ח"כ אמסלם: "שיקראו לערבים לפחות להתייצב, כמו לחרדים"

    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ אמסלם: "שיקראו לערבים לפחות להתייצב, כמו לחרדים"

    ח"כ דודי אמסלם בשיחה עם 'קול חי': "אין לי הרבה ציפיות מהסניף של מרצ בעתירה שלי לגיוס הערבים. הם לא יחייבו את הצבא לקרוא לערבים ללשכת גיוס, כמו את החרדים"

    צילום: פלאש 90
    8:47
    25.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on צפו: שידור חי ממעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ דודי אמסלם שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר והתייחס תחילה לעתירה שהגיש לבג"ץ 'לגייס את הערבים': "אני רוצה לראות קודם כל שיקראו גם לערבים ללשכת גיוס, לחרדים קוראים והם מגיעים לקבל דיחוי, ערבים אפילו לא צריכים להגיע ללשכה. יש היום ערבים בצבא. מי שרוצה להתגייס בבקשה ומי שלא שיעשה שירות לאומי. יש מספיק מה לעשות איתם", אומר אמסלם.

    הוא נשאל האם יש לו אמון בבג"ץ והשיב: "בעיקרון לא, אבל הגשתי את העתירה בגלל שלפעמים צריך להראות את הצביעות של הצבועים. אתמול קיבלתי ידיעה שהשופטים שואלים האם פניתי לגורמים הרלוונטיים לפני הגשת העתירה – שר הביטחון, היועמ"ש. אבל העניין הוא שאני לא הפתעתי אף אחד, יש פה מצב כאוטי כבר 70 שנה".

    אמסלם הוסיף: "אפילו הגשתי הצעת חוק והיא נפלה – כך שזו עמדת הממשלה".

    הוא תקף את בית המשפט העליון: "מדובר בסניף של מרצ שיושב בגבעת רם. אני הגשתי עתירה על הסיפור הזה של יו"ר התעשייה האווירית, השופט שם טען שאין לי זכות עמידה. אני כחבר כנסת. כל אחד במדינת ישראל יכול להגיש בג"ץ חוץ מדודי אמסלם".

    "פה השופטת ישר שואלת אם פניתי לשר הביטחון, מה העניין?", תוהה אמסלם: "70 שנה המצב הזה קיים שלא מגייסים את הערבים. כשמדובר בעתירה של הג'ינג'י ואחרים הם ימהרו להתכנס במהירות שיא. זה מראה לך מי האנשים".

    אמסלם טען "לגבי העתירה לגיוס החרדים, אני אומר לך – אף אחד לא פנה לשר הביטחון קודם".

    לאחר מכן התייחס אמסלם לאורך ימיה של הממשלה: "אנחנו פועלים שהממשלה תיפול. אני חושב שהיא קורסת מבפנים".



    0 תגובות