לקראת פסח: ועדת כשרות התרופות של בד"ץ נערכת עם המומחים

    נתי קאליש No Comments on לקראת פסח: ועדת כשרות התרופות של בד"ץ נערכת עם המומחים

    רבני ומומחי הכשרות של בד"ץ העדה החרדית נועדו לישיבה ראשונה עם רבני ומומחי כללית והנהלת המחלקה החרדית בכללית כדי לקבוע את רשימת התרופות הכשרות לפסח | הוועדה התכנסה בלשכתו של הרב מנחם לפקיבקר רבה של כללית בהשתתפות נציגי בד"ץ העדה החרדית ובראשם הגאון הרב שמואל בראנדסדארפער חבר הבד"ץ | תיעוד

    צילום: אלחנן קוטלר צילום: צילום: אלחנן קוטלר
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האירועים העולמיים בשנתיים האחרונות, העלו למודעות ציבורית את מהירות השינויים בעולם הרפואה והחידושים בתעשיית התרופות. לאור הדינמיות הטכנולוגית והפיתוחים העדכניים בתעשיית הפארמה, גם היבטים ההלכתיים ובראשם כשרות התרופות לפסח – עבור חולים שאין בהם סכנה כהגדרת הבד"ץ – מחייבים עדכון קבוע של הכשרות והמעקב מפני חשש המצאות חמץ בין מרכיבי התרופות

    כמידי שנה, התכנסה בשבוע שעבר ועדת המומחים מטעם העדה החרדית כדי לסנן את שמות התרופות החדשות, לקבוע את רשימת התרופות הכשרות לפסח, להכריע בשאלת כשרותם של התרופות שעדיין לא נקבעה עמדה ברורה לגביהם ולגבש סופית את הרשימה המעודכנת לפסח תשפ"ב. כבמסורת הבד"ץ, הרשימה רלוונטית למרכיבי חמץ בלבד בתרופות, לימי הפסח, עבור חולים שאין בהם סכנה. חולה שיש בו סכנה, חייב להישמע לכל הוראות הרופא, כפי שקבע מרן ה'מנחת יצחק' זצ"ל.

    "ועדת כשרות התרופות" התכנסה בלשכתו של הרב מנחם לפקיבקר רבה של כללית בהשתתפות נציגי בד"ץ העדה החרדית ובראשם הגאון הרב שמואל בראנדסדארפער חבר הבד"ץ, יחד עם הרב פנחס הכהן בינדר – רב בוועד הכשרות של העדה החרדית, הרה"ג גבריאל נויפלד, הרה"ג חיים יהודה כהן, הרה"ג אברהם ישעיה סטאריק – רבני 'ועד הכשרות' של הבד"ץ, הרב אברהם יהושע יוז'ף והרב שלמה היימליך – מומחי מחלקת חומרי גלם תוספי תזונה ותרופות בועד הכשרות של הבד"ץ, הסד"ד הרה"ג יצחק שלמה בלוי, מנכ"ל ועד הכשרות הרב גבריאל פפנהיים, הרב ד"ר שמעון אמסלם – מומחה עולמי בכשרות תרופות מטעם כללית והרב אברהם קונסקי – מנהל מגזר חרדי בכללית.

    ארגון הבריאות כללית היא קניינית התרופות הגדולה במדינה והשנייה בגודלה בעולם. לאור זאת כללית מרכזת את המידע הרב והמקיף הנחוץ על רשימת מרכיבי התרופות, כדי לתכלל את פרוייקט בדיקת כשרות התרופות לשימוש בחג הפסח.

    ההחלטות וסיכום דיוני הועדה שנמשכים שעות ארוכות במספר פגישות, מופצים לציבור על ידי בחוברת תרופות מהודרת הכוללת את כל התרופות החדשות והוותיקות הכשרות והמאושרות לשימוש בפסח על ידי בד"ץ העדה החרדית. רשימת התרופות יוצאת לאור מזה קרוב ל-50 שנה על ידי הבד"ץ מדי ערב חג הפסח, עבור ציבור המהדרין.

    "עוד קודם חגי תשרי הרוקח הראשי של כללית יוצר קשר עם כל יבואני ויצרני התרופות בארץ", מספר הרב מנחם לפקיבקר רבה של כללית. לדבריו "חוברת התרופות המהודרת לפסח שהפכה לשם דבר, היא תוצאה של השקעה של משאבים ומאמצים רבים בשיתוף מומחי כללית ורבני בד"ץ העדה החרדית, זאת במטרה לאפשר פסח מהודר כהלכתו תוך שמירה על בריאות הלקוחות" דברי הרב לפקיבקר.

    הרב אברהם קונסקי, מנהל המחלקה החרדית בכללית: "כללית פועלת להתאמה מלאה של מגוון השירותים עבור כלל האוכלוסיות. לרשימת התרופות הכשרות לשימוש בפסח, חשיבות גבוהה שכן היא בעלת היבט קיומי עבור הנוטלים אותן בפסח. חוברת התרופות של כללית מהווה פרויקט דגל במסגרתו חוברים מומחי כללית לגופי הכשרות בישראל, דבר המאפשר הפקת כלי עזר שימושי לפסח לכל בית בישראל" אמר הרב קונסקי.

    במפגש שיבחו רבני הבד"ץ העדה החרדית את שיתוף הפעולה בין צוות המומחים והכימאים מטעם כללית למחלקת חומרי הגלם של הבד"ץ כהיערכות לקראת חג הפסח ונדונו דרכים לשיתופי פעולה עתידיים לרווחת הציבור החרדי בכל רחבי הארץ.



    0 תגובות