פרשת "הממלכתי חסידי" בבעלז: יעקב ריבלין בריאיון

    אסתי פלד 7 Comment on פרשת "הממלכתי חסידי" בבעלז: יעקב ריבלין בריאיון

    הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין חושף פרשת המוסדות "הממלכתי חסידי" של חסידות בעלז, בכדי לפתור את מצוקת התקציבים האדירה של החסידות, חושף את המגעים בין הצדדים ומה הסיכומים כעת על הפיקוח והדרישה ללימודים במוסדות. חלקה של יש עתיד בפרשה. והאם המגעים כעת בשלבים מתקדמים?

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשן יעקב ריבלין בריאיון ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן סיפר על הפרשה אותה חשף על היוזמה בבעלז להקים מערכת חינוך ממלכתית חסידית בכדי לקבל תקציבים מהמדינה על רקע מצוקה כספית אדירה של המוסדות, "חסידות בעלז המוסדות שלהם במסגרת מוסדות פטור, הם ספגו מכות קשות בגלל הממשלה החדשה ספגו מכה אנושה, ברשתות החינוך הגדולות לא יכולים לגעת, אבל במוסדות הפטור והמוכש"ר ספגו מכה אנושה, בבעלז תמיד היה להם מצוקה תקציבית. בניגוד לגור אין להם מערך משומן של תרומות".

    ריבלין הוסיף, "בבעלז חשבו בצורה יצירתית, כמו תמיד מחוץ לקופסא, כמו שהם חשבו שהם עזבו את העדה החרדית, ומתי שהם פרשו מאגודה והצטרפו לדגל, במסגרת זו הם התחילו לפני ההצבעה על התקציב שאז מישהו רצה להימנע, הם פנו למשרד החינוך והבהירו להם שהם יצטרכו לתת משהו".

    מצד המדינה ידרשו תגבור של לימודי ליב"ה, "המדינה דורשת תגבור של לימודי ליב"ה, ייתכן ואחרי בעלז יצטרפו עוד מוסדות פטור כי זה קשה להחזיק מוסד חינוכי זה המון כסף. הם רוצים יותר לימודי ליב"ה, עברית ברמה גבוהה, מתמטיקה ברמה של בוגרי כיתה ח' ואנגלית הם לא מוכנים לוותר על זה, בחלק מהמוסדות של בעלז יש לימודי אנגלית. אבל תהיה עצמאות עם מפקחים מטעם בעלז".

    הכתב הפוליטי אבי רבינא הצטרף לריאיון וציין כי במשרד החינוך לא אהבו את הפרסום ואומרים כי "זה לא המתווה המדובר, יש מתווה אחר. אבל יש עוד ימים ארוכים של מגעים בין הצדדים עד שמהלך כזה ייצא לפועל".



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      מה רע במודל חינוך העצמאי? לדעתי בגור המוסדות הם של החינוך העצמאי? בלי קשר למערך משומן של תרומות שמנותב לאפיקים יעילים.

      1. הגורים והליטאים לא מכניסים את בעלז לחינוך העצמאי

        1. שקר וכזב גור לא קשורים לניהול חינוך עצמאי הכל של הליטאים ה….. ודל

      2. החינוך העצמאי לא רצו את בעלז

    2. 5

      לידיעתכם: כל המוסדות החינוך ברחבי ניו יורק כולל כל הזרמים, לומדים אנגלית. כן, אנגלית