הסופה 'אלפיס' הגיעה לבירה וליישובים הסמוכים, שנצבעו לבן

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on הסופה 'אלפיס' הגיעה לבירה וליישובים הסמוכים, שנצבעו לבן

    כ-20 סנטימטרים של שלג ירד אמש בירושלים שנבצעה בלבן, השלג הגיע גם ליישובים הסמוכים. בשיאו של מזג האוויר הסוער נמדדה בירושלים חצי מעלה מתחת לאפס

    צילום: הקרן למורשת הכותל
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסערה 'אלפיס': כ-20 סנטימטרים של שלג ירד אמש (רביעי) בירושלים שנבצעה בלבן, השלג הגיע גם ליישובים הסמוכים. בשיאו של מזג האוויר הסוער נמדדה בירושלים חצי מעלה מתחת לאפס. בשעות הבוקר המוקדמות נמדדה מעלה אחת.

    לפני זמן קצר עדכנה המשטרה על פתיחת כביש 443 לכיוון מזרח. הרכבת הקלה עדכנו לפני דקות ספורות כי "ברגעים אלה שלב פינוי השלג ממסילות הרכבת בתהליך סיום, הרכבת הקלה כעת שבה בהדרגה לשירות מלא לכל אורך הקו".

    צילום: אריאל זנברג

    הכותל בלבן | צילום: הקרן למורשת הכותל

    בעיריית אריאל עדכנו כי מערכת הלימודים בעיר תפתח כסדרה, מאחר ועד לרגע זה לא ירד שלג בעיר.

    על פי התחזית להיום: גשם יוסיף לרדת לפרקים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. בחרמון ובצפון הרמה יוסיף לרדת שלג. בשעות הבוקר עדיין ירד שלג בפסגות הגבוהות של הרי הגליל והמרכז. עדיין קיים חשש קל משיטפונות במדבר יהודה וים המלח והצפות מקומיות בערי החוף. הרוחות ייחלשו בהדרגה ויוסיף להיות קר מהרגיל לעונה. הלילה: גשם יוסיף לרדת לפרקים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. בחרמון ובצפון הרמה עדיין צפוי שלג מדי פעם. ייתכן שלג קל בפסגות הרי הגליל. עדיין קיים חשש קל משיטפונות במדבר יהודה וים המלח והצפות מקומיות בערי החוף. קר מאוד.

    צילום: שאדי אבו סרה

    עובדי חברת החשמל תיקנו הלילה מאות פגיעות ברשת. באזור ירושלים קרסו עשרות עצים על רשת החשמל מכובד השלג וגרמו לקריעת חוטים. ודרכי גישה חסומות בכמה שכונות וישובים. אמש דווח על שבירת שיא בצריכת החשמל וההערכות הן כי גם הערב ישבר שיא נוסף. חברת החשמל פועלת במתכונת מתוגברת לתיקון הנזקים והשבת האספקה הסדירה.

    צילום: שאדי אבו סרה

    הבוקר קיים מפקד מחוז ירושלים בכבאות והצלה טפסר ניסים טויטו, הערכת מצב בהשתתפות מפקדי המחוז ואנשי המטה, במהלכה סוכמו עיקרי האירועים מהלילה החולף.

    בית המדרש הגדול בעלז שנצבע בלבן | צילום: אנשיל בעק

    בית המדרש הגדול בעלז שנצבע בלבן | צילום: אנשיל בעק

    במהלך הלילה הוזנקו לוחמות ולוחמי המחוז לכעשרים וחמישה אירועים מסוגים שונים בהם אירועי שריפה, חילוץ וחומרים מסוכנים. לא נרשמו אירועים חריגים.

    מפקד המחוז ציין לטובה כי תושבי ירושלים וסביבתה נשמעו להוראות ורובם נהגו באחריות ונשארו בביתם. היום תימשך הכוננות הגבוהה ביחס לאירועי חילוץ והצלה. צוותי היחידה לחילוצים מיוחדים תוגברו והצטיידו בהתאם.

    מגדל דוד | יוסי זמיר

    טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים: "ההיערכות המקדימה המחמירה לקראת המערכת הקיצונית הוכיחה את עצמה, כוחות הכבאות וההצלה שתוגברו משמעותית מבעוד מועד פעלו במהירות וביעילות בכל אירוע אליו נדרשו. מיעוט האירועים היחסי מוכיח משמעת אזרחית מצד התושבים והישמעות להוראות והנחיות הבטיחות.

    צילום: אריאל זנברג

    "אנחנו אמנם אחרי גל השלג אבל המשקעים ממשיכים לרדת. המשמעות היא שהסכנה לחיי אדם תימשך בעיקר בדרכים ובמקומות הנמוכים. הממשק ושיתוף הפעולה עם הגורמים החבירים בהם משטרת ישראל, עיריית ירושלים והמועצות המקומיות במבשרת, הר-אדר, מטה יהודה וכו', גורמי הרפואה ועוד היה טוב ושיפר משמעותית את איכות הטיפול באירועי חירום".

    רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א שיבח הבוקר את אותם אנשים המקפידים להגיע לתפילה בכותל על אף מזג האוויר הסוער: "בימים כמו היום, בהם השלג עטף את הרחובות והקור הירושלמי חודר העצמות השאירו רבים בבית החם, מתגלים אנשי ונשות הכותל האמיתיים – אלה שמתמידים להגיע בכל יום ויום, שנה אחרי שנה, להתפלל במקום הקדוש. בהשקט ובצנעה, בכל מזג אוויר, בכל מציאות ביטחונית, הם עומדים על משמרתם בתפילה שקטה, ומקיימים בגופם את שרשרת הדורות היהודית של מתפללי הכותל המערבי. אשריכם".

    הכותל בלבן | צילום: הקרן למורשת הכותל

    צילום: שאדי אבו סרה

    עשרות אזרחים שנתקעו במהלך הלילה עם רכבם בכביש 1 בדרכם לירושלים פונו לקרית יערים שם קיבלו מחסה ציוד חם ומזון בחינם מהמועצה המקומית שפעלה לאורך כל הלילה לדאוג לכל האורחים.

    המבצע נוהל ע"י ראש המועצה יצחק רביץ בשיתוף עם משטרת ישראל, ולשם כך נפתחו אולמות בתי הספר לרשות האורחים. המועצה דאגה גם כן בשעה 3 בלילה לפתוח את הסופר המקומי כדי לצייד את האורחים. "מרגש אותנו מאוד להיות מכניסי אורחים של עם ישראל כולו, אנו מודים גם לתושבים שטרחו והכינו אוכל חם עבור האורחים, עם ישראל עם אחד, שנזכה בעזרת השם להמשיך ולעשות טוב", מסרו במועצה.

    צבאים בעפרה | צילום: אריאל ארליך



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      איזה שלג יפה😋🙂😏🤗🤗🤗😏😏🙄🙂😶😏😏😏😏😏😏😊😙😋😅🙂