מרתק: העובדות ההיסטוריות על שכונת "שמעון הצדיק" בירושלים • האזינו

    אבי יעקב No Comments on מרתק: העובדות ההיסטוריות על שכונת "שמעון הצדיק" בירושלים • האזינו

    הבוקר בפתח התכנית 'התוועדות' הקריא ידידיה מאיר את מאמרו של הפרשן לענייני ירושלים נדב שרגאי על העובדות ההיסטוריות של שכונת שמעון הצדיק בליבה של ירושלים | "ישראל יישבה באזור הזה עשרות אלפי אנשים במשך השנים, אבל משום מה דילגה על השטח הסמוך לקברו של התנא שמעון הצדיק למרות שהוא נרכש ע"י יהודים"

    צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפתח התכנית 'התוועדות' הבוקר, גלל המגיש ידידיה מאיר אם סיפורה ההיסטורי של שכונת שמעון הצדיק או בשמה השני שייח ג'ארח. מאיר הקריא את מאמרו של הפרשן לעניני ירושלים- נדב שרגאי שהעלה את העובדות העכשוויות וההיסטוריות על גילגוליה של השכונה שעומדת הים במרכז סדר היום הביטחוני.

    מאיר הקריא את תחילת המאמר: "גם ליריביו של איתמר בן גביר, אפילו אם הם שרי ממשלה, מותר לדייק בעובדות. שרשרת ההצתות, ההתנכלויות, והפגיעות בתושבים היהודים של שכונת שמעון הצדיק ונחלת שמעון, נמשכים כבר חודשים ארוכים, והמשטרה שלא השכילה או שלא באמת ניסתה לקטוע זאת, עיקר הצלחותיה היו יותר בפיענוח ופחות במניעה ובסיכול" הקריא מאיר.

    מאיר המשיך: "שכונת שייח ג'ארח, היא לא שכונת קצה במזרח ירושלים, מדובר בשכונה שהיא בליבה העיר, וסמוכה מאד למטה הארצי של המשטרה. מדובר באזור שישראל יישבה בו עשרות אלפי אנשים במשך השנים, אבל דילגה על חלקת הקרקע שנרכשה לפני 150 שנה על ידי יהודים בסמוך לקברו של התנא שמעון הצדיק", האזינו לפתיח המלא המגולל את העובדות ההיסטוריות:

     



    0 תגובות