מנכ"ל משרד הקליטה: "רק כ-550 מהעולים – זכאי חוק השבות"

    מהדורת הבוקר No Comments on מנכ"ל משרד הקליטה: "רק כ-550 מהעולים – זכאי חוק השבות"

    מנכ"ל משרד הקליטה, רונן כהן בריאיון ל'קול חי': "מתוך כאלפיים אוקראינים שהגיעו עד כה לישראל – כ-550 בלבד זכאי חוק השבות. כל היתר, כ-75%, פליטים שהגיעו בהתאם לכללים"

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל משרד הקליטה, רונן כהן שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על גל העלייה מאוקראינה: "למעלה מ-2600 איש הגיעו לישראל בעקבות המשבר הזה, חלקם פליטים שמטופלים על ידי רשות האוכלוסין. כ-550 זכאי חוק השבות שהגיעו עד אתמול".

    "מדינת ישראל קולטת את מי שמגיע אליה ודואגת לו לפתרון. אנחנו במשרד הקליטה דואגים לזכאי חוק השבות והמדינה בכללותה דואגת לכל היתר. אנחנו לא יכולים להגיד לאלה שנוחתים בארץ 'מצטערים, חזרו אחורה'".

    לדבריו "אנחנו מטפלים בעולים שקיבלו אשרות לפני שהם עולים וזכאי חוק השבות שקיבלו את אישור 'נתיב'. מי שכבר הצליח להוציא אשרת עלייה מקבל מאיתנו תעודת עולה וכל היתר משנים את מעמדם בתוך המדינה. הרעיון היה לא ליצור חסם ביציאה אלא לאפשר להם להגיע והם יטופלו".

    "אתמול נחתו בארץ כ-400 איש, מאה מתוכם זה קבוצת הילדים שבטיפול, היתר קיבלו מאתנו תעודת עולה, חלקם הגדול קיבלו גם תעודת זהות, מי שרצה הלך לבית מלון והיתר הלכו לבני משפחה".

    כהן סיפר "אנחנו קודם כל מאוששים אותם בבית מלון, פה אנחנו עוזרים להם לפתוח חשבון בנק וביטוח לאומי וכדומה ומתחילים לייצר פתרון המשכי. השלב הבא זה שהם עוברים לגור ברשויות המקומיות שמטפלות בהם בתמיכה משמעותית של המדינה, קולטים אותם והם משתלבים".

    עוד אמר כהן: "לא צריך פרויקטור לקליטת העולים מאוקראינה. נערכנו לזה כבר חודש וחצי והפרויקטורית לזה היא שרת הקליטה".



    0 תגובות