עו"ד יאדו: "‏החלטת היועמ"ש לא מחזיקה מים, כל אדם סביר יבין זאת"

    אתר קול חי No Comments on עו"ד יאדו: "‏החלטת היועמ"ש לא מחזיקה מים, כל אדם סביר יבין זאת"

    עורכי הדין של משפחת סנדק עו"ד אריאל עטרי ועו"ד מנשה יאדו, תקפו בחריפות את החלטתו התמוהה והבעייתי של היועמ"ש לסגור את תיקי החקירה הקשים נגד השוטרים, עורכי הדין הבהירו כי לא ינוחו ולא ישתקו, "מתכוונים להפוך כל אבן כדי לעשות צדק בפרשה הכואבת הזו"

    צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הודעתו הדרמטית והשערורייתית של היועמ"ש היוצא אביחי מנדלבליט כי החליט לסגור את תיק החקירה, כנגד השוטרים שהיו מעורבים במותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל,  עו"ד אריאל עטרי המייצג את הוריו של אהוביה סנדק ז"ל מטעם ארגון חוננו מסר "אתמול נודע לנו שהיועץ המשפטי לממשלה מתכוון לפרסם את החלטתו, "באיחור של שמונה חודשים, לקראת סוף השבוע וסופת השלג, על מנת למנוע מחאה ציבורית".

    עו"ד עטרי הוסיף, "לצערנו השמועות היו נכונות. פרסום ההחלטה מצביע על כהות חושים עצומה כלפי ההורים השכולים. חרף התכתבות ענפה שלנו מול לשכת היועמ"ש – לא מצא מר מנדלבליט להעביר לנו עותק מההחלטה עד לרגע זה, ועותק קבלנו רק מכתבים שלהם העביר מנדלבליט עותק ממנה. מדובר בחוסר רגישות קיצוני שאיתו בוחר היועץ לסיים את תפקידו".

    עו"ד עטרי תקף את ההחלטה ואמר, "חוות הדעת של היועץ נסמכת על המלצת ראשת מח"ש ואולם, נעלמה מעיני היועמ"ש העובדה שראשת מח"ש המליצה לסגור את התיק כדי להגן על ההתנהלות השערורייתית שלה שאיפשרה שיבוש חקירה ותיאום עדויות בין השוטרים החשודים במשך 3 ימים – לא פחות משהיא באה להגן על השוטרים ששינו את גרסאותיהם בחקירה".

    עו"ד עטרי הסביר כי "היועמ"ש צמצם את בחינתו לנסיבות התאונה ואולם, ניתן וראוי להעמיד לדין את השוטרים לדין גם על גרימת מותו של אהוביה ז"ל ע"י הפקרתו במשך שעה שלמה מתחת לרכב".

    עו"ד עטרי האשים ברצון של המערכת לטייח את החקירה, "לצערנו, ומאחר שהיועץ בחר לגונן על השוטרים בכל מחיר – סעיפי החוק הללו נעלמו מעיניו בימיו האחרונים. השאלות הגדולות נותרו ללא מענה. היועץ מסיים את תפקידו באקורד צורם של חוסר רגישות אנושית ושל בחינה משפטית שטחית של סוגיה שתסעיר את המדינה עוד זמן רב".

    "בשבוע הבא נבקש מהפרקליטות לקבל את חומר החקירה כדי לתקוף את החלטת מנדלבליט ואנו מתכוונים להפוך כל אבן כדי לעשות צדק בפרשה הכואבת הזו", אומר עו"ד עטרי.

    עו"ד מנשה יאדו הוסיף על דבריו, "‏החלטת היועמ"ש לא מחזיקה מים, כל בן אדם סביר ובר דעת יבין זאת. בסעיף 61 כותב היועמ"ש שההחלטה של השוטר לצאת לעקיפה היתה החלטה סבירה, וזאת הוא אומר לאחר שהוא מתאר לנו שבמשך שתיים וחצי דקות היה מרדף בכביש צר במהירות גבוהה כשהסובארו מלפנים מזגזג שמאלה וימינה למנוע אכיפה".

    "השוטר יוצא לעקיפה שבשבריר שנייה הראשונה שלה גורמת למוות, זה החלטה סבירה לצאת לעקיפה שתוך שניה גורמת למוות אחרי כזה מרדף? אז אם היועמ"ש מחליט להגיד שמה שהשוטר עשה הוא סביר- אז מה שיועמ"ש אומר לא סביר", אמר יאדו.

     



    0 תגובות