הרס הקומה הכשרה: "אם השר לא יבין, תהיה הפגנה שלא תשאיר חרדי אחד בבית"

    אסתי פלד 3 Comment on הרס הקומה הכשרה: "אם השר לא יבין, תהיה הפגנה שלא תשאיר חרדי אחד בבית"

    הרב אנסבכר והרב לייזר יודקובסקי בריאיון ל"מהדורה המרכזית" תוקפים בחריפות את ההרס ופריצת הקומה הכשרה ע"י שר התקשורת יועז הנדל, לאחר עתירת הרפורמים לבג"ץ ומבהירים כי אם המהלך ייצא, "השר פוגע בנו ובילדים שלנו. בהפגנה על זה אף אחד לא יישאר בבית". היוזמה: "פלאפונים לא קריטיים לא יהיו בשימוש והמהלך יפגע כלכלית בחברות הסלולר". על וועדת התקשורת: "בגלל הביקורת יהיה דובר שיעביר הכל בשקיפות"

    צילום: פלאש 90
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב אנסבכר מהפעילים לתקשורת כשרה בציבור החרדי התראיין הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן יחד עם הרב לייזר יודקובסקי והתייחסו לפריצת הקומה הכשרה ע"י שר התקשורת שצפויה להגיע בחודש הבא ולהרוס את כרם ישראל הטהור.

    הרב אנסבכר הסביר את התהליך שקידמו הרפורמים כל השנים בעניין, "הגישו כבר בעבר עתירות בעיקר על ידי הרפורמים לבטל את הקומה הכשרה, אז משרד התקשורת הגיב כי אין סיבה להתערב כי הכל חוקי. כעת העתירה שהותרה כעת, היא אותה עתירה שוב, שר התקשורת הפעם שינה והשיב כי המשרד בדיונים לראות מה לעשות עם הקווים התקשורת".

    עוד הוסיף הרב אנסבכר, "הרצון של העותרים ושל שר התקשורת זה לשבש את הדבר העוצמתי הזה שנבנה על ידי גדולי ישראל. הסכנה כעת שמהחודש הבא, כל אדם שיראה לנכון להעביר את הקו שלו לקומה לא כשרה, הוא מסכן את כולנו, יש בזה כמה נקודות".

    "יש את הנשוא של חסימת מספרים, גם לזה למרות ששר התקשורת הבטיח שהוא יעשה תיקון לכך, עד עתה זה לא נעשה. יש מספרים לא ראויים והם חסומים בקומה הכשרה וזה כעת רוצים לבטל, כל מספר יהיה פתוח".

    הרב אנסבכר סיפר כי "אחד מהאנשים שלנו שפועל לשם שמיים בנושא, הוא ישב לשוחח עם השר והוא ואמר לו שהוא רוצה שהיה תחרותיות, גם להתקשר למספרים חסומים וכך להפוך לחלילה לפלאפון לא כשר. המגמה לשנות אותנו למרות שאנחנו בחרנו בדבר העוצמתי הזה. מה שאומר שתעודת הזהות של הציבור החרדי תרד לטמיון".

    פריצת הקומה הכשרה תביא לידי הרס מוסדות החינוך, "כל מסגרות החינוך החרדיות ההורים רוצים לדעת שכל ההורים יש להם פלאפון כשר זאת מטרתם לדעת שהם שלחו אותם למוסד מתאים. מנהלי מוסדות החינוך לא יוכלו לדעת למי יש פלאפון כשר ולמי לא".

    הרב לייזר יודקובסקי הצטרף בהמשך הריאיון והתייחס לטענותיו של שר התקשורת על הקומה הכשרה, "אני לתומי חשבתי שמשרד התקשורת תפקידו לפתח תקשורת, ופתאום תפקידו לחסום את התקשורת, מאות אלפי יהודים לא יוכלו לדבר ביניהם בשם חופש הביטוי, עוד מעט גם כיור בשרי וחלבי לא יתנו לנו לשים בבית".

    הרב הבהיר בצורה ברורה כי "גדולי ישראל לא יסכימו שאנשים לא נשואים לא יחזיקו טלפון. ליהדות החרדית יש ביקורת על וועדת התקשורת, שעוד מעט יהיה לה דובר והיא תהיה שקופה לגמרי".

    לדבריו מי שיעצו לשר הנדל לפרוץ את הקומה הכשרה, "יש כמה אנשים עם כיפות שיעצו לו בכנסת לחסום את הקומה הכשרה. אני שמעתי שאחד מהאנשים תוך כדי שגדולי ישראל מדברים איתו, אותו אחד שלח לו הודעה שיחסום כדי שביניהם יוכלו להתקבל לפלאפונים. זה ממש לעלות חזיר על החומה כדי שלא יהיו יהודים בירושלים".

    הרב יודקובסקי הוסיף בתקיפות ואמר, "מימות סטאלין לא זכור לנו כאלו גזירות. אם השר לא יבין מה שאומרים לו בקול, לא יישאר אדם אחד בבית בהפגנה הזו. כשרות חשוב לנו, אבל כאן זה להיכנס אלינו הבית. הרפורמים יכתיבו לנו מה לעשות בבית שלנו? הרפורמים גמרו לסדר את אמריקה? ה החריבו את יהדות אמריקה ועכשיו באים לכאן. כל אחד מהאינטרסים שלנו בא להרוס את הקומה הכשרה. זה הזמן להתאחד יחד נגד הגזירה הזאת".

    "על הטענות נגד הוועדה אמר הרב יודקובסקי, "לכל המקטרים שחושבים שעשו כאן מיליארדים שאולי מישהו סגר מה שלא צריך, יהיה כאן דובר מסודר שיסביר הכל בשקיפות מלאה. הם כרגע פירקו את העמותה, כרגע אדם חילוני מסביר לעמותה מה לעשות בוועדת התקשורת. עכשיו הם רוצים לפתוח הכל. אני פונה לשר אל תכתיבו לנו את החיים, אל תגידו לנו איך לחיות".

    בסיום הריאיון אמר הרב יודקובסקי, "זה הזמן שכולם מתבקשים לחתום, שאם חלילה יקרה מה שצפוי בחודש הבא, הפלאפונים שהם לא קריטיים בבית לא יהיו בשימוש. חברות הסלולר שיפגעו מהמהלך הזה כלכלית הם יתערבו וילחצו על השר לשנות את הגזירה".

     



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מה בעצם החוק שבעקבותיו רוצים לבטל את הטלפון הכשר

    2. 2

      אני לא מבין מה הבעיה ברפורמה הזאתי בסך הכל אנשים כמוני שחייבים פלאפונים עם חיבור לאינטרנט מצורך עבודה יוכלו לנייד את המספר לקומה הרגילה במקום להחזיק 200 פלאפונים אני דווקא מאוד תומך בזה וכמובן שלא מבטלים בכלל את הפלאפונים הכשרים.

    3. 1

      נמאס מהדמגוגיה מי שירצה להחזיק מספר בלי אינטרנט כמובן יוכל להמשיך לעשות זאת כל השאלה היא אם וועדת התקשורת תגזור עמלה על כל קו טלפון שאדם חרדי מחזיק