מחזה מרהיב: דולפינים מבקרים במפרץ אילת • צפו

    נתי קאליש No Comments on מחזה מרהיב: דולפינים מבקרים במפרץ אילת • צפו

    בימים האחרונים נצפתה להקת דולפינים שזוהו כמין דולפינן ים סופי מול חוף הנסיכה באילת ותועדה באמצעות רחפן | דפנה פינגולד- ביולוגית ימית: "מין זה נצפה בעיקר בקרבת החוף וזה כנראה אזור המחיה המועדף עליו, במים רדודים יחסית"

    צילום: נוי כהן
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך פיקוח של פקחי שמורת האלמוגים, נראתה להקה של דולפינים שזוהו כמין דולפינן ים סופי. הלהקה תועדה באמצעות רחפן מול חוף הנסיכה באילת. בין חמשת הדולפינים ניתן לראות אמא בוגרת המלווה פרט צעיר ומסייעת לו לעלות לנשום.

    חן טופיקיאן מנהל שמורת האלמוגים ברשות הטבע והגנים: "אלו בדיוק הרגעים בעבודתנו שממלאים את הלב. חשוב מאוד במידה ואתם נתקלים בדולפינים, להנות מהתצפית אך לא לגעת או להתקרב" אמרה.

    דפנה פינגולד, ביולוגית ימית ומרכזת תצפיות יונקים ימיים בים האדום מסבירה על הדולפין: "בים האדום ישנם 16 מיני יונקים ימיים (לוויתנאים). 13 הם מיני לוויתני שיניים וביניהם גם מיני דולפינים. הדולפינן הים סופי Indo pacific bottlenose dolphins (Tursiops aduncus) הינו תת-מין של הדולפינן המצוי (bottlenose dolphin) ולעיתים קשה להבחין בהבדלים ביניהם ללא תצפית מאוד מקרוב. ישנם הבדלים בתצורת הראש ובצבעוניות, אך ההבדל הברור ביותר הוא שפרטים בוגרים מפתחים כתמיות באזור הבטן" אומרת פינגולד.

    צילום: נוי כהן

    פינגולד מוסיפה: "אזור המחיה הכללי של הדולפינן הים סופי הוא באזורים טרופיים עד חמים-ממוזגים של האוקיינוס ההודי ומערב האוקיינוס השקט, מדרום אפריקה ועד למפרץ עדן והים האדום. מין זה נצפה בעיקר בקרבת החוף וזה כנראה אזור המחיה המועדף עליו, במים רדודים יחסית. העדפתו למים רדודים אינה כה ברורה במפרץ אילת/עקבה, משום שזהו גוף מים אשר המים העמוקים קרובים לחוף" אמרה.

    "מבנה הים האדום הוא כזה שהמים העמוקים קרובים מאוד לחוף ולכן באזור זה ניתן לראות את המין הזה גם במים העמוקים" ממשיכה פינגולד: "דיווחים על להקות של דולפינן ים סופי מדווחות לאורך כל הים האדום, מפרץ אילת/עקבה וסואץ. להקות נצפו גם באזור תעלת סואץ עצמה. גודל ממוצע של להקות ממין זה נע בדרך כלל בין 2-50, אך יש דיווחים של להקות עד 300 פרטים. המצאות של גורים מהמין הזה נצפים לאורך כל השנה, ובאופן כללי, המצאות של גורים מעידה על נוכחות של מזון ובריאות האזור. מסכמת פינגולד.

     

     

     

     

    צילום: נוי כהן

     

    צילום: נוי כהן

     



    0 תגובות