אבישי רביב 2022: הסוכן מיצהר חושף הכל

    אתר קול חי No Comments on אבישי רביב 2022: הסוכן מיצהר חושף הכל

    סוכן השב"כ שנחשף ביצהר, חושף פרטים חדשים על הפעלתו: כיצד השב"כ סיפק רכב לביצוע תג מחיר, כיצד המפעיל שלו עודד אותו להמשיך בפעילות בלתי חוקית ולא עצר בעדו, כיצד הדיח קטינים לפעולות בלתי חוקיות, ועל התשלומים שקיבל – 7000 ש"ח לחודש ועוד תגמולים. עו"ד עדי קידר מארגון חוננו "אם סברנו שאבישי רביב מאחורינו – ידע הציבור כי השב"כ ממשיך לפעול בדרך נלוזה" | בשב"כ מסרו: "מבלי לאשר את נכונות הנטען בכתבה – תרומתם של המסייעים לביטחון המדינה מונעת פגיעה בחייהם של רבים"

    צילום: חוננו
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אברהם (שם בדוי) בן 22, תושב במרכז הארץ, פעל במשך 3 שנים כסוכן שב"כ, תחילה בישיבה ציונית דתית במרכז הארץ, ובהמשך פעל מספר חודשים ביישוב יצהר בשומרון. בראיון בסוף השבוע לכתב אלישע בן קימון בידיעות אחרונות חושף אברהם פרטים חדשים על אופן הפעלתו בידי השב"כ ואומר כי השב"כ הפך אותו לסמרטוט וכי נס שנחשף. בימים אלו משקם אברהם את עצמו, ומנסה לחזור לשגרת חיים. מי שחשף את אברהם הוא תושב יצהר עקיבא הכהן.

    אברהם סיפר ל'ידיעות' בין השאר כי השב"כ שילם לו על רכב, אשר שימש לביצוע פעולות בלתי חוקיות "קניתי רכב והשב"כ השלים לי את הכסף עבורו.  את הרכב לקחתי ליצהר. עכשיו צריך להבין, לחבר'ה האלה ביצהר, לנערי הגבעות, אין רכבים. אז ברור שכשמגיע משהו עם רכב הם יעשו בו שימוש. וזה בדיוק מה שקרה. הרכב הזה שימש את הבחורים בכל מיני אירועים – פעולות שונות של השחתה של ציוד, גרפיטי בכפרים של ערבים. בעצם, השב"כ ממש סיפק את הרכב לפעולות בלתי חוקיות", חושף אברהם.

    אברהם המשיך וסיפר לעיתון כי השב"כ לא עצר אותו ולא מנע ממנו לעבור על החוק, לעיתים אף לקחת עמו קטינים לאירועים "היה מקרה אחד שבו אמרתי למפעיל שלי על אירוע תג מחיר, הכוונה הייתה לגרום נזק לחקלאי ערבי והחבר'ה רצו לעשות שימוש ברכב. הצטרפתי לפעולה והמפעיל שלי אמר לי לצאת איתם והרגיע אותי שאני לא אפגע מזה. וכך באמת קרה. יצאנו לפעולה, וגם באירוע הזה היו איתי קטינים ברכב שחלקם ביצעו את הפעילות. השחתנו את הציוד של החקלאי במשתלה שלו, וגם גנבנו חלק הדברים ונמלטנו מהמקום. לאחר מכן עדכנתי את השב"כ שהפעולה בוצעה. בסוף היה גם תיעוד של האירוע מהמצלמה של הערבי. הם עודדו אותי להמשיך להביא מידע. היום אני מבין שהשב"כ הלך פה רחוק, גם לערב קטינים בפעילות זה משהו שלא חשבתי שיקרה, לא שמתי לב לזה תוך כדי, הייתי מכונה שלהם. זה לא נתפס – הגוף שבעיני אמור למנוע פעולות כאלה לא עצר אותי מלבצע את זה", משתף אברהם.

    אברהם שיתף באריכות כיצד גוייס וכיצד תחילה פעל עבור השב"כ בלהעביר מידע על תלמידים בישיבה בה למד – אחת מהישיבות החשובות של הציבור הדתי לאומי. אברהם מפרט גם את התשלומים שקיבל מהשב"כ, מדובר בסכומים שמגיעים למאות אלפי שקלים במצטבר. לאורך תקופה ארוכה קיבל מידי חודש 7000 ש"ח ועוד תגמולים. בשלב הפגישות קיבל לפחות 400 ש"ח לפגישה. השב"כ אף רכש לו ציוד לעסק אותו הקים בעשרות אלפי שקלים ושילם לו על רכב כאמור.

    אברהם מספר כי הוא גוייס באמצעות כביכול פגישה אקראית עם אדם בתחנת המשטרה כשזומן לתת עדות על מכירת רכב שביצע "על הקו היה חוקר שזימן אותי למסור עדות. שאלתי על מה? והוא אמר 'לגבי רכב שמכרת בעבר'. באמת היה לי אז רכב מסוג פיג'ו 203 שנה 2003 שמכרתי אותו לערבי. הוא היה חצי מקרטע. הגעתי לתחנת המשטרה והמתנתי לחוקר. באותו הזמן ישב לידי בחור שנראה בן 40 והציג את עצמו בשם דורון. הוא סיפר לי שהוא זומן לתת עדות בנוגע להונאת רשת בעסק של אשתו. התחלנו לגלגל שיחה. הוא היה בלי כיפה, מגולח ומסודר. הוא אמר שהוא סטודנט והוא עושה עבודת מחקר על הצבא. סיפרתי לו שהוצאתי פטור. ואז הוא אמר שהוא מחפש לראיין אנשים בתשלום עבור עבודת המחקר ושאל אם אני מסכים. אמרתי לו סבבה. הוא אפילו נקב בסכום: 'תקבל על כל שעה בערך מאה שקל'. עניתי סבבה. החלפנו טלפונים", משם החלו בשב"כ להגביר את הפגישות ואת התשלום.

    לפני תקופה נישא אברהם, בטרם החתונה לא ידעה אשתו על היותו סוכן שב"כ עד לאחרונה שנחשף. אברהם מספר על המחיר לחיות חיים כפולים "הנפש שלי התערערה. היום אני מבין שמה שעשיתי היה חמור. בגלל שפגעתי באמון של החברים שלי. סוג של בגידה. לא הייתי מודע לחומרה של הדברים של מה שאני עושה. הייתה לי התמודדות קשה. זה משהו שקשה להסביר. לחיות חיים כפולים זה תסביך לנפש. שיקרתי לכולם. הם הפכו אותי לסמרטוט, לא יודע איך הצלחתי לחיות ככה, לשקר לאשתי, לחברים, למשפחה, לחיות בשקר. זו הרגשה נוראית. בעצם אתה משקר על כולם בשביל אחרים, אתה עובד כמו רובוט. הם בנו אותי שלב אחרי שלב כדי לנתק אותי מעצמי ולהפוך אותי למכונה של השב"כ. נס שנחשפתי", מספר אברהם.

    בימים אלו בארגון חוננו, מסייעים במקרה. עו"ד קידר מארגון חוננו תקף את הפרקטיקה של הפעלת סוכנים מדיחים "פעולת הסוכן היא מגונה בכל קנה מידה. מעבר לפגיעה המוסרית היא מעמידה אדם חלש שזקוק לעזרה בפני פיתויים לא ראויים אשר תמורתם מכר את נשמתו לשטן ונדרש לספק מידע, לפעמים מן הסתם שקרי. הסוכן נדרש להדיח צעירים מבולבלים לביצוע עבירות ואם סברנו כי אבישי רביב מאחורינו הרי שידע הציבור כי השב"כ ממשיך לפעול בדרך נלוזה ומייצר סיטואציות בעצמו והכל לתכלית לא ראויה. במקום לעסוק במצב הביטחוני הקשה השורר בכל הארץ ממשיכה המחלקה היהודית לפעול באין מפריע . אין דין ואין דיין וחבל. כל מי שפונים אליו או נמצא במצוקה אני קורא לו לפנות אלינו לסיוע".

    מי שחף את אברהם, הוא כאמור עקיבא הכהן – תושב יצהר. חשיפתו של אברהם הביאה לגילוי מכשיר האזנה שהטמין השב"כ בספה בסלון ביתו של עקיבא. הכהן סיפר "הוא היה נראה לי בחור מסודר עם עבודה ורצה ללמוד. בחור מאוד חיובי. שתבין יש אישה מיצהר שהוא היה מסתובב עם הילדים הקטנים שלה. היא סמכה עליו אני לא יודע מה הוא עשה איתם ומה הוא גרר אותם לעשות. סמכנו עליו למרות שלא ידענו מה הוא אמור לעשות פה".

    הכהן מסייע לאברהם בימים אלו, וקורא לכל מי שנמצא כעת בקשר עם השב"כ שלא לחשוש ולפנות לסיוע "הרגשתי שהוא ממש שבוי שלהם ואני הוצאתי אותו מהידיים שלהם. הייתי צריך להחליט אם אני הולך עם האינסטינקט – כלומר לנתק ממנו מגע ולשרוף אותו ציבורית, או ללכת לתהליך. לתת לו דרך 'לחזור בתשובה'. העניין הוא שהבחור לא מבין בהתחלה מה הוא עושה. הוא לא מבין שהוא בשב"כ. וברגע שהוא כן מבין הוא כבר עמוק בפנים ואז לא נותרת בעיניו ברירה אלא להמשיך. לכן אני חושב שחשוב להראות לו שיש לו יכולת לקום ולעזוב בכל רגע. התהליך חשוב כדי להזהיר אחרים. אולי יש עוד סוכנים שמסתובבים, שצריך להסביר להם שהפעולות של הנערים לא מגיעות בחלל ריק וגם אין מה להשוות אותם למציאות שהם חווים. לטרור הערבי שמכה יום בכבישים וביישובים", הוסיף הכהן.

    ב'שירות הביטחון הכללי' מסרו בתגובה: "לצורך מימוש ייעודו, לשירות הביטחון הכללי מסייעים גורמים רבים במלחמתו בטרור. מבלי לאשר את נכונות הנטען בכתבה – תרומתם של המסייעים לביטחון המדינה ערכית, משמעותית ומונעת פגיעה בחייהם של רבים".



    0 תגובות