהר את הילדים שטרם התחסנו.

    אגף ההסברה יצא למבצע בזק במסגרתו יופעלו רכבי קריזה בשכונות ויחולקו חומרי הסברה על חשיבות החיסון באופן מיידי.

    צילום: Yoav Ari Dudkevitch / Flash90. maariv out

    אגף החירום ובריאות הציבור יצר קשר עם רבני העדה החרדית שהורו כי יש להתחסן באופן מיידי ואף יקיימו ישיבת חירום בצהריים בהשתתפות כל דייני 'העדה החרדית'.

    בנוסף, לאחר הוראת רבני הבד"ץ יצרו אנשי אגף החירום בעירייה קשר עם הורי ילדי הגן בו למדה חולת הפוליו וערכו בדיקות לכולם במטרה למנוע את הפצת המחלה.

    בהנחיית ראש העיר ובשיתוף פעולה עם משרד הבריאות הורחבו שעות פעילות טיפת החלב במטרה לאפשר לכל מי שמעוניין להתחסן באופן מיידי, וצוות טלפניות מטעם העירייה יוצר קשר עם כל ההורים שטרם חיסנו את הילדים, במטרה לעודד אותם באופן אישי לבוא ולחסן את הילדים.

    ראש העיר משה ליאון, אומר כי "הבוקר אנחנו פותחים בשיתוף קופות החולים ומשרד הבריאות מוקדי חירום להתחסנות ונמצאים בקשר רציף עם מנהיגי הקהילה על מנת לחסן במהירות כמה שיותר ילדים. מי שלא התחסן, שייצא להתחסן הרגע. ילד מחוסן הוא ילד מוגן. אנשי העירייה יוצרים קשר הבוקר עם כל המשפחות שעדיין לא חיסנו את הילדים ואנחנו מבקשים מכולם לפעול במהירות על מנת לעצור את המחלה הנוראה הזו. נפתח הבוקר גם במאמצי הסברה ייעודיים לשכונות בהם יש מיעוט מתחסנים ואנחנו מצפים לשיתוף פעולה מהיר של כלל הגורמים".

    לבירור אודות השעות המיוחדות של הטיפות חלב ברחבי העיר ניתן ליצור קשר עם המוקד העירוני במספר 106 ולקבל את כל הפרטים.



    0 תגובות