אשר ומלכיאלי יזמו דיון על הבדיקות: "מדוע הציבור צריך לממן זאת מכיסו?"

    איתי גדסי No Comments on אשר ומלכיאלי יזמו דיון על הבדיקות: "מדוע הציבור צריך לממן זאת מכיסו?"

    חברי הכנסת יעקב אשר ומיכאל מליכאלי יזמו דיון בוועדת הבריאות של הכנסת על "מס האנטיגן", בדיון שאלו חברי הכנסת את הממשלה ומשרד הבריאות, "מדוע הציבור צריך לממן זאת מכיסו, פעמים יום אחרי יום? זאת עוד טרם נכנסים לשאלת רלוונטית הבדיקה ואמיתותה"

    צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וועדת הבריאות קיימה היום (שני) דיון שיזמו מספר חברי כנסת בנושא שכותרתו "מס אנטיגן". בדברי ההסבר של ההצעה נכתב, "מבחינת עלות הבדיקה במדינות העולם עולה כי מדינת ישראל הינה בין המדינות היקרות בעלות לבדיקה אם לא היקרה שבהן. שאלת השאלות, מדוע הציבור צריך לממן זאת מכיסו, פעמים יום אחרי יום? זאת עוד טרם נכנסים לשאלת רלוונטית הבדיקה ואמיתותה".

    יוזם הדיון, ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר במהלך הדיון: "סומכים על האזרחים שעושים מיוזמתם מבדיקה וככה נפתח פה שוק אפור. ניתן למצוא מקומות שיש בדיקה ב10 ₪ ויש מקומות שיש ב40₪. למה זה לא בפיקוח".

    מלכיאלי שאל, "איך זה שכל עיר עם המחיר של הבדיקה משלה. משפחה ברוכת ילדים שילד בגן חיובי וההורים נדרשים לעשות אנטיגן בכל יום 40 ₪ בדיקה כפול שישה ילדים, זו דרישה לא הגיונית".

    יוזם הדיון, ח"כ יעקב אשר אמר: "הסוגיה היא לא כלכלית. יש מחדל של הממשלה: לא זוכר שהיינו פעם אחת מקום ראשון בעולם. בנוסף, אנטיגן הוא בא במקום בדיקות ה P.C.R שעשו לכולם. רוב ההנחיות של הממשלה לציבור הן 'קחו אחריות".

    אשר הבהיר, "הממשלה העבירה את האחריות שלה לציבור וזה מחדל. על מחדלי הממשלה, האזרחים צריכים לשלם? המדינה היא זו שצריכה לבדוק ולכל הפחות זה חייב להיות מוצר שהמדינה מחלקת. הייתי אומר את כל זה גם אם הייתי בקואליציה".

    ארז הראל, משלט הקורונה, משרד הבריאות אמר בדיון: "בהשוואה למדינות אחרות בעולם, מדינת ישראל בודקת הרבה מאוד. נבדקים מעל 450 אלף בדיקות ביום – 200 בדיקות פיסיאר ו250 אנטיגן מוסדי".

    עוד הוסיף, "כל זה רק בדיקות שאנחנו מבצעים בכל העמדות. זה מספר מאוד גבוה ביחס לכל ערך ובטח לגודל האוכלוסייה. המדינה מממנת ומחלקת ערכות בדיקה בכמויות בכל שכבות גיל הלימודים".



    0 תגובות