נדיר: עטרות הטלית של האדמו"רים מוצעות למכירה

    נתי קאליש No Comments on נדיר: עטרות הטלית של האדמו"רים מוצעות למכירה

    עטרות הטלית של האדמו"רים רבי אברהם יצחק קאהן זצוק"ל מתולדות אהרון ורבי ישראל מרדכי טווערסקי זצוק"ל מרחמסטריווקא מוצעות כעת למכירה | מובא בכתבי האר"י: הטלית של אחד מצדיקי הדורות מהווה שמירה מן המזיקים ואף סגולה לזיווג

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עטרת הטלית בה התכסה האדמו"ר מתולדות אהרון רבי אברהם יצחק קאהן זצוק"ל במשך שנים רבות ותחתיה שפך את צקון לחשו בתפילותיו הנשגבות נוראות ההוד לישועת הכלל והפרט, עומדת למכירה.

    העטרה נתנה בירושה מאת תופרת הטליתות ממאה שערים מרת שיינדל פטרפריינד ע"ה שהטלית של מרן האדמו"ר זצוק"ל ניתנה לה לתיקון וחידוש, והניחה אצלה את העטרה שלפנינו. כמו כן מוצעת למכירה גם עטרת הטלית של האדמו"ר מרחמסטריווקא רבי ישראל מרדכי טווערסקי זצוק"ל. הפריטים החשובים הללו מוצעים כעת למכירה פומבית בבית המכירות מ'דור לדור' ביום שלישי ברעננה.

    סגולה יתירה נודעת לטלית, מלבד המצווה מדאורייתא אותה אנו מזכירים שלוש פעמים ביום – בקריאת-שמע. הרי הטלית, של אחד מצדיקי הדורות, מהווה שמירה מן המזיקים, ואף סגולה לזיווג. כמובא בכתבי האר"י.

    מקור הדברים לחשיבות כלי תשמישו של הצדיק מובא כבר בשם ה'בעל שם טוב' הקדוש, על ידי נכדו בעל דגל מחנה אפרים (בפרשת בא): 'שכל מה שיש לאדם הן עבדיו ומשרתיו ובהמותיו ואפילו כל הכלים שלו כולם הם ניצוצות שלו השייכים לשורש נשמתו'. 

    ואף ה'חתם סופר' שאינו נמנה על החסידים כתב בפרשת תולדות: משמע בירושלמי דמלבושיו של אדם נאצלים מקדושתו של הלובש והלובש אותם אחריו יאצל עליו מאותו רוח לטוב ולמוטב, בסוד אשר ילבשם תחתיו מבניו.

     



    0 תגובות