פנייה לנציב שירות המדינה נגד אלי בן דהן; "עבר עבירה פלילית"

    איתי גדסי 1 Comment on פנייה לנציב שירות המדינה נגד אלי בן דהן; "עבר עבירה פלילית"

    פניה לנציב שירות המדינה לפסול את מינוי אלי בן דהן ליו"ר המועצה הדתית לאחר שטען שלא הצביע במרכז מפלגת הבית היהודי אך תיעוד מההצבעה מראה שבן דהן שיקר | בשל עילת העבירה הפלילית מבקש עורך הדין ישי אזרד לפסול את מינויו

    צילום: המשרד לשירותי דת
    18:52
    18.04.24
    הרב נחמיה רוטנברג No Comments on מה בודק ישראלי לפני השקעה בעסק? כמה השני מרוויח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עוה"ד ישי אזרד פנה במכתב דחוף לנציב שירות המדינה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ לשם פסילת הרב אלי בן דהן לתפקיד יו"ר המועצה דתית בירושלים. בן דהן מונה לפני ימים ספורים על ידי שר הדתות מתן כהנא לתפקיד זה למורת רוחם של הנציגות החרדית וראש עיריית ירושלים.

    "כעולה מפרסומים שנים בתקשורת, לאחרונה מינה השר לשירותי דת, מתן כהנא, את מר אלי בן דהן (להלן: "בן דהן") לתפקיד יו"ר המועצה הדתית בירושלים" כתב עוה"ד במכתבו. "לפני כשנתיים וחצי, בשלהי הקריירה הפוליטית של בן דהן, ועוד בהיותו סגן שר הביטחון, הגיש בן דהן תצהיר שקרי לבית המשפט המחוזי בירושלים בו הצהיר כי לא הצביע בישיבת מרכז הבית היהודי, שעה שסרטון שתיעד את אותה הישיבה מוכיח אחרת".

    "במעשה החמור המתואר לעיל" טוען עוה"ד אזרד, המהווה גם עבירה פלילית, יש משום פגיעה בטוהר המידות הנדרש מאיש ציבור – ועל כן נדרשת התערבות נציב המדינה לפסילת מינויו של בן דהן לתפקיד יו"ר המועצה הדתית בירושלים.

    הרקע לתביעה מגיע לפני למעלה משנתיים הגיש עוה"ד אזרד תובענה לבית המשפט המחוזי בשם חבר מרכז הבית היהודי, נגד שיבוצו של בן דהן ברשימת מפלגת "ימינה" לכנסת. קודם לכן, העתירה שהוגשה לבית הדין של מפלגת הבית היהודי.

    לדבריו, החלטת בית הדין לא כובדה ולמרות שהם הורו לא להכניס את בן דהן, בעת הוגשה רשימת מועמדי ימינה לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22 היא כללה בתוכה את בן דהן ומשום כך הוגשה התובענה לבית המשפט המחוזי.

    בן דהן השתתף ביום 2019.6.19 בישיבת חברי מרכז הבית היהודי והצביע כבעל זכות הצבעה המוקנית לחברי מרכז הבית היהודי בלבד. בהצבעה עבור רשימת מועמדי הבית היהודי לכנסת ה-22 על אף שבאותה העת הוא לא היה חבר הבית היהודי (אלא חבר במפלגת אח"י) ולפיכך הוא לא היה בעל זכות הצבעה.

    תגובת אלי בן דהן: הבחור כבר התלונן לפני 3 שנים למנדלבליט שאפילו לא ביקש את תגובתי וסגר את תלונת השווא.



    1 תגובות

    מיין תגובות