עו"ד תל צור: "אם לא היה הסדר עם הגרסה המרודדת לא היינו מסירים חסינות"

    אסתי פלד No Comments on עו"ד תל צור: "אם לא היה הסדר עם הגרסה המרודדת לא היינו מסירים חסינות"

    פרקליטו של אריה דרעי אז והיום, עו"ד נבות תל צור בריאיון ל"מהדורה המרכזית" לאחר הגשת כתב האישום לבית המשפט היום כנגד יו"ר ש"ס בגין עבירות של דיווח מס, מסביר את השיקולים להסדר הטיעון ומבהיר כי בגלל היותו איש ציבור החמירו איתו מאוד. ומה ההבדל בין משפט דרעי של אז להיום ומדוע סירב דרעי להעברת המשפט בשידור חי

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד נבות תל צור פרקליטו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, התראיין הערב (שלישי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן על רקע הגשת כתב האישום היום לבית המשפט והסביר את המהלך מול הפרקליטות, "בית המשפט ביוזמתו לא מתערב בהסדר, אנחנו הבהרנו לבית המשפט שאם לא היה נערך הסדר הטיעון במתכונת המרודדת שלו והיו נאחזים בעבירות מס, אנחנו לא היינו מסירים את החסינות ביוזמתנו".

    עו"ד תל צור הוסיף, "ספק אם הכנסת הייתה מתירה את ההשתוללות הזו של הגשת כתב אישום, אחרי 6 שנים לאחר שהאיש נחקר בעבירות מס לאחר שנחקר על עבירות שחיתות".

    תל צור הבהיר כי "גם אם הכנסת הייתה ממסירה את החסינות, היינו מבקשים לבטל את האישום מהגנה מן הצדק כי זה לא הוגן כלפי אדם וזה פוגע בבית המשפט. העבירות התגמדו לעבירות מס. נציג המדינה אמר היום בבית המשפט שאלו עבירות דיווח, ולא הייתה שום טובת הנאה לדרעי מזה, והמדינה לא נפגעה מכך מבחינת המס".

    להערכתו של עו"ד נבות תל צור, "אדם רגיל היה מסיים את ההסדר הזה מול פקיד שומה, או תשלום כופר, אפי' היו גונזים את כל התיקים".

    עו"ד תל צור הבהיר כי הייתה כאן החמרה בדין רק בגלל היותו נציג ציבור, "היה כאן מימד של החמרה עם דרעי רק בגלל שהוא נציג ציבור. למרות שהוא התנהג בצורה ממלכתית, יש פחד מביקורת ציבורית מכל מהלך. וזה אמרתי לבית המשפט שעצם העמדתו לדין זה יחס מחמיר. זה גם אכיפה סלקטיבית אם היה מוגש נגדו כתב אישום".

    על אחד משיקולים להגיע להסדר אומר תל צור, "במקום להשקיע את חייו בארבע שנים בבתי משפט במקום שישקיע את זמנו בבתי משפט, זה היה שיקול להסדר".

    עו"ד נבות הסביר את חומרת העבירות המיוחסות לדרעי, "בכתב האישום עולה במפורש שיש כאן סוג של מחדל אולי רשלנות, העבירה מוגדרת בכתב האישום שזה ספק סביר, עבירה ברף הנמוך, לא הייתה כאן עורמה".

    עו"ד תל צור הבהיר כי העמדתו לדין רק תגביר את הזיכוי מקלון, "אני רואה כאן מסר ציבורי של מנהיג שלא בורח מאחריות הוא לוקח אחריות. זה קרה בבית שלו בעסק שלו ולא במקום ציבורי אבל מפני שהוא נציג ציבור הוא לוקח אחריות ציבורית וזה יעמוד לזכותו בעתיד שיחזור לחיים הציבוריים במלוא העוצמה".

    על המשפט אז בזמנו של דרעי והיום אומר תל צור, "העולם שונה, אריה דרעי שונה, זה כמעט שלושים שנה מאז, ועשרים ושלוש שנה מהפסק של השופטת נאור. תראה את המשפט של נתניהו הכל מתנהל בשקיפות מרובה, יודעים הכל. אם אז בזמנו הייתה שקיפות כמו עכשיו הוא היה מזוכה. אבל כעת הוא איש אחר".

    עו"ד נבות הסביר מדוע סירב דרעי למשפט בשידור חי, "במשפט היו עיתונאים, לפני 23 המשפט היחיד אחרי אייכמן, והפושע הגרמני דמיאניוק, השלישי היה אריה דרעי, תבין איזה טראומה נצרבת, לכן אני מבין אותו למה הוא לא רוצה שידור של המשפט. זה עניין טראומתי וזאת החלטה אישית שלו".



    0 תגובות