רבה של אומן: "רוסיה לא תנהל מלחמה נגד האזרחים"

    נתי קאליש No Comments on רבה של אומן: "רוסיה לא תנהל מלחמה נגד האזרחים"

    בעקבות תחילת המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, שוחח הרב נחמיה רוטנברג בתכנית 'דיבור יהודי' עם רבה של העיר אומן הרב יעקב ג'אן שליט"א ושמע ממנו על התנהלות הקהילה ברקע המתח | הרב ג'אן: "אין לי ספק שאומן לא תיפגע – אני לא יכול להגיד לקהילה לעזוב, מי שמבוהל נוסע למולדובה עד יעבור זעם"

    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע הפלישה הצבאית לאוקראינה, וההתקפות המאסיביות על ערי אוקראינה, שוחח הרב נחמיה רוטנברג בתכנית 'דיבור יהודי' עם הרב יעקב ג'אן, רבה של אומן, ושמע ממנו על התנהלות הקהילה בצל המלחמה.

    הרב ג'אן: "אלו זמנים לא נעימים, זה זמן קשה לקהילה שנמצאת באומן, בפרט לאחר שהייתה הבוקר הפגזה סמוך לעיר שהכניסה את הציבור למתח, אבל לפי מה שנראה לרוסים אין עניין להילחם נגד אזרחי אוקראינה, ואני לא חושב שאומן תפגע במלחמה" אמר הרב.

    "זו מציאות לא פשוטה" המשיך הרב: "יש בקהילה נשים וילדים והלחץ עצום, אנו מנסים להרגיע את האנשים. כינסנו את כל הקהילה למלון אחד ושם פועלים גם המוסדות, החיידרים ובתי הספר, מקווים ששונאי היהודים במקום לא ינצלו את המצב" אמר רבה של אומן.

    הרב הוסיף: "כרגע מי שמפחד מהמצב נוסע לגבול עם מולדובה, שזה כשעתיים נסיעה מאומן. הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה נערך בצורה יוצאת מן הכלל, והוא מקבל את כל מי שמגיע בזרועות פתוחות, גם השלטונות שם מקבלים את מי שמגיע בשמחה" סיכם הרב ג'אן.

     

     

     

     



    0 תגובות