אחרי הכשרות, הגיור והכותל: דרישה להכשיר נישואין אזרחים

    איתי גדסי No Comments on אחרי הכשרות, הגיור והכותל: דרישה להכשיר נישואין אזרחים

    אורן הניג, מנכ"ל מרכז ליב"ה הגיב ואמר כי "מזעזע לראות שהממשלה הנוכחית, שבראשה עומדים חובשי כיפות, מבקשת לנצל כל הזדמנות, כדי לעקור את המסורת היהודית שהשתמרה אלפי שנים"

    צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
    12:10
    19.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on 'חוק הרבנים' נגנז: ההתנגדות בקואליציה והמשמעות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תחת מסווה של התפשטות נגיף הקורונה, מספר חברי כנסת מהקואליציה מבקשים לחולל שינויים דרמטיים בסטטוס קוו הקיים ולאשר לראשונה נישואים אזרחיים. ועדת הפנים של הכנסת צפויה לקיים דיון נרחב בנושא, ביום שלישי הקרוב.

    מי שעומדים מאחורי היוזמה המסוכנת, הם חברי כנסת ממפלגות הקואליציה; העבודה, מרצ, כחול לבן ויש עתיד, שמבקשים לתקן בחוק, שזוג שנישא בנישואין אזרחיים בחו"ל, באמצעות תוכנת "זום", ייחשב חוקית כנשוי, על פי ספר החוקים של מדינת ישראל.

    בדברי ההסבר כתבו הח"כים כי "התפשטות נגיף הקורונה וקיומן של הגבלות רבות על נסיעות, במיוחד בין מדינות, מציבות מגבלות על היכולת לקיים טקסי נישואין. למול אתגר זה, ישנן מדינות בארה"ב אשר החלו לערוך טקסי נישואין באמצעות תוכנות מחשב של ועידות וידאו מרחוק, כגון "זום". כך, זוג שמעוניין להינשא, יכול לתקשר עם גורם מחתן, ולשתף ביום הנישואים שלהם גם חברים ומשפחה אשר אינם יכולים להיות עימם פיזית".

    "במהלך השנתיים האחרונות", הוסיפו הח"כים בדברי ההסבר לחוק שמבקש לאשר נישואין אזרחים, "בהן היו הגבלות רבות על היציאה והכניסה לישראל מ/אל מדינות זרות, ישראלים רבים בחרו להתחתן דרך מוסדות נישואים של מדינות אחרות באמצעות תוכנות מהסוג המתואר. אודה לקיום דיון מהיר בוועדת הפנים והגנת הסביבה על מנת לחדד את פרטי הליך הרישום ברשות האוכלוסין וההגירה של זוגות אשר נישאו מרחוק באמצעות תוכנות כגון "זום" במדינות בחו"ל".

    אורן הניג, מנכ"ל מרכז ליב"ה הגיב ואמר כי "מזעזע לראות שהממשלה הנוכחית, שבראשה עומדים חובשי כיפות, מבקשת לנצל כל הזדמנות, כדי לעקור את המסורת היהודית שהשתמרה אלפי שנים. בנט וכהנא עובדים בשירות הרפורמים וזרועותיהם, ומחריבים בפועל את אבני היסוד של היהדות, הכשרות, הגיור, הנישואין וקדושת הכותל המערבי. אסור לתת להם לזרוע פילוג בעם ישראל, זה הזמן לבלום אותם בכל הכוח".



    0 תגובות