פרופ' ירון זליכה: "הייתי מוריד את המחירים בשני צעדים פשוטים"

    אבי יעקב No Comments on פרופ' ירון זליכה: "הייתי מוריד את המחירים בשני צעדים פשוטים"

    החשב הכללי במשרד האוצר, פרופ' ירון זליכה לגדסי ופרידמן ב"שטח נדל"ני": "נתניהו וממשלתו פתחו את ארנקים, הממשלה הנוכחית מקמצת את ידה. העלתה מיסים והטיבה עם החברות הגדולות. השגיאות שעשתה הממשלה הביאו לעליית מחירי הדיור בישראל. ממשלה שחזקה על חלשים, וחלשה על חזקים".

    21:51
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on הרב שווינגר: "עולם הישיבות ישרוד גם בלי תקציב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' ירון זליכה, כלכלן והחשב הראשי במשרד האוצר וראש בית הספר לחשבונאות לאיתי גדסי ויענקל'ה פרידמן בשטח נדל"ני: "כהונתו הראשונה של נתניהו הייתה חרפה אבל אנחנו רואים שדווקא נתניהו וממשלתו בקנדציה האחרונה פתחו את הארנקים אל מול הציבור שהתמודד עם מגפה גדולה והצליחו לצמצם את הנזקים שהמגפה הייתה אמורה לחולל. ואילו מנגד, הממשלה הנוכחית לא רק שלא פותחת ארנקים אלה מקמצת את ידה".

    פרו' זליכה הוסיף כי "הממשלה הטילה שלל גדול של מיסים חדשים על הציבור הרחב בכלל ועל השכבות החלשות בפרט, בנוסף הממשלה העלתה מיסים ונתנה הטבות לחברות הגדולות ולטייקונים. במישור השוואה נוסף, ממשלת נתניהו הקפידה על יציבות מחירים, לא במחירי הדיור למרבה הצער, למרות שבשנים האחרונות החלה מגמה של בלימת העלייה".

    מצוקת מחירי הדיור אמר פרו' זליכה: "תודות, במירכאות לרשלנות של הממשלה הנוכחית עם כל שורת השגיאות שעשתה הממשלה, הם הביאו לעליית מחירי הדיור בישראל שעלו עד כה בצורה יותר מתונה, בשנה האחרונה המחירים זינקו לשמיים. ממשלה שחזקה על חלשים וחלשה על חזקים, ממשלה של קפיטליזם קיצוני שפועלת בשיטות שעבר עליו הכלח. אני מעריך שהמחירים של הדירות יעלו משמעותית עוד יותר".

    "אלו הדברים שזעקתי לפני מערכת הבחירות. אני מניח שמחירי הדיור ימשיכו לעלות ויותר ממה שעלו לפני שנתיים. אילו הייתי שר האוצר הייתי עושה שני צעדים משמעותיים הייתי לוקח את חוק השקעות הון ומבטל אותו ולוקח את המס כדי להוריד את המע"מ ל-15% עשיתי את זה עם נתניהו בעבר ב-2003. מה שיביא לחידוש צמיחה והעלאת ריבית מה שיוריד את המחירים".



    0 תגובות