דו"ח אמ"ן: בינואר אובחנו יותר מאומתים מבכל שנת 2021

    צבי טסלר No Comments on דו"ח אמ"ן: בינואר אובחנו יותר מאומתים מבכל שנת 2021

    בחודש ינואר אובחנו יותר נדבקים בקורונה מבכל השנה שעברה. בשנה שעברה אובחנו סך הכל 960,500 בני אדם ובחודש ינואר אובחנו ד כה כ-1,160,000 מאומתים לקורונה

    בדיקת קורונה צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדו"ח אגף המודיעין שמתפרסם הבוקר (חמישי), עולה כי בחודש ינואר אובחנו יותר נדבקים בקורונה מבכל השנה שעברה. בשנה שעברה אובחנו סך הכל 960,500 בני אדם ובחודש ינואר אובחנו ד כה כ-1,160,000 מאומתים לקורונה.

    באמ"ן מתריעים שוב מפני עלייה בדיווחים על תסמונת פימס בקרב ילדים. על פי הדו"ח, בניו ג'רזי (ארה"ב) דווח בימים האחרונים על שיא באבחון מקרי תסמונת פימס ביום אחד – שישה ילדים.

    בתוך כך, בבית החולים שערי צדק עדכנו הבוקר, כי במחלקות הקורונה השונות במרכז הרפואי שערי צדק מטופלים 198 חולי קורונה, מתוכם 25 במצב קריטי, ו- 56 במצב קשה.

    בבית החולים ברזילי מאושפזים 102 חולים מאומתים, מתוכם 5 במצב קריטי, 37 במצב קשה, 20 במצב בינוני ו- 40 במצב קל. ל2 חולים מאומתים נפטרו במהלך היממה האחרונה: בני 95 ו-87 עם מחלות רקע.

    ד"ר זאב פלדמן, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בתל השומר ויו"ר יו"ר ארגון רופאי המדינה,  שוחח עם איתי גדסי ויעקב פרידמן במהדורת הבוקר וסיפר על המצב בבתי החולים: "יש 916 חולים קשה, 200 מונשמים, 140 ילדים מאושפזים. אנחנו מתקרבים למקום ראשון בעולם בתחלואה. אנחנו בצד הלא טוב של השיאנים בענין הזה".

    הוא עדכן: "יש חמישה ילדים עם תסמונת דלקתית רב מערכתית, חשבנו שהאומיקרון אינו אלים, אבל זה לא כך. יש לו אותם מאפיינים, גם אם באיחור. גם ה-PIMS וגם תופעות נוירולוגיות חדשות שאנחנו שומעים מהעולם".

    הוא התייחס לסיכון שבמתווה החדש לתלמידים: "איגוד רופאי הילדים שתמך בשבוע שעבר מתווה, המליץ לבסוף לדחות אותו בשבוע לאור העלייה בתחלואת ילדים. דו"ח אמ"ן שפורסם המליץ גם כן לדחות. ברור לכולם שהשינוי עלול לגרום לחשיפה יותר גדולה של ילדים, וילדים מהווים את המנוע שגורם להפצת המחלה במשפחות".

    לדבריו "אומרים לי שבהיקפי הדבקה הנוכחיים זה לא ממש עושה את ההבדל, אבל אני סבור שבשם הזהירות מן הראוי להמתין עוד שבוע. מצד שני, אי אפשר להתעלם מהמצב הבלתי אפשרי של ההורים מבידוד לבידוד".

    ד"ר פלדמן יצא להגנתה של ראש שירותי בריאות הציבור: "אנחנו רואים שכל פעם שיש מחלוקות משתלחים בד"ר שרון אלרעי פרייס שממלאת את תפקידה ומשמיעה את הקול המקצועי והזהיר ומשום מה היא מהווה מטרה לחיצים. אני קורא לראש הממשלה ולשר הבריאות לצאת להגנתה".



    0 תגובות